Varför måste hen leda mötet vid regeringsskifte? Ställa sig upp och säga att riksdagen är öppen varje år? Säga hej till viktiga personer? Godkänna ambassadörer?
Det känns som det är en jävla kostnad att betala för hela kungafamiljen och respektive för saker som "vem som helst" skulle kunna göra utan att en dotter till kungen får 5 mille för att fixa lägenheten.
Kungafamiljen verkliga kostnad är 1 MILJARD per år(!). Är det värt att betala ut så mycket för vad de gör? När vi skulle kunna lägga pengar på sjukvård, äldreomsorg, lärare, etc.
Senast redigerad av Supranoo 2020-12-06 kl. 23:24.
Svenska kungahuset är totalt värdelöst. Bernadotte Är ej blåblodig längre. Alla tre kungabarnen är gifta med WT typer som på något löjligt sätt ska representera svenska folket. Jo, man tackar.
Skicka hela skiten till en dynghög. Låt dem bosätta sig i Tensta eller Husby...
Hade det varit till H.K.H Konungen hade jag inte haft problem med det, kan t.o.m sträcka mig till att det skulle vara OK för Victoria eller C-P, men till Madde? Nej tack. Hon gör banne mig ingenting och kan gott betala för sig själv.
Monarki är så sjukt jävla primitivt.
Att födas som någon slags kunglighet och leva lyx på skattebetalarnas pengar som får slita för sitt är bara efterblivet.
Sjukt att vi fortfarande har skiten på 2000 talet.
Helt okej att mina skattepengar går dit. Man kan klaga på exakt allt om vart sina skattepengar tar vägen så varför klaga på detta? Är det okej att vi matar flyktingar med flera 100 miljoner kronor av våra skattepengar ? Det är inget du klagar på så antar att du inte lider av det, eller hatar du bara kungafamiljen?