2020-12-07, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jo, jag förstår att man flyttar fram för att förekomma "safe harbor", men jag förstår inte hut/varför detta skulle påverka huruvida poströster skall räknas in i det slutgiltiga valresultatet?

Det gör det inte, det ger dock domstolen möjlighet att döma i frågan.
2020-12-07, 22:41
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Jo, jag förstår att man flyttar fram för att förekomma "safe harbor", men jag förstår inte hut/varför detta skulle påverka huruvida poströster skall räknas in i det slutgiltiga valresultatet?

Skulle Alito säga att poströster efter den 3:e inte gills. Dvs flera 100.000 röster, förändras valresultatet och Trump har fler röster än Bye-Den (aka China-Joe) innan nuvarande valresultat sänts till WH.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag har argumenterat för att syftet är att visa för det amerikanska folket att systemet är korrupt och att deras röst har stulits ifrån dem.
Fast det har väl argumeterats i alla tider? Resultatet blir likväl att vissa bara morrar till och hytter med näven ett tag så är man tillbaka på ruta 1 igen om fyra år som om ingenting hade hänt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Inte alls, Alito skall döma konstitutionellt.

..Det är dina vänner i de lägre instanserna som dömer partipolitiskt.

En massa av dem har ju varit republikaner och ändå helt förkastat dessa stämningarna.
Faktum är ju att den domare som sågat stämningarna hårdast av alla var ju till och med tillsatt av Trump.
Sen är det inte bara Alito som skall döma.
2020-12-07, 22:42
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Skulle Alito säga att poströster efter den 3:e inte gills. Dvs flera 100.000 röster, förändras valresultatet och Trump har fler röster än Bye-Den (aka China-Joe) innan nuvarande valresultat sänts till WH.
Hur skall dom hinna räkna om rösterna på en dag? Omöjligt.
2020-12-07, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Nu pratar vi om godkända kuvert, jag vill ha din källa på att dessa inte sparas.

Som sagt, det lär variera från delstat till delstat. Finns ingen federal lag som styr detta.

Här beskrivs hur det går till i Minnesota.
Länk
2020-12-07, 22:44
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
En massa av dem har ju varit republikaner och ändå helt förkastat dessa stämningarna.
Faktum är ju att den domare som sågat stämningarna hårdast av alla var ju till och med tillsatt av Trump.
Sen är det inte bara Alito som skall döma.

Som sagt jag tror SCOTUS kommer schemalägga en hearing, där kommer Ted Cruz in, en av de mesta och bästa konstitutionella advokaterna i USA.

Vi tar det här.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
SCOTUS-uppdatering

-Senator. Ted Cruz (R) har gått med på att göra muntliga argument för Parnell / Kelly caset (PA) om domstolen beviljar förhandling.

-Mycket sannolikt kommer SCOTUS att planera en hearing.

Magkänslan säger dock att SCOTUS kommer att slå samman ärenden som år 2000 (Bush vs Gore).
Om vi ska tippa lite, då — vilka ärenden kunde tänkas ingå, och hur stora effekter skulle ett positivt utfall få?

Kan SCOTUS ta detta i omgångar, och måste det vara färdigt senast den 13/14 december...? Undrar om pågående förhandlingar skulle påverka möjligheterna att hålla omröstning för elektorerna som planerat.
Medlem
Citat:
Varför skulle han det? Det har ju fuskats friskt på allehanda röster i det här valet, varför skulle Alito döma för att undanta enbart dessa röster? Är det ens ett yrkande som anförts att han ska ta ställning till? Kan Alito ensam besluta detta eller måste det till en votering i SCOTUS?
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Fast det har väl argumeterats i alla tider? Resultatet blir likväl att vissa bara morrar till och hytter med näven ett tag så är man tillbaka på ruta 1 igen om fyra år som om ingenting hade hänt.
Anledningen till att man måste åskådliggöra valfusket för folket är för att folket inte skall protestera (upplopp) när man griper Biden och övriga aktörer i den pågående statskuppen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Då kör vi samma kvinna igen. Hör debukar hon en övervakningsfilm hon sett för första gången. Samma rum, samma kvinna.

https://twitter.com/theangiestanton/status/1335619094146592769?s=20

Känns hon trovärdig?

Jag har aldrig påstått att hon är trovärdigt. Du har länkar till videos med henne. Jag har lyssnat.

Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Motivet finns där. Det handlar om trovärdighet i hela soppan, och det försvagas ju inte direkt av att 90% av donationerna gått till demokraterna, från folk som är direkt involverade i valmaskinerna / äger bolaget.

Absolut, men menar du att det finns starkare motiv nu än då? Ändra reglerna före valet, inte efter.
2020-12-07, 22:45
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Nej, men domaren vill flytta fram detta innan denna dag, betyder att ha n tycker det är av vikt. Det ger poströsternas omedelbara eliminering innan elektorerna sändes möjligt, man behöver då inte State Legislature, Trump vinner.

Som sagt Imorgon sen eftermiddag/tidig kväll.

PS. Detta är inte Trump Team caset men nog så intressant. Alito har ju tidigare separerat alla poströster efter 3:e Nov, detta visar enligt mig på en indikation att han tycker det är en fråga tillräckligt viktig att separera rösterna (redan utfört). Hoppas...
Bara för att vara säker på att jag förstår dig.
Du hoppas att miljoner av amerikaner, som har röstat enligt de regler som de har informerats om av staten, skall berövas sin rösträtt i efterhand?
Är det korrekt?
Känns inte det en smula... odemokratiskt...?
Du tror och hoppas alltså på allvar att detta kommer att ske!?
Senast redigerad av DikT 2020-12-07 kl. 22:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in