2020-12-07, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Om det är ett så tydligt lagbrott har jag tillräckligt förtroende för att rättssystemet kommer hantera det. Än så länge verkar ingen ens vara nära att kunna belägga detta.

Va?

Tycker du verkligen att domstolarna har visat ens ett minimalt intresse för att reda ut denna shit show till val eller?

Nu säger jag att lagmakarna, de som har delegerat ut valet av elektorerna till Secretary of State, vill ta tillbaka det mandatet. Det är ju knappast något som rättssystemet kommer att se till att göra. Det måste lagmakarna själva göra genom att hålla ett nödmöte. Det är guvernören som kallar till ett sådant, men hittills så har han vägrat.

Se denna eminenta professor förklara läget:
https://www.youtube.com/watch?v=tzE-Eow4L9Y
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Det är luddigt när jag försöker hitta information, kuverten verkar hanteras på ett sådant sätt så det inte går i efterhand att matcha valsedeln med kuvertet.

https://qz.com/1916959/how-are-mail-in-ballots-in-the-presidential-election-counted/

Vi vet alla att kuvertet och röstsedeln skiljs åt.
Men vart framgår det att kuvertet inte sparas efter verifieringen?
Medlem
Nixters avatar
Arizona Update

Kelly Ward, GOP Chairwoman berättar bla att valfusk upptäcks i de testresultat av röster man fått titta på (änsålänge 100st man söker för fler).
https://twitter.com/AZGOP/status/1335979070589308928
2020-12-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag har ingen aning om hur du kommit fram till den slutsatsen eller hur det är relevant för vår diskussion.

För så länge processen följt praxis finns det inget att klaga på i generella termer. Då krävs specifika bevis på vad det fuskats med.

Alla (någorlunda seriösa) val är omgärdade av säkerhetsrutiner. Inget val har perfekta säkerhetsrutiner.
2020-12-07, 23:02
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Som sagt, säger hur länge de sparar kuverten i Minnesota(upp till 14 dagar efter valet i Minnesota). Inte hittat något om andra delstater faktiskt.
Hittat hur många artiklar som helst om hur processen går till(rekommenderar att du läser lite av dessa, då kommer du känna dig betydligt tryggare med verifieringsprocessen) men just hur man hanterar signaturkuverten efter verifiering nämns inte alls.

Skall se om jag kan kalla på lite hemsidor från olika delstater om deras vallagar, kanske framgår mer tydligt där.

Tyckte du påstod att det var kuverten som inte klarade verifiering, försöker du glida med sanningen nu?
2020-12-07, 23:04
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
För så länge processen följt praxis finns det inget att klaga på i generella termer. Då krävs specifika bevis på vad det fuskats med.
Du har fortfarande inte förklarat vad denna praxis säger om det som är relevant för vår diskussion, nämligen kontroll av valsedlar. Du påstod att det har utförts, jag påstår att det inte har utförts.
2020-12-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creeket
Men va fan, är ni inte det minsta pålästa eller?
I Georgia så har demokraterna med Hillary Clintons advokat Marc e Elias i spetsen slutit ett avtal med Secretary of State att namnteckning skall kollas mot databasen vid beställning av poströsten, men att under räknings- och verifieringsprocessen så räcker det att jämföra mot namnteckningen vid beställning av poströsten ifråga.
Detta strider således mot Georgias vallag och är fullt tillräckligt för att lagmakarna själva kan utse elektorerna. Detta vill de göra, men guvernören vägrar kalla till nödmöte så att detta kan ske.

Misstänksamt eller?

Brian Kemp verkar duktigt köpt (av kineserna).
2020-12-07, 23:05
Medlem
Citat:
Va?

Tycker du verkligen att domstolarna har visat ens ett minimalt intresse för att reda ut denna shit show till val eller?

Nu säger jag att lagmakarna, de som har delegerat ut valet av elektorerna till Secretary of State, vill ta tillbaka det mandatet. Det är ju knappast något som rättssystemet kommer att se till att göra. Det måste lagmakarna själva göra genom att hålla ett nödmöte. Det är guvernören som kallar till ett sådant, men hittills så har han vägrat.

Se denna eminenta professor förklara läget:
https://www.youtube.com/watch?v=tzE-Eow4L9Y

Än så länge har den dömande makten skött det vettigt. Det de har sagt är väl att de kräver bevis för att komma med krav och att inga bevis har lämnats.

Att komma med en 45 minuters video utan kommentar är inte seriöst. Vad säger professorn som är så bra? Jag kanske kollar i efterhand..
2020-12-07, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Det var väl bra av henne att lyfta fram ett potentiellt problem så att det kan ändras.
Hon kan tycka det och samtidigt anse att, enligt gällande regler/system, så har det fungerar som det är tänkt.
Hon kan ju inte ändra systemet.
Vad har hon gjort fel menar du? Eller vad skulle hon ha gjort?

Nu är det visserligen inte med mig som du har denna konversation med, men kan man inte tycka att hon borde stå på barrikaderna för att få till en forensisk undersökning av dessa valmaskiner nu när hon har även Trump i ryggen. Jag menar, hon vill väl inte framstå som en hycklare?
2020-12-07, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Du har fortfarande inte förklarat vad denna praxis säger om det som är relevant för vår diskussion, nämligen kontroll av valsedlar. Du påstod att det har utförts, jag påstår att det inte har utförts.

Om jag konstaterar att det har slängts ut röster på grund av att de inte godkänts tycker jag det är en rätt tydlig indikation på att kontroll skett. Sen kan jag inte det specifika, men är öppen för konkret kritik mot hur det gått till. Breda önskningar om att göra om det ger jag inte mycket för.
2020-12-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Brian Kemp verkar duktigt köpt (av kineserna).

Ja, verkligen. Men han verkar långt ifrån ensam om det.
Om något så har ju verkligen denna eftervalsprocess visat på att korruptionen är extremt långtgående i USA.
2020-12-07, 23:12
Medlem
Citat:
Nu är det visserligen inte med mig som du har denna konversation med, men kan man inte tycka att hon borde stå på barrikaderna för att få till en forensisk undersökning av dessa valmaskiner nu när hon har även Trump i ryggen. Jag menar, hon vill väl inte framstå som en hycklare?

Hon har inget riktigt stöd av Trump. Trump bryr sig inte om omräkningar och valresultat på något allvarligt sätt. Han är nöjd med om det finns nog med folk som inbillar sig att han vann.

Och att han kan fortsätta få in pengar och stöd.

Giuliani och Powell och de, tror inte heller på att det de gör har någon verkan. De vill tjäna lite pengar till pensionen.

Att engagera sig i det här är att vara en förlorare. Det är att vara okunnig och dessutom så störd att man har vigt sitt liv till idioti. Att enbart följa människor som tjänar pengar på att förvrida verkligheten är ett tecken på att man saknar möjlighet att ens försöka tolka verkligheten. En massa dummerjönsar som fastnat. Förlorare på det mest tragiskt sätt. Av eget val.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in