2020-10-22, 04:24
Medlem
kentakofot35s avatar
Som rubrik lyder, vad är era erfarenheter av Kameo.se?

Tänkt gå in med ett större belopp när tillfälle ges, men vill först höra med er här så det inte är årets scam jag ger mig in i
Citera
2020-10-22, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentakofot35
Som rubrik lyder, vad är era erfarenheter av Kameo.se?

Tänkt gå in med ett större belopp när tillfälle ges, men vill först höra med er här så det inte är årets scam jag ger mig in i

Har fungerat utmärkt fram till sommaren, men nu har de fått in så många investerare så när de släpper ut ett nytt lån så blir det trångt i dörren.
Loggar du in direkt när aviseringen kommer, hinner du kanske med och kan få vara med och investera.
Deras kapacitet i systemet har de inte lyckats få ordning på då du inte ens kan logga in ibland, så då kom man på den "briljanta" idén att släppa lånen tidigt på morgonen. Kört om man ligger och sover med andra ord.
Loggar du in efter en halvtimme är det för sent.
De allra största lånen på 10 miljoner + är i regel möjliga att hinna med.

Så nu hinner man inte ens läsa på om lånet om man vill vara med utan det är bara att stoppa in pengarna och trycka på att man godkänner alla villkor.
Känns sådär...
Citera
2020-10-22, 09:12
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riggragg
Har fungerat utmärkt fram till sommaren, men nu har de fått in så många investerare så när de släpper ut ett nytt lån så blir det trångt i dörren.
Loggar du in direkt när aviseringen kommer, hinner du kanske med och kan få vara med och investera.
Deras kapacitet i systemet har de inte lyckats få ordning på då du inte ens kan logga in ibland, så då kom man på den "briljanta" idén att släppa lånen tidigt på morgonen. Kört om man ligger och sover med andra ord.

Så nu hinner man inte ens läsa på om lånet om man vill vara med utan det är bara att stoppa in pengarna och trycka på att man godkänner alla villkor.
Känns sådär...

Kan bara hålla med och tillägga att man haft ganska få konkurser och kreditförluster sen man startade. Jag tror det bara är en på typ tre år där investerarna inte fått tillbaka pengarna, än.

Kan väl också nämna att 95% av lånen är svenska så om du ville investera i Norge eller Danmark så får du vänta länge.
Citera
2020-10-22, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riggragg

Känns sådär...
De skulle kunna släppa något som kan kallas kommande lån eller liknande så man hinner läsa på innan och samtidigt ett datum där det går att investera i lånet.
Då kanske sidan kraschar varje gång iofs.
Citera
2020-11-18, 09:51
Medlem
Aigiss avatar
Lite oroväckande för konjunkturen att det är många lån som inte verkar fyllas.
Citera
2020-11-19, 11:06
Medlem
Aigiss avatar
Unga Aktiesparares podd "Nånting om aktier" gästades i senaste avsnittet av Jacob Ohlin från Kameo. Finns där poddar finns.

Lite väl grundläggande för mig men kan vara av intresse för folk som är nyfikna på alternativa investeringar.
Citera
2020-11-19, 19:49
Medlem
kentakofot35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Unga Aktiesparares podd "Nånting om aktier" gästades i senaste avsnittet av Jacob Ohlin från Kameo. Finns där poddar finns.

Lite väl grundläggande för mig men kan vara av intresse för folk som är nyfikna på alternativa investeringar.
Tack! Blir till att lyssna
Citera
2020-12-06, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Lite oroväckande för konjunkturen att det är många lån som inte verkar fyllas.
Inte verkar fyllas? Vad yrar du om? Lånen fylls i rasande fart. De som inte fylls är Danska, eventuellt något enstaka Norska lån.

Svenska lån som inte fylls är de som ligger på 100% tills slutdagen där någon klantskalle inte betalat in pengarna, och således må stänga på 99%. Nä du, nu fabulerar du.
Citera
2020-12-06, 23:33
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensindunken
Inte verkar fyllas? Vad yrar du om? Lånen fylls i rasande fart. De som inte fylls är Danska, eventuellt något enstaka Norska lån.

Svenska lån som inte fylls är de som ligger på 100% tills slutdagen där någon klantskalle inte betalat in pengarna, och således må stänga på 99%. Nä du, nu fabulerar du.

Den dan va det två lån som låg hela dagen utan att fyllas, ett gick så dåligt att man fick höja räntan. En dumdryg jävel som du har väl koll på det?
Citera
2021-03-15, 17:12
Medlem
knut_1s avatar
De verkar annonsera en hel del på social media, men det är väl inte lika bra reklam om deras sida endast har lån som redan är 100% fyllda.
Citera
2021-03-15, 21:11
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knut_1
De verkar annonsera en hel del på social media, men det är väl inte lika bra reklam om deras sida endast har lån som redan är 100% fyllda.

Det är väl extremt bra reklam, att allt är slutsålt. Däremot är det ju slöseri med pengar att ens göra reklam när potentiella nya investerare inte kan komma in med pengarna.
Citera
2021-04-16, 19:47
Medlem
Jag har bara positiva erfarenheter av Kameo. Hoppas fler vill vara med och investera!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in