2020-12-06, 22:51
  #61
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartjavel
Det är inte 1500-talet längre, dom har ju inte ens något makt.

Tänk hur många afghaner vi hade kunnat hjälpa för 5 miljoner. Kanske kungafamiljen är egoistiska högerextremister
Enligt en studie hade vi kunnat hjälpa ungefär en afghansk flykting.
Citera
2020-12-06, 23:01
  #62
Bannlyst
Let them eat cake.
Citera
2020-12-06, 23:18
  #63
Medlem
Supranoos avatar
Seriös fråga:

Varför är det viktigt att ha en kung/drottning?

Varför måste hen leda mötet vid regeringsskifte? Ställa sig upp och säga att riksdagen är öppen varje år? Säga hej till viktiga personer? Godkänna ambassadörer?

Det känns som det är en jävla kostnad att betala för hela kungafamiljen och respektive för saker som "vem som helst" skulle kunna göra utan att en dotter till kungen får 5 mille för att fixa lägenheten.

Kungafamiljen verkliga kostnad är 1 MILJARD per år(!). Är det värt att betala ut så mycket för vad de gör? När vi skulle kunna lägga pengar på sjukvård, äldreomsorg, lärare, etc.
__________________
Senast redigerad av Supranoo 2020-12-06 kl. 23:24.
Citera
2020-12-06, 23:19
  #64
Medlem
Logan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Du inser väl själv att de som i detta scenario skulle bli valda är typer som Bianca Ingrosso?

Bianca Ingrosso har iaf återuppfunnit ytligheten. Go Go Bianca !
Citera
2020-12-06, 23:23
  #65
Medlem
Konfucius2s avatar
Svenska kungahuset är totalt värdelöst. Bernadotte Är ej blåblodig längre. Alla tre kungabarnen är gifta med WT typer som på något löjligt sätt ska representera svenska folket. Jo, man tackar.

Skicka hela skiten till en dynghög. Låt dem bosätta sig i Tensta eller Husby...
Citera
2020-12-06, 23:35
  #66
Medlem
5 miljoner för att renovera en lägenhet, den där fakturan skulle man vilja se.
Citera
2020-12-06, 23:45
  #67
Medlem
Zabuzas avatar
Hade det varit till H.K.H Konungen hade jag inte haft problem med det, kan t.o.m sträcka mig till att det skulle vara OK för Victoria eller C-P, men till Madde? Nej tack. Hon gör banne mig ingenting och kan gott betala för sig själv.
Citera
2020-12-07, 00:01
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/skenande-kostnader-och-pengadispyt-nar-prinsessan-renoverar/

Är det ok att dina skattepengar går till att bygga walk-in-closets?

Mina skattepengar ska inte gå till sådant här! De ska gå till sjukvård och skolor t.ex!

Madde har, likt alla andra överklassungar, bara haft turen att klämmas ut av rätt morsa.

Borde vi inte privatisera kungahuset? Det finns ju så mycket annat, t.ex sjukhus, som är privat.
Citera
2020-12-07, 00:01
  #69
Bannlyst
Monarki är så sjukt jävla primitivt.
Att födas som någon slags kunglighet och leva lyx på skattebetalarnas pengar som får slita för sitt är bara efterblivet.
Sjukt att vi fortfarande har skiten på 2000 talet.
Citera
2020-12-07, 00:07
  #70
Medlem
Jag har inga problem med att Madde får en renovering för en småsumma i sammanhanget.
Länge leve konungen!
Citera
2020-12-07, 00:17
  #71
Medlem
Jahbrahs avatar
Länge leve konungen och hans familj. Hoppas hon har det fint i lyan!
Citera
2020-12-07, 00:28
  #72
Medlem
Helt okej att mina skattepengar går dit. Man kan klaga på exakt allt om vart sina skattepengar tar vägen så varför klaga på detta? Är det okej att vi matar flyktingar med flera 100 miljoner kronor av våra skattepengar ? Det är inget du klagar på så antar att du inte lider av det, eller hatar du bara kungafamiljen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in