2020-12-06, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/skenande-kostnader-och-pengadispyt-nar-prinsessan-renoverar/

Är det ok att dina skattepengar går till att bygga walk-in-closets?

Nej

Man kan avskaffa monarkin tycker väl alla utom stockholmare

Också funderar madeleine på varför man tycker att hon bara glider runt och inte gör ngt

suck suck suck
Citera
2020-12-06, 19:33
Medlem
Alltså... inte ens en svensk prinsessa lever upp till myten om den anständiga och graciösa överklassen utan beter sig som en vräkig nyrik som slösar pengar på lyxrenovering.
”Money can’t buy class”, men tydligen kan inte ens en kunglig bakgrund det heller.

Nej det är inte ok. Jag är för att ha monarkin kvar i demokratiska länder och jag är ok med apanage till alla som arbetar ideellt med välgörenhet och går med på att spela rollen som förebilden för folket osv.
Tveksam till om Madeleine är tillräckligt offentlig för att uppfylla det kravet dock. Jag vet att hon arbetar med Childhood men hon kunde synas mer för att motivera sitt apanage. Och då menar jag inte ”Röda mattan”-grejer utan att besöka folk, företag och organisationer för att sprida hopp, engagemang och kunskap osv.

Lyxrenovera sin bostad i Stockholm borde hon fan bekosta ur egen ficka. Hennes make är miljardär och riskkapitalist... Hon själv har pengar redan tillräckligt att renovera för.
Citera
2020-12-06, 19:43
Bannlyst
Finns det bilder på renoveringen?
Citera
2020-12-06, 19:43
Medlem
det som låter skevt i detta är egentligen att hennes bästa vän har gjort renoveringen, och beroende på hur stor andel som faktureras av henne så är det upp till 200% av hennes väns omsättning...
Citera
2020-12-06, 19:49
Medlem
C.B.G.s avatar
Varför ligger den här tråden under Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet? Jag kan inte se att något orätt begåtts.
Citera
2020-12-06, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterdiagnos
det som låter skevt i detta är egentligen att hennes bästa vän har gjort renoveringen, och beroende på hur stor andel som faktureras av henne så är det upp till 200% av hennes väns omsättning...

Håller med. En renovering som kostar 5 mille. Nytt kök + litet annat, låter som rejält saltade räkningar.
Visst statens egendom och kan ses som en investering. Men bara om det höjer värdet på fastigheten i ungefär samma storleksordning som kostnaden. Tvivlar på att värdet gick upp 5 mille om man säger så...

Osäker på det här, men skall det inte vara konkurrens om den här typen av jobb? Bud osv?

Edit: bara för att vara glasklar, problemet är att en "kompis" har varit inblandad sett ur min synvinkel
Citera
2020-12-06, 20:09
Medlem
5 mille räcker till rätt mycket syrgas på äldreboendena.

Nu fick det bli billigt morfin och palliativ vård istället.

Men klart Sessan skall ha en toastol i guld.

Kungahuset måste ju kunna skita ståndsmässigt.

Tjing.
Citera
2020-12-06, 20:12
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/skenande-kostnader-och-pengadispyt-nar-prinsessan-renoverar/

Är det ok att dina skattepengar går till att bygga walk-in-closets?

Helt ofattbart att denna brattfamilj får något bidrag över huvud taget. Kungen har ju för fan typ en miljard i privat förmögenhet. Madde kan få betalt av mig om hon suger min kuk.
Citera
2020-12-06, 20:14
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Varför ligger den här tråden under Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet? Jag kan inte se att något orätt begåtts.

Det är väl ett JÄVLA missförhållande att kasta miljoner på Madde när landets vårdpersonal går på knäna?
Citera
2020-12-06, 20:19
Medlem
Hellre på vår monarki är flyktingar och annat pack.
Citera
2020-12-06, 20:21
Medlem
HatarIslams avatar
Den vidriga parasiterande kungafamiljen måste avsättas. De har levt gott och skott sig på våra pengar fööör länge. Jävla socialbidragstagare är vad de är.
Citera
2020-12-06, 20:31
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iAmLane
Monarkin är viktig, varför skulle det inte vara ok? Jag betalar då ingen skatt iofs.

Nää, de borde inte få några som helst bidrag, ingen bryr sig om dessa "adel" längre utan de ska ut och knega precis som alla andra. Varför ska de få silversked när andra inte får det? Allas lika värde eller vafan var det nu igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in