2020-12-07, 20:32
Medlem
olasvenssons avatar
  • Gillette
  • BIC
  • Pharma finns också men dessa har jag aldrig provat. Är dom bra?
Gillette och BIC är dom två vanligaste i affärer. Gillette är uteslutna då dom hatar män. BIC säljer förvisso bra hyvlar men dom bra är svåra att finna i affärer. Dom säljer mycket skräp också.

Hur svårt ska det vara att konkurrera med Gillette och göra bra engångsrakhyvlar? Produkten i sig är varken komplicerad eller dyr.
Citera
2020-12-07, 20:34
Bannlyst
Det är omodernt att tillverka och saluföra engångsprodukter av plast...
Citera
2020-12-07, 20:35
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
  • Gillette
  • BIC
Gillette och BIC är dom två vanligaste i affärer. Gillette är uteslutna då dom hatar män. BIC säljer förvisso bra hyvlar men dom bra är svåra att finna i affärer. Dom säljer mycket skräp också.

Hur svårt ska det vara att konkurrera med Gillette och göra bra engångsrakhyvlar? Produkten i sig är varken komplicerad eller dyr.

Det är nog för att dom flesta företag inser att det är en så pass liten minoritet idioter som köper engångshyvlar att det inte är värt.
Citera
2020-12-07, 20:54
Medlem
Intelligentdesigns avatar
finns det inte nån sån där skicka hem i brevlådan-varje månad grej också
Citera
2020-12-07, 21:04
Medlem
tnems avatar
Citat:
  • Gillette
  • BIC

Säkerhetshyvel, finns en uppsjö olika märken. Men räknas väll egentilligen inte till engångs hyvel, iom att man bara byter bladet.
Citera
2020-12-07, 21:06
Medlem
Pastellfisks avatar
Wilkinson Sword, Ica Basic, Coop Xtra, Matador, Laser plus otaliga andra no name-produkter?

Jag tror snarast att du inte gjort något vidare research. Personligen förstår jag inte varför man väljer usla engångshyvlar framför i stort sett alla andra alternativ.
Citera
2020-12-07, 21:36
Medlem
Andersdamaans avatar
Eftersom att ett sexpack Gillette Mach 3 Turbo räcker ett halvår även för en hårig sate som mig (Har både turkar och libaneser i släkten hehe) så ligger det inte så mycket ekonomi i det hela!
Ett sexpack bra hyvlar kostar under tvåhundringen, medan engångshyvlarna både kostar mera om man slår ut det hela på halvårsbasis, samt gör ett sämre rakjobb!

Engångshyvlarna är och förblir en hyfsat dyr nödlösning i brist på annat, och därför så är handlarna inte så sugna på att köpa in en massa olika märken.
Citera
2020-12-07, 21:59
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
  • Gillette
  • BIC

Jag köpte nu via Fyndiq och fick märket Gadget me till 30% av vad Gillette kostar. Inte engångshyvlar utan huvudena till Gilette Fusion. Dom är bra. Håller med de som skriver här att engångs är skit. Köpte också huvuden till min Braun eltandborste och de var också bra och svinbilliga.
Senast redigerad av Goodinbed 2020-12-07 kl. 22:12.
Citera
2020-12-08, 01:16
Medlem
Ankan-mannens avatar
För att det ska löna sig köpa måste de vara billiga, och billiga är sämre, enda anledningen att ha engångs är när man reser.
Citera
2020-12-08, 06:26
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
För att det ska löna sig köpa måste de vara billiga, och billiga är sämre, enda anledningen att ha engångs är när man reser.

Tycker inte ens att det är värt det då.
Citera
2020-12-08, 14:28
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Jag köpte nu via Fyndiq och fick märket Gadget me till 30% av vad Gillette kostar. Inte engångshyvlar utan huvudena till Gilette Fusion. Dom är bra. Håller med de som skriver här att engångs är skit. Köpte också huvuden till min Braun eltandborste och de var också bra och svinbilliga.
Huvuden, menar du handtaget eller det som sätts på handtaget (den rektangulära själva hyvelbiten)?
Är det inte patent så att det inte ska gå att kombinera olika fabrikat?
Citera
2020-12-08, 20:47
Medlem
Messerschmitts avatar
Jag brukar köpa engångshyvlar på Willys och är nöjd. Kommer inte ihåg märket nu, men de är gröna. En hyvel håller lätt i tre veckor. Ser ingen anledning att köpa dyrare varianter.

Eftersom jag inte behöver slanta upp flera hundra för ett inköp så investerar jag mellanskillnaden på börsen. Det har visat sig vara väldigt lönsamt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in