Citat:
Ursprungligen postat av
Slettsnoken
Ja, som jeg har vært inne på tror jeg planen ble forsinket med 6 minutter, trolig pga samtalen med lønn.
Jeg tror drapet var planlagt å skje 0850, slik at TH kunne forlate S4 0900, men at samtalen trakk ut i tid til 0856.
Derfor ble selve startskuddet for del 2: Alibi, «avfyrt» med anrop 0906, idet TH reiste til Futurum. (Han ankom 0915 etter siste opplysning)
Sms 0910 var planlagt, men telefon 0914 ble fremskyndet tilsvarende de 6 minuttene for å ta igjen forsinkelsen på en måte alle var innforstått med.
At TH ikke kalibrerte klokka si tilbake fra 06 kan skyldes alder og at han var preget av å ha tatt livet av kona.
Ja, tror nok han var mere preget enn han hadde trodd at han skulle bli. Han sitte jo nærmest å stammer i intervjuet med NRK. Prater ikke avslappet, men leter etter ord og forklaringer, og sitter og vrir på neglene.
Ja, samtalen (hvis det var Anne da), varte til 08.56. Vanskelig for han å beregne alt AE kom til å gjøre eller ikke gjøre. Skulle vært interessant å hatt fullstendig telefonlogg på samtlige 5 familiemedlemmer for hele den dagen. Også VEs telefon. Den samtalen som varte i bare 3 sekunder kan også ha betydd noe. Men vanskelig å vite siden vi ikke vet helt sikkert om de pratet i 3 sekunder, eller om det ringte i 3 sekunder.