2020-12-07, 23:26
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Nej man sparar alla fram tills verifiering, de som inte klarar ursprungliga verifieringen(på valdagen) sparas i ytterligare 14dagar för möjlighet till korrigering.
Längsta tiden de sparar något signaturkuvert är alltså 14dagar efter valet.

Du har fel.
Vi avslutar diskussionen då du inte kan styrka ditt påstående om att kuverten inte sparas efter att signaturen verifieras.
2020-12-07, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Totalt skitsnack.

Nope.
To call it a "glitch" is just another way of saying "we've been caught".
2020-12-07, 23:28
Medlem
GoldFinger100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Hon har inget riktigt stöd av Trump. Trump bryr sig inte om omräkningar och valresultat på något allvarligt sätt. Han är nöjd med om det finns nog med folk som inbillar sig att han vann.

Och att han kan fortsätta få in pengar och stöd.

Giuliani och Powell och de, tror inte heller på att det de gör har någon verkan. De vill tjäna lite pengar till pensionen.

Att engagera sig i det här är att vara en förlorare. Det är att vara okunnig och dessutom så störd att man har vigt sitt liv till idioti. Att enbart följa människor som tjänar pengar på att förvrida verkligheten är ett tecken på att man saknar möjlighet att ens försöka tolka verkligheten. En massa dummerjönsar som fastnat. Förlorare på det mest tragiskt sätt. Av eget val.

Ditt konstanta tjat om Trumps pengar och vad han bryr sig om gör dig inte till en person ja vill diskutera med, speciellt när du förolämpar mig och andra skribenter på tråden konstant med glåpord.
Senast redigerad av GoldFinger100 2020-12-07 kl. 23:45.
2020-12-07, 23:29
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
det är locket på i GA på många fronter, att det inte har fuskats där finner jag som osannolikt.

Why won't Georgia publish the scanned images of the ballots???https://twitter.com/Wizard_Predicts/status/1336071163773120512?s=20

Samma sak med PA där det finns vittnesmål om att stora partier med röster har backdatats till ett datum innan den 3e.

Dom klara heller inte av att presentera registerföringen av poströster och skyller på corona.
2020-12-07, 23:32
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankhelvete
Vad som är konstigt enligt mig.

- Att alla fick lämna lokalen pga av en vattenläcka är konfirmerat, finns flera affidivits gällande detta (Ändå stannar 4 kvar). Dottern till Ruby var den som sa att folk skulle lämna (Men stannade själv)
- Väskor dras fram under ett bord när alla har lämnat lokalen. Vad är sammanträffandet att just dessa tas fram när alla lämnat lokalen?
- Ruby ser ut att skanna varje bunt 3 ggr
- Finns 3 videos på Ruby då hon håller på med skum aktivitet. Dottern som är med i filmen är även med vid smugglande av USB-stickan i en annan video.
Även att det är samma person (dottern till Ruby Freeman, Wandrea "Shay" Moss) som:
- Placerar ut bordet på morgonen kl 8.22.
- Meddelar att rösträkningen är slut för kvällen och att alla, inkl. observatörer, skall gå hem.
- Själv stannar kvar kl. 23-01.
Plus:
- Valobservatörerna har placerats så att de inte ser rösträkningsmaskinerna och den personal som sköter dem. De ser alltså inte att några dröjer sig kvar.
- Personalen som stannar kvar (4 st.) sitter stilla tills alla har lämnat. Då går de och hämtar resväskorna med röstsedlar.
- Affidavits går att styrka med övervakningsvideon.

Om detta är "normalt rösträkningsarbete" så är månen en ost.

Framläggningen: https://www.youtube.com/watch?v=x-7E-71Av0k

Det jag saknar och inte hittar är om man efter mer granskning av videon vet när resväskorna placerades under bordet. Någon som hört?
Senast redigerad av jnilsson 2020-12-07 kl. 23:58.
2020-12-07, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creeket
Där är vi inte ens lite överens. Jag tycker att de har visat på en enorm ängslighet, samt en stor portion korruption.
Bevis finns visst det. I form av vittnesmål samt ganska ordentliga statistiska "märkligheter". Problemet har ju varit att de inte ens har fått presentera detta i rätten.

Och om man tror att Trump-teamet i detta skede ska kunna ha mängder med forensiska bevis i form av falska valsedlar, hackade valmaskiner eller förfalskade poströster så är man nog lite tappad bakom vagnen är jag rädd. För att få dessa bevis så måste de ju få granska röster, kuvert och valmaskiner. Detta har de ej fått gjort. Varför?

