2020-12-06, 19:28
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Åtminstone i ett fall i PA som det argumentet framfördes så konstaterade domaren att GOP inte särbehandlades. Alla observatörer hade samma förhållningsorder.
Då hade man inte denna video va?
2020-12-06, 19:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det ska ju ses positivt för Team-Trump i alla fall.

Det är eventuellt positivt, jag anser dock fortfarande att man inte ska ta ut en seger i förskott, vi har sett gång på gång hur folk har sagt att saker har varit en seger för att sedan bli till absolut ingenting
2020-12-06, 19:32
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Svar inte på detta inlägg för nu är det färdigflashbackat för gott

/...lång bra text.../

1. Det korrekta frågan är förstås varför det ligger i en del republikanska politikers intresse att göra sig av med Trump. För dem är det kanske inte något elände, åtminstone inte i det korta loppet. Många av dem kanske regerar med stöd av exempelvis Antifa-röster på precis samma sätt som Trump agerat politiskt i USAs rostbälte eller t.o.m. också med stöd av återuppståndna confederations-armeer "General Lee och den 2a och 4e armén lägger 49.495 röster för Guvernär R och Senator D".

1.1. USA kanske behöver nya vallagar

Svara inte på detta inlägg, för nu är det färdig flashbackat för gott.
Men vad är det för dumheter, du skriver jämt att man inte ska svara dig för att det är färdigflashbackat och fortsätter sedan ändå skriva.

Nu vill jag svara ändå så jag struntar i dina ständiga färdigflashbackningar för jag vill säga att jag inte gillar när folk kommenterar mina inlägg och klipper ur en bit utan att markera på något sätt att en del ursprungstext saknas.

♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤

Skrev just det att de inte tänker hela vägen. Till slut träffar förhoppningsvis skiten fläkten och de blir bortröstade eller avsatta i förtid.
Och ja, att USA borde införa nya vallagar är vi flera som har skrivit här tidigt. Men det tycker vi, och vi har ingenting med det att göra eller har något att säga till om. Tycka kan man ju göra ändå för det man ser är kaos och ett vidöppet valsystem för fusk särskilt vid poströstning som det har varit enorma mängder av särskilt i år.

För sitt eget bästa borde de göra något åt det och lär bli tvungna efter det här, såvida de inte vill ha kaos och valfusk och bli skrattade åt.
😷🤒🤕😴

Fortsätt helst skriva är du snäll. Du skriver bra.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Då hade man inte denna video va?

Jag vet inte vilken video du menar. Är det en video från distrikten i PA som var svarande i fallet? Det var det här fallet: https://www.cnn.com/2020/11/21/politics/pennsylvania-trump-lawsuit-dismissal/index.html

När du nu är tillbaka så kanske du kan ge en källapå vilka demokrater som motsätter sig en signature audit?
Senast redigerad av ardathbey 2020-12-06 kl. 19:40.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag trodde det var något som skulle tas till domstol. Varför pratar ni annars om det för då?

Varför tror du det? Under hearingen i Georgia visades en film från en rösträkningslokal där valförrättare betedde sig på ett svårförklarligt vis. Har du sett den? Om inte, här är en del av den:
https://www.youtube.com/watch?v=LJ0xDWhWUxk

Du undrade varför en enskild persons upprördhet skulle vara intressant för en domstol. Ingen har påstått det. Filmen har tolkats på olika sätt, beroende på vilket "läger" man tillhör. Vad tror du Elena Parents upprördhet berodde på?
2020-12-06, 19:33
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jag och de som representerar folket i Georgia tycker det tyder på valfusk och att en audit måste göras, vad youtube experter tycker har jag inte koll på men kan tänka mig att dom litar mer på vad deras ögon ser än vad deras fantasi vill att dom ska se så ja gissningsvis säger dom samma.

En del av folket, och förmodligen en minoritet.
2020-12-06, 19:33
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Mest troligt vill han sparka och tysta de som säger emot honom. Det har han gjort tidigare.
Trump skulle nog mer än gärna vilja ha åsiktsregistrering och förfölja meningsmotståndare.
Även om han vill så kan inte ens han sparka senatorer.
Däremot kan han försvåra omval och göra livet surt för dem såklart.
2020-12-06, 19:34
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TriggerDiscipline
Hamnade på en middag i helgen. Gästerna var övre medelklass i Stockholm (mestadels före detta journalister och högt uppsatta kulturarbetare). Det lilla de hört talas om allt detta var vad de läst i DN, nämligen att Trump är en dålig förlorare och att domstolarna underkänner målen eftersom Trumps advokater inte har några bevis att visa upp.

Jag försöker vara objektiv och redogjorde för alla turer fram och tillbaka, med hearings och allt fler komprometterande vittnesmål. Nu började gästerna kritisera vittnena, gissade att dessa var galningar, en massa idioter till Trumpsupporters som bara vill ha uppmärksamhet. Gästerna skämtade sinsemellan om hur korkade dessa vittnen var, vittnen som de själva alltså överhuvudtaget inte lyssnat på.

Jag frågade då samma sak som du, varför inte Demokraterna vill gå med på en grundlig undersökning.

Vadå, blev svaret, bara för att tillfredsställa Donald Trump?

Nej, tiotals miljoner amerikaner är övertygade om att valet är riggat och vägrar att acceptera Joe Biden som president. Att se till att allt gått rätt till är väl det minsta Demokraterna kan göra för att ena landet.

Då såg de förvånade ut. Strax samlade de sig och svarade att dessa miljontals amerikaner ändå bara var rasister och "vit makt-människor": "Där måste man vara hård, man får absolut inte ge dem rätt, såna människor har ingenting i samhället att göra".

En före detta kvällstidningsjournalist tog på sig en vis min och sa: För en människa är det lättare att ha fel i grupp, än att vara ensam med att ha rätt.

Alla nickade och verkade tycka att de i sitt hat mot Trump själva var modiga individualister som gick emot massan.

Sist av allt enades de nämligen om att det inte spelade någon roll om valet varit riggat, eftersom Trump till varje pris måste bort.

Exakt så låter det på mitt knegarjobb ochså när jag försöker förklara. Människor är så otroligt hjärntvättade av media. Dom kan inte tänka en självständig tanke.
2020-12-06, 19:35
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är eventuellt positivt, jag anser dock fortfarande att man inte ska ta ut en seger i förskott, vi har sett gång på gång hur folk har sagt att saker har varit en seger för att sedan bli till absolut ingenting

Man kan tycka att datumet hamnade på fel sida från början, rätt märkligt egentligen.
2020-12-06, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag trodde det var något som skulle tas till domstol. Varför pratar ni annars om det för då?

Eftersom det här är en diskussionstråd om eventuellt valfusk, undersöker postare olika saker, som exempelvis mänskliga reaktioner, som kan tyda på valfusk. Att bli omotiverat orolig är en reaktion som reser frågetecken.
2020-12-06, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
En del av folket, och förmodligen en minoritet.

Vad jag förstått så är det en domstolssak att beordra en signature audit, inte en politikersak. Men jag antar att med ett sånt stort folkligt tryck som det ska vara så kommer väl stämningarna snart att dugga tätt...
2020-12-06, 19:41
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Eftersom det här är en diskussionstråd om eventuellt valfusk, undersöker postare olika saker, som exempelvis mänskliga reaktioner, som kan tyda på valfusk. Att bli omotiverat orolig är en reaktion som reser frågetecken.

Med tanke på att sekvensen filmas när de diskuterar validering av poströster, så ser hon ut att veta om mer fuffens än bara väsk-filmen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in