2020-12-07, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ha ha. Härligt påläst ser jag.

Ja du kan läsa mer om det här:
källa
2020-12-07, 22:51
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Därför som jag med flera är inne på att han kommer att gripas efter att han blivit vald men innan han svärs in.
Vilket jävla gudabenådat spektakel det vore om det blev så. Då behöver inte någon heller bekymra sig om att deras röst inte räknades. Nåja.
Medlem
Citat:
Vi diskuterade inte att räkna röster, utan att verifiera om rösterna är giltiga, vilket du påstådde hade gjorts och jag påstår inte har gjorts. Jag har rätt.

Berätta gärna för tråden vad praxis säger om kontroll av röster. Hoppas att du vid det här laget har lärt dig att kontrollera inte är samma sak som att räkna.

Det sker genom den process som är förutbestämd innan valet. Kan du visa att det skett på annat vis har du ett tydligt case i rätten.

Jag kan noll om detaljer, men jag förstår hur dessa system är uppbyggda. Har jag fel?
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Samma kvinna stog 2 år tidigare och sa att det var en STOR säkerhetsrisk med rösmaskinerna och mailinröstning. Varför ändra sig nu och tycka att allting fungerat utan några problem?
Det var väl bra av henne att lyfta fram ett potentiellt problem så att det kan ändras.
Hon kan tycka det och samtidigt anse att, enligt gällande regler/system, så har det fungerar som det är tänkt.
Hon kan ju inte ändra systemet.
Vad har hon gjort fel menar du? Eller vad skulle hon ha gjort?
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
"After the signature envelope has been date stamped, it is kept in a locked room until the absentee ballot board confirms the information on the signature envelope"

Det sägs ju inte rakt ut att de slängs efter det men de säger att det sparas fram tills dess vilket liksom antyder att det inte sparas efter den punkten.

Nej det säger ingenting.

Men du har blivit lite klokare.
2020-12-07, 22:54
Medlem
Nixters avatar
Uppdatering Georgia

Sidney Powell överklagar omedelbart till 11:e circuit court med "intention" att påskynda till SCOTUS.

Domare Batten avvisade ärendet idag med argument som 1) "även om Trump vinner GA, kan han inte vinna valet", 2) Batten var även arg att Sidney inte lämnade in stämningen "för månader sedan", dvs innan valet...

Skojar inte.
2020-12-07, 22:55
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vart står det att man inte sparar kuvertet?
Att det skiljs från röstsedeln är klart, det ska det göra.

Det är luddigt när jag försöker hitta information, kuverten verkar hanteras på ett sådant sätt så det inte går i efterhand att matcha valsedeln med kuvertet.

Citat:
Whether they are prepared ahead of time or at the time of counting, the envelope containing the ballot is removed from the signed envelope in a way that ensures voter anonymity.

https://qz.com/1916959/how-are-mail-in-ballots-in-the-presidential-election-counted/
2020-12-07, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Nej det säger ingenting.

Men du har blivit lite klokare.

Som sagt, säger hur länge de sparar kuverten i Minnesota(upp till 14 dagar efter valet i Minnesota). Inte hittat något om andra delstater faktiskt.
Hittat hur många artiklar som helst om hur processen går till(rekommenderar att du läser lite av dessa, då kommer du känna dig betydligt tryggare med verifieringsprocessen) men just hur man hanterar signaturkuverten efter verifiering nämns inte alls.

Skall se om jag kan kalla på lite hemsidor från olika delstater om deras vallagar, kanske framgår mer tydligt där.
2020-12-07, 22:56
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Det sker genom den process som är förutbestämd innan valet. Kan du visa att det skett på annat vis har du ett tydligt case i rätten.
Du fortsätter att vara medvetet vag. Du pratar om praxis och processer utan att styrka med fakta vad dessa praxiser och processer säger, och hur det stöder din argumentation.

Citat:
Jag kan noll om detaljer, men jag förstår hur dessa system är uppbyggda. Har jag fel?
Du har rätt i att du har noll koll på detaljerna. Du har inte kunnat visa på att du förstår hur systemen är uppbyggda.
2020-12-07, 22:58
Medlem
Citat:
Du fortsätter att vara medvetet vag. Du pratar om praxis och processer utan att styrka med fakta vad dessa praxiser och processer säger, och hur det stöder din argumentation.

Du har rätt i att du har noll koll på detaljerna. Du har inte kunnat visa på att du förstår hur systemen är uppbyggda.

Menar du att saker har gjorts annorlunda nu är för 4 år sedan?
2020-12-07, 22:59
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Det var väl bra av henne att lyfta fram ett potentiellt problem så att det kan ändras.
Hon kan tycka det och samtidigt anse att, enligt gällande regler/system, så har det fungerar som det är tänkt.
Hon kan ju inte ändra systemet.
Vad har hon gjort fel menar du? Eller vad skulle hon ha gjort?

Rest sig upp och kräva att vi går till botten med detta en gång för alla.
2020-12-07, 23:00
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Menar du att saker har gjorts annorlunda nu är för 4 år sedan?
Jag har ingen aning om hur du kommit fram till den slutsatsen eller hur det är relevant för vår diskussion.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in