Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Ursäkta. Jag missade faktiskt det.
Du har inte läst mitt svar angående Tegnells svammel om rättvisa. Eller du begriper det inte. Eller låtsas inte förstå det. Och flyttar målstolparna igen. Och försöker med "då kan vi lämna saken där". Snarare än att medge att du har fel... Intellektuellt ohederligt!
Påstå du... Det har ingen bäring. Snarast den omvända.
Ok. Eftersom du var diplomatisk nu så ska jag gå dig till mötes och bemöta dina argument från ditt första inlägg.
Trångboddhet, befolkningsdynamik och storlek på städer
i de Nordiska länderna orkar jag inte diskutera mer. Jag hävdar att det finns påtagliga skillnader mellan de nordiska länderna, som jag står fast vid. That's that.
Jag tror inte att vi människor styr den här pandemin mer än tillfälligt, eller i begränsad utsträckning. Så Anders Tegnells eventuella inkompetens som "pandemiryttare" har ingen betydelse för mig. Jag tror varken han är bra eller dålig på att styra en pandemi. Folkhälsomyndigheten kommunicerar saker på ett sätt som jag förstår, och gör ingenting förhastat, och jag nöjer mig med det.
Det är faktiskt inte "mer rättvist för alla" om man jobbar hemma, som du skriver. Det är kanske "mer gynnsamt för alla", vilket Folkhälsomyndigheten också verkar ha kommit fram till i sina slutsatser. Men för att kunna dra den slutsatsen måste man ju först få tänka tanken.