2020-12-06, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Var det för att en ordentlig förklaring till videon inte gavs du citerade in en bok? Ett under att dom inte släppt videon som visar på att det var folk där och titta IOM att dom blev utskickade på den videon vi sett och inte kommer tillbaka förrän det räknats klart. Men då kommer det ju vilken sekund som helst en video som visar det, du får hålla tummarna för det iaf

Sjåpa dig inte, jag råkade först få med litet mer än de avsnitt jag hade tänkt mig när jag svajpade in den citerade texten men klippte en minut senare ner till det avsnitt jag egentligen var ute efter.

Barron visar tydligt att det inte handlade om något fuffens och att de 3-4 rösträknarna aldrig var ensamma i rummet någon längre stund.
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Varsågod!

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:KEUV-UJG2yAJ:https://www.11alive.com/article/news/politics/elections/georgia-recount-results-live-blog-dec-3/85-a4209de7-4213-4fe8-96be-37d7a2aa7676+&cd=10&hl=sv&ct=clnk&gl=se&client=fir efox-b-d (länkar till cache eftersom artikeln själv inte öppnades från sökresultatet på Google igår)

De här rösträknarna var alltså inte ensamma i rummet några längre stunder, större delen av den aktuella tiden fanns delstatens valövervakare eller folk från media på plats. Detsamma har också intygats av personer från Georgias delstatsmyndigheter som har sett igenom den kompletta råvideon (flera timmar).

Den version som presenterades av Trumpanhängarna är redigerad för att ge ett intryck av att de fyra i rummet var ensamma och ostörda under minst ett par timmar i sträck. Klassiskt propagandatrick.

Kan de inte visa den delen av filmen som visar motsatsen?

En bild säger mer än tusen lögner.
Medlem
Citat:
Jag anser att de som har som ansvar att representera folket ska få en förklaring till en video de anser tyder på valfusk så de kan förklara vad som egentligen hände till det folk dom representerar. Du tycker alltså annorlunda eller tycker du som dom att en grundlig audit måste göras?

Men att sinnessjuka individer vill ha en förklaring får de väl ta med sina mentala rådgivare?

Det är ju inget som valprocessen ska hjälpa folk med. De som anser att det finns fusk tar upp det i domstolen så behandlas det där. Mentala behandlingar får man hos doktorn.

Och sen får man driva det i domstol, och där visar man bäst på vad som har hänt. Än så visar inget på valfusk så vi kan ta det lugnt.
2020-12-06, 15:12
Medlem
Citat:
Lagen om hur val ska gå till. Som CNN redan berättat att man skickade hem folk pga vattenläcka. Du tror då alltså att när man skickat hem kontrollanter och press att det är lagligt att i smyg återuppta rösträkningen?

Om jag ska visa lagen får du bekräfta att vi har bevis på valfusk som ingen klarat av att förklara.

Hänvisa till lagen är du snäll. Vad heter lagen och vad säger den? Så kan vi prata sen, när det finns något att prata om.
2020-12-06, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Nu tror jag att jag skrev, någon form, och inte vanligt.

Vi kan stryka allt det där och säga att videon visar kontorsarbete, eller vad tycker du att den visar; kanske en fotbollsmatch?

Saken är den att det måste pekas på specifika som visar på fusk, och det ser inte jag några, och inte heller de som har granskat videon, förutom diverse youtubeexperter då som vill att Trump skall vinna.
Jag och de som representerar folket i Georgia tycker det tyder på valfusk och att en audit måste göras, vad youtube experter tycker har jag inte koll på men kan tänka mig att dom litar mer på vad deras ögon ser än vad deras fantasi vill att dom ska se så ja gissningsvis säger dom samma.
2020-12-06, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Kan de inte visa den delen av filmen som visar motsatsen?

En bild säger mer än tusen lögner.
Bilder och cherrypickade avsnitt av filmer, med lämplig voice.over, är välkänt enkla att använda till lögner, bluff och propaganda.
2020-12-06, 15:14
Medlem
GoldFinger100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Men att sinnessjuka individer vill ha en förklaring får de väl ta med sina mentala rådgivare?

Det är ju inget som valprocessen ska hjälpa folk med. De som anser att det finns fusk tar upp det i domstolen så behandlas det där. Mentala behandlingar får man hos doktorn.

Och sen får man driva det i domstol, och där visar man bäst på vad som har hänt. Än så visar inget på valfusk så vi kan ta det lugnt.

Och när det tog stopp med argument börjades det med att utmåla personer som sjuka, mentalt instabila etc.
2020-12-06, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Dom flesta verkar vara överens om att det är Karen som beter sig som sinnessjuk, inte dom andra som yttrar sig. Tråden är ju fylld med klipp på Karen när hon spårar ur i hearingen, kan du länka till ett klipp på de andra på plats som beter sig som en sinnessjuk eller är det när man tror på vad sina ögon ser man blir sinnessjuk i din värld?
2020-12-06, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Har dem räknat/kontrollerat sina egna röster?
Det här kan väll inte vara lagligt?

Inte enligt lagen i Georgia.

https://codes.findlaw.com/ga/title-21-elections/ga-code-sect-21-2-414.html

Citat:
Georgia Code Title 21. Elections § 21-2-414

(d) No person whose name appears as a candidate on the ballot being voted upon at a primary, election, special primary, or special election, except a judge of the probate court serving as the election superintendent, shall physically enter any polling place other than the polling place at which that person is authorized to cast his or her ballot for that primary, election, special primary, or special election and, after casting his or her ballot, the candidate shall not return to such polling place until after the poll has closed and voting has ceased or other than to transact business with the board of registrars, so long as the person does not violate any other provision of this Code section.
2020-12-06, 15:16
Medlem
Citat:
Sjåpa dig inte, jag råkade först få med litet mer än de avsnitt jag hade tänkt mig när jag svajpade in den citerade texten men klippte en minut senare ner till det avsnitt jag egentligen var ute efter.

Barron visar tydligt att det inte handlade om något fuffens och att de 3-4 rösträknarna aldrig var ensamma i rummet någon längre stund.
Nej han visar det inte, han säger det. Men videon visar att så var inte fallet.
2020-12-06, 15:17
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Bilder och cherrypickade avsnitt av filmer, med lämplig voice.over, är välkänt enkla att använda till lögner, bluff och propaganda.

Om det befinner sig fler person i rummet under tiden som Team-Trump hävdar att dessa är ensamma så är det väldigt enkelt att bevisa motsatsen.

Att dra en lögn är enkelt, att påstå något som går att bevisa med filmmaterial är också enkelt, men förutsätter att så faktiskt skett.

Vart är filmen?
2020-12-06, 15:20
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Nej han visar det inte, han säger det. Men videon visar att så var inte fallet.

Det påstås att det var fler personer i rummet under tiden som rösterna räknades under bordet. Vart är filmen som visar dessa människor?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in