2020-12-07, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Intressant är ju att Kemp påtalat till Raffensperger flera ggr kring audit. Han behöver alltdå inte det i rådande stund, han kan kräva (och få) detta.

Nu förstår fler varför Lin Wood kör så hårt. Han och Trump kör nån form av good cop bad cop på Kemp.

Kemp är korrumperad så in i helvete hur han än vrider på sig är det kört. Det kan börja bli dags att göra en art of the DEAL med Trump.
Notera därtill att Kemp nyligen spelade in en video framför den kommunistiska flaggan där han bönade Kina att komma och investera i Georgia! Den gubben är helt köpt! Inte en chans att han gör en "audit" på valresultatet!

Citat:
China is a top source for imports,” Kemp said. “We welcome thousands of Chinese visitors every year to The Peach State and we are constantly helping to develop new opportunities for Chinese companies.

https://www.youtube.com/watch?v=JrROQ9xznYM
Senast redigerad av scrollock 2020-12-07 kl. 22:31.
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Betyder att man får EXAKT EN DAG på sig reda ut ALLT i och med att "safe harbor" träder i kraft följande dag och då får inga rättsprocesser pågå, som jag förstått det. Är det verkligen realistiskt att hela den här soppan ska kunna lösas på bara en dag?

Nej, men domaren vill flytta fram detta innan denna dag, betyder att ha n tycker det är av vikt. Det ger poströsternas omedelbara eliminering innan elektorerna sändes möjligt, man behöver då inte State Legislature, Trump vinner.

Som sagt Imorgon sen eftermiddag/tidig kväll.

PS. Detta är inte Trump Team caset men nog så intressant. Alito har ju tidigare separerat alla poströster efter 3:e Nov, detta visar enligt mig på en indikation att han tycker det är en fråga tillräckligt viktig att separera rösterna (redan utfört). Hoppas...
Medlem
GoldFinger100s avatar
Citat:
Betyder att man får EXAKT EN DAG på sig reda ut ALLT i och med att "safe harbor" träder i kraft följande dag och då får inga rättsprocesser pågå, som jag förstått det. Är det verkligen realistiskt att hela den här soppan ska kunna lösas på bara en dag?

Om du lyssnar på denna expert så har safe harbour egentligen inget att göra med konstitutionen.
Det enda viktiga datumet är 20 jan.

https://twitter.com/newsmax/status/1335958554428190721?s=20
2020-12-07, 22:25
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Reaktionen från vem? Han som prata eller tjejen i publiken? Representativt urval javisst...

Hon tillhör inte publiken.....
2020-12-07, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Källa på att man inte spar kuvertet?

Att kuvertet skiljs från röstsedeln är en annan sak.

Som jag förstår det är det olika i delstat från delstat. I Minnesota så sparas de till de blivit godkända.
Ej godkända sparas i 14dagar och man kontaktar väljaren som får en chans att korrigera problemet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Det har inte kontrollerats. Det är ju detta trumpkampanjen har försökt få till med hjälp av domstolarna, som har vägrat.

Du skrev självsäkert att "klart det har kontrollerats" för att i nästa mening fråga om det har gjorts [på samma sätt som tidigare val]. Endera vet du eller så vet du inte.

Ja? Det är väl allmän vetskap att USAs demokratiska system är långtifrån perfekt?
Praxis är att röster ska räknas, sen sker kontroller enligt praxis. Påvisa tillräckligt stora fel och du har ett Case. Vad är svårt att förstå?

Citat:
Nu är jag inte ensam om att "gissa" det här.
Vad jag tycker är inte lika viktigt som vad 70+ miljoner Amerikaner tycker. Dessutom så finns det många frågetecken om dessa poströster.

Räkna andelar istället för antal. Det blir mer relevant då. Även om jag instämmer att det är ett redigt bekymmer att så många tvivlar på det amerikanska valsystemet. Att personen som tvivlar i hög utsträckning avgörs av vem som vann gör att det känns lite bättre..(jämför med Trump för 4 år sedan)
Medlem
Trump säger att vi kommer få se "stora saker" de närmaste dagarna:

https://twitter.com/anonpatriotq/status/1336016847888592903
2020-12-07, 22:27
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Notera därtill att Kemp nyligen spelade in en video framför den kommunistiska flaggan där han bänade Kina att komma och investera i Georgia! Den gubben är helt köpt! Inte en chans att han gör en "audit" på valresultatet!

https://www.youtube.com/watch?v=JrROQ9xznYM

Tror inte vi sett det sista i frågan, i övrigt håller jag med dig.
Wood skall ha bevis på Kemps korruption, han kommer få välja, då tror jag en deal med Trump blir bäst.

Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Varför hör man inte mer gnäll från demokraterna eller Biden om att republikanerna försöker förstöra ett demokratiskt val?

Det är liksom ganska tyst. Alla försöker flyta på som vanligt och låtsas som ingenting, som om de hoppas att det ska gå över snart. Märkligt.

Man skulle nästan kunna tro att de inte har rent mjöl i påsen.

Kan också vara för att man har inte tid med nonsens och därför ignorerar det helt. Bästa man kan göra när någon skriker och bråkar som barnungen Trump.
Medlem
Citat:
Hon tillhör inte publiken.....

Men du står för att hänga upp din argumentation på en persons reaktion? Nu snackar vi substans..
2020-12-07, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Nej. Allt enligt planen, både från globalisterna och Trump.

Rättsprocesser får pågå, men dom får inte påverka elektorsomröstningen.
Men... blir de inte meningslösa då? Är inte det hela syftet? Att stoppa/ändra elektorsrösterna?
Senast redigerad av scrollock 2020-12-07 kl. 22:30.
2020-12-07, 22:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Trump säger att vi kommer få se "stora saker" de närmaste dagarna:

https://twitter.com/anonpatriotq/status/1336016847888592903
Så nu igen ska vi få se stora saker om valfusk, vad är de närmsta dagarna?
Innan fredagen och se nya valfusk "bevis"?
Nått säger mig att när datumet kommer, så står vi där med inget igen om valfusk.
Verkar vara en trend detta.
Citat:
Men... blir de inte meningslösa då? Är inte det hela syftet? att stoppa/ändra elektorsrösterna?
Jo, vi vet trumpen vill ändra delstaternas valutgång, och vi vetat om detta långt före valet till och med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in