Tycker inte du att det finns det minsta bevis för att något extremt annorlunda, för att inte säga misstänksamt har skett i detta val?

Sorry, trodde att du skulle förstå att videon var relaterad till det vi diskuterade.
Men i vilket fall som helst, vare sig du tror att det har skett rejäla valfusk i detta valet eller ej så är klippet minst sagt värt att se. Extremt lärorikt om man är intresserad av hur konstitutionen i USA fungerar relaterat till elektorsval m.m.

Av vad jag läst så har fallen blivit utkastade för att det inte finns något annat än enstaka fall av fusk och teoretiska diskussioner om vad som skulle kunna vara fusk. Såna diskussioner går alltid att hitta i ett valsystem. Om vittnesmålen hade haft ens lite bredd hade det inte gått att avslå målet med ett sådant argument.

Att en part i målet inte enkelt får granska namnunderskrifter är väl ganska självklart? 99% kommer inte vara perfekta, alla i varierande grad. Lycka till att få en trovärdig debatt om vilken underskrift som är ok och vilken som inte är det..

Jag förstår att du menade att den var kopplad till vad vi skrev om. Men den var alldeles för lång för att titta på baserad på en främlings ord. Hade du gett hans starkaste argument och sagt att hela storyn finns i videon kunde det ha varit intressant, givet att det var ett bra argument. Att du tycker den är intressant är inte värt 45 min..
2020-12-07, 23:42
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Ted Cruz ha nu lovat att argumentera för att det skett valfusk i Pennsylvania inför SCOTUS om så skulle behövas! Cruz är välmeriterad i SCOTUS, han jobbade under förre chefsdomaren William Rehnquist, så han kan sina grejer.

https://twitter.com/tedcruz/status/1336049002949857284
Ett härligt inslag från Fox News också, med ett redigt statement från Ted Cruz. Cruz brukar vara underhållande att lyssna på, så jag känner mig övertygad om att han gör en superb insats — om SCOTUS nu tar detta... När är det i så fall tänkbart att detta sker??
2020-12-07, 23:44
Medlem
GoldFinger100s avatar
JUST IN - President Trump talked with #Georgia House Speaker David Ralston and Speaker Pro-Tem Jan Jones about endorsing and signing the petition to force a GA special session (via @jfradioshow)

https://twitter.com/disclosetv/status/1336077847560146945?s=20
2020-12-07, 23:47
Medlem
Bostonroses avatar
Citat:
JUST IN - President Trump talked with #Georgia House Speaker David Ralston and Speaker Pro-Tem Jan Jones about endorsing and signing the petition to force a GA special session (via @jfradioshow)

Vad innebär detta?
2020-12-07, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Du har fel.
Vi avslutar diskussionen då du inte kan styrka ditt påstående om att kuverten inte sparas efter att signaturen verifieras.

Nej jag har inte fel, det står klart och tydligt att kuverten sparas fram tills dess att de verifieras.
De som inte klarar verifiering läggs åt sidan och väljaren får möjlighet att åtgärda felet fram till senast 14dagar efter valet.

Sparas något fram till en viss punkt betyder det att det inte sparas längre än så.

Kollade igenom vallagarna i Pennsylvania. Där står inget om att kuverten skall sparas. Möjligt att det görs men det är inte krav på det i lagen i alla fall.
Står bara att de skall förvaras säkert fram tills dess att de skall verifieras och öppnas.

Källa ganska lågt dokument. Kollade genom att leta efter sökord så jag kan ha missat något.
2020-12-07, 23:49
Medlem
Citat:

Bra, mera grejer för att snurra upp pellejönsarna. Detta är väldigt effektivt på så sätt. Att det skulle påverkar någon substantiellt är inte troligt. Att lägga ner energi på detta gör bara de som tror sig tjäna något på det. Och förlorarna som faktiskt har trott på Trump. Att så många inser att karln är vansinnig gjorde att han inte vann. Trots att Biden var motståndaren.

Jag tror att Trump annars skulle ha anställt många advokater att jobba med detta om han hade minsta lilla känning av att det gav något. Vad tror du det beror på?
2020-12-07, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ett härligt inslag från Fox News också, med ett redigt statement från Ted Cruz. Cruz brukar vara underhållande att lyssna på, så jag känner mig övertygad om att han gör en superb insats — om SCOTUS nu tar detta... När är det i så fall tänkbart att detta sker??
Domare Alitos agerande att flytta fram PA-datumet kan tolkas som att han är beredd på att det kommer att komma upp i SCOTUS så det är en signal om att de är redo där. Jag skulle tro att vi i så fall åtmistone innan jul kommer få en bekräftelse om det kommer tas upp där eller inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in