2020-12-06, 17:37
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vad fan gör hon i pennsylvania?

Kliar demokraterna rygg på varandra?

Den enklaste förklaringen är väl att det kanske inte är Elena Parent i bild/video?
2020-12-06, 17:37
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Nja, enligt det finstilta går ju lejonparten till Trump själv. Har för mig att det var 8% eller så som gick till rättsprocesser.

Njaee 50/50 om jag inte läste helt fel.
2020-12-06, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jag tycker en kontroll vore bra. Stickprov initialt och utökat vid behov (om stora brister finns).

Men.
Tror du verkligen på det du säger om en kontroll inte skulle visa på avgörande valfusk?! Skulle diskussionen vara "över" eller skulle man hävda att de som utförde kontrollen var korrupta?
På samma sätt som alla domare som dömer "fel" är korrupta.
Ja nu var ju tanken att det ska vara en riktig kontroll, dvs med observatörer från båda sidor utan en massa fuffens, övervakat med kameror.

Men det som kommer bli, eftersom dom inte går med på det, är en kontroll med militär assistans. Då blir det andra bullar av.
2020-12-06, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankhelvete
Riktar mig till vänsteraktivisterna i tråden.

Ni får skylla er själv att fusk misstänks när ingen är transparant och signature audits nekas. Fråga er själva , varför slåss med näbbar och klor för att neka detta? Gnager det inte lite? Hade det varit omvända roller hade jag haft exakt likadan frågeställning gällande detta.

"Georgia Senator Elena Parent said Dominion machines were ‘hackable’ and called the deal to purchase them corrupt." Elena Parent måste lida av minnesförlust,, Eller fått bra betalt.

https://electionwiz.com/2020/12/06/georgia-senator-elena-parent-said-dominion-machines-were-hackable-and-called-the-deal-to-purchase-th em-corrupt/

Notera silverarmbandet. Varför räknar du röster Elena när du inte ska befinna dig i lokalen?

https://pbs.twimg.com/media/EokL6X7VEAQxjNP?format=jpg&name=large

Elena Parent anklagar också Kemps team mer eller mindre för att att tagit mutor från Dominion redan i juni 2020 - vilket är i linje med vad Lin Wood fört fram efter valet.

Citat:
Elena Parent
@elenaparent
12 juni

And yes, @GaRepublicans bought them because the purchase made $$ for companies that had donated thousands to them and had well-connected lobbyists that were staffers for@GovKemp
& others. I believe my exact quote was “The whole thing reeks of corruption!”
2020-12-06, 17:43
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Den enklaste förklaringen är väl att det kanske inte är Elena Parent i bild/video?

Har man ett fungerande tjuvgille så vore det lämpligt att flytta detta vid behov. Jag lämnar inget åt slumpen.
2020-12-06, 17:45
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Men det som kommer bli, eftersom dom inte går med på det, är en kontroll med militär assistans. Då blir det andra bullar av.

Jag har också svårt att se hur man ska undvika att öppna upp för martial law. Det som är lite ironiskt kan man tycka är att både Flynn och den andra generalen har pratat om att gå den miltära vägen. Nu är Flynn benådad och återinsatt i säkerhetsklassad tjänst. Det var Biden som var med i Obamas administration som låg bakom att man började jävlas med Flynn för att han visste om avlyssningen mot Trumpkampanjen. Det blev gag-orders och skit. Nu är Flynn som sagt återinsatt och säkerhetsklassad. Men det är inte Biden.

Den sida som har informationsövertag brukar vinna
2020-12-06, 17:51
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Visst är det så som du säger problemet är bara Trumpsters har inte insett vad han gör, Propagandamaskinen mal på med valfusk vilket inte existerar men pengar samlas in på hög hos han och Trumpsetrs ser inte vart dem går iaf ännu...

Mycket mer som pekar på valfusk än eran teori om att snoffsa åt sig så mycket pengar som möjligt.
2020-12-06, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag har också svårt att se hur man ska undvika att öppna upp för martial law. Det som är lite ironiskt kan man tycka är att både Flynn och den andra generalen har pratat om att gå den miltära vägen. Nu är Flynn benådad och återinsatt i säkerhetsklassad tjänst. Det var Biden som var med i Obamas administration som låg bakom att man började jävlas med Flynn för att han visste om avlyssningen mot Trumpkampanjen. Det blev gag-orders och skit. Nu är Flynn som sagt återinsatt och säkerhetsklassad. Men det är inte Biden.

Den sida som har informationsövertag brukar vinna
Precis. Det det handlar om nu är att ge Trump tillräckligt med stöd (opinion) för att ta tag i detta. Det är ett svårt och stort beslut som han nog drar på in i det sista.

Låt oss hoppas att det inte behöver gå så långt, att den andra sidan ska förstå hur galet det är att fortsätta hindra transparens. Dom måste ju också förstå att det är ett kort som kan spelas ut om saken inte går att rätta till. Problemet då för alla inblandade i fusket/förräderiet är att det blir mycket stränga straff.
2020-12-06, 17:55
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Precis. Det det handlar om nu är att ge Trump tillräckligt med stöd (opinion) för att ta tag i detta. Det är ett svårt och stort beslut som han nog drar på in i det sista.

Låt oss hoppas att det inte behöver gå så långt, att den andra sidan ska förstå hur galet det är att fortsätta hindra transparens. Dom måste ju också förstå att det är ett kort som kan spelas ut om saken inte går att rätta till. Problemet då för alla inblandade i fusket/förräderiet är att det blir mycket stränga straff.

Man måste ju försöka gå den vanliga vägen innan undantagstillstånd kan bli aktuellt.
Sen att detta gör att fler fula fiskar lyckas trassla in sig i nätet gör saken bara bättre.
2020-12-06, 17:56
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:

Jag tror den folkliga opinionen börjar nå en kritisk punkt nu i USA. Problemet för politikerna på delstatsnivå är att dom är del av ett korrupt system. Att gå med på transparens är att såga av den gren man själv sitter på. Där tror jag problemet för dessa egennyttiga korrupta politiker ligger. Om dom medger transparens kan dom inte fortsätta som förr. Därför är man beredd att sopa förräderi mot väljarkåren under mattan och fortsätta med business as usual.

Men jag tror inte det finns någon återgång till "business as usual".
2020-12-06, 17:58
Medlem
Citat:

Försök förklara vad det är för transparens som borde ske? Det skulle vara väldigt intressant.
2020-12-06, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Försök förklara vad det är för transparens som borde ske? Det skulle vara väldigt intressant.

-Forensic audits
- Genomgång av Dominion maskinerna

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in