2020-12-06, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Finns inga lagar som säger att partiernas egna poll watchers måste finnas på plats i varje räkningslokal precis hela tiden. Bara att det ska vara offentligt och öppet för ackrediterade kontrollanter, övervakare och journalister.
Så när man skickar hem dom för att man ska sluta rösta och sen i smyg börjar igen så har man tagit bort den offentligheten och öppenheten för dessa personer att göra sitt jobb, tack för att du förtydligar.
2020-12-06, 15:51
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Nu är det bara två timmar det rör sig om. Jag lovar dig att vi skulle se varenda minut. Det förstår du ju själv att det är en lögn.

Varför visas inte filmen som skulle debunka historien?

Svar: för att den inte finns.

Om det visar sig att personerna som granskat ljuger är det bara för motståndarsidan att släppa resten av filmen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Nej, hon säger ju att maskinerna ställdes så att kontrollanterna inte kunde se, och svurna vittnesmål från alla på plats att de blev utkastade..
20.45 in så ställs frågan vart observatörerna är...

Vad är det för lag du anser har brutits här? Att kontrollanterna inte syns på film, kan det vara olagligt?

Jag tror nog att man får lugna ner sig med det här när man inte ens pratar om något olagligt. Giuliani har väl ett bra grepp på det juridiska och sköter det. Det är ju så man måste hantera det. Via vad lagen säger. Så vad är det för lag du pratar om?
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Finns inga lagar som säger att partiernas egna poll watchers måste finnas på plats i varje räkningslokal precis hela tiden. Bara att det ska vara offentligt och öppet för ackrediterade kontrollanter, övervakare och journalister.

Nu finns det vittnen och journalister som blivit ombedda att lämna byggnaden för att återkomma nästa dag för att räkningen pausats. I reportaget där de hävdar att väsk-historien debunkas så ringer någon ansvarig in och ber dessa att fortsätta räkna, jag får inte ihop det. Hur skulle observatörerna veta detta? Så nej, ingen observatör fick möjligheten att deltaga.
Senast redigerad av Tok-Frans 2020-12-06 kl. 16:19.
2020-12-06, 15:52
Medlem
Citat:
Jag litar definitivt mer på Barron, en tjänsteman i ansvarig ställning på plats, än på något crackpot-vittne på en pro-Trump-hearing.
Frågan gäller om du litar mer på Barron än dina ögon?

Om Barron säger att fisken du håller i är en Björn, tror du på dina ögon som ser fisken eller tror du nu att det är en Björn för att Barron säger det?
2020-12-06, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Man måste nog vara mentalt instabil om man tror att valprocessen har som uppgift att lägga ut filmer och förklara för en vad som har hänt i alla små detaljer man ser och hör. Det är bara att ta det till rätten så avgör det. Privatpersoner som anser sig berättigade till filmer eller försvar är inte stabila. Det är en sak.

En annan är att vi ser ju att det inte finns några bevis på valfusk. Än. Det kanske kommer men än så har domstolarna visat att det inte finns.

Självklart ska valprocessen vara exakt så transparent som väljarna önskar. Endast en anti-demokrat tycker något annat. Alla frågetecken kring oegentligheter ska rätas ut. Det är beklämmande att du inte håller med.
2020-12-06, 15:55
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Vad är det för lag du anser har brutits här? Att kontrollanterna inte syns på film, kan det vara olagligt?

Jag tror nog att man får lugna ner sig med det här när man inte ens pratar om något olagligt. Giuliani har väl ett bra grepp på det juridiska och sköter det. Det är ju så man måste hantera det. Via vad lagen säger. Så vad är det för lag du pratar om?
Kan inte GA:s lag men det nämns ca 31min in i videon..
2020-12-06, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Självklart ska valprocessen vara exakt så transparent som väljarna önskar. Endast en anti-demokrat tycker något annat. Alla frågetecken kring oegentligheter ska rätas ut. Det är beklämmande att du inte håller med.

Nej, vissa frågetecken kommer bara från folk som inte är mentalt friska. De går inte att svara på.

Jag tror att en stor del av de som hävdar valfusk är så nergångna mentalt att de tappat greppet om tillvaron. När man inte ser att det som tas till domstol bara är trams så fungerar det ju inte med argument eller någon transparens. Det går inte att hjälpa dessa. De behöver vård av läkare. Annars får du gärna visa på någon incident som är trovärdig och som tas till domstol?
2020-12-06, 15:58
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Kolla på den här bilden.

https://twitter.com/swisstexas/status/1335526814471614467/photo/1
Ojdå. Hade inte sett den blondare av dem förut, på någon av bilderna. Också väldigt likt, + att munskyddet på Blondie skulle kunna vara samma mönstrade, gråaktiga som det man ser på hearingbilderna. Hmmm. Har någon av dem svarat på anklagelserna?
2020-12-06, 16:00
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Jag läste någonstans att det var Elena Parent som skickade hem valobservatörerna.

Så människan sitter och ser sig själv på en övervakningsfilm med medvetet låg kvalitet och låtsas som om det regnar.

Ja... vad fan ska hon annars göra.

We got this 👌
2020-12-06, 16:03
Medlem
Citat:
Vilken polis har tagit upp anklagelserna med dem?
Folket dom representerar kommer med dessa anklagelser, det är tillräckligt för att dom som representanter transparant ska visa vad som pågår. Det tyckte även Karen 2019 som vi ser i talet som länkats tidigare, nu har hon ångrat sig.
2020-12-06, 16:11
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Nej, vissa frågetecken kommer bara från folk som inte är mentalt friska. De går inte att svara på.

Jag tror att en stor del av de som hävdar valfusk är så nergångna mentalt att de tappat greppet om tillvaron. När man inte ser att det som tas till domstol bara är trams så fungerar det ju inte med argument eller någon transparens. Det går inte att hjälpa dessa. De behöver vård av läkare. Annars får du gärna visa på någon incident som är trovärdig och som tas till domstol?
Har denna video presenterats för en domare?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in