2020-12-06, 13:26
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Länken funkar inte så går inte att säga ifall det besvarar min fråga.
https://www.youtube.com/watch?v=kZqFBEjs7bg&ab_channel=TheNewsJunkie%27sCa rtoons
2020-12-06, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Vad menar du är oklart? Varför skulle det rapporteras, utveckla plz..

Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Undrar jag? Vet inte vad du menar alls nu..

Vet inte om du trollar eller är idiot men det är ju vad du efterfrågar. Att rösterna rapporteras till publiken görs vid varje val. Det är alltså något helt normalt.
2020-12-06, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSlyFoX
Eftersom Trump är president borde han väl kunna ogiltigförklara valet eller hur ser det ut? var ju någon som skrev tidigare att avslöjas fusk i en stat så faller alla enligt konstitutionen och Trump vinner... om det är sant vart står det?

Alla försök att ogiltigförklara valet är direkt olagligt. Så när Trump vill att personer i Georgia ska ta tillbaka sin förklaring av valresultatet gör han något olagligt.
2020-12-06, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSlyFoX
Eftersom Trump är president borde han väl kunna ogiltigförklara valet eller hur ser det ut? var ju någon som skrev tidigare att avslöjas fusk i en stat så faller alla enligt konstitutionen och Trump vinner... om det är sant vart står det?
Nej, presidenten står inte över lagen och kan inte heller själv upphäva ett reguljärt val. Ganska basic.
2020-12-06, 13:30
Medlem
Jag är riktigt nyfiken. Finns det en enda person i denna tråd som kan försvara detta? Klippet neda utspelar sig efter att observatörerna och media förpassats från området och rösterna som räknas är utdragna från under ett övertäckt bord.

https://www.youtube.com/watch?v=0QcM6pbV-QA&feature=emb_logo

Var goda förklara vad det är som händer i detta klippet på ett rationellt och objektivt sett, utan hat för Trumpeten eller vurmande för demokraterna.
2020-12-06, 13:32
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Vet inte om du trollar eller är idiot men det är ju vad du efterfrågar. Att rösterna rapporteras till publiken görs vid varje val. Det är alltså något helt normalt.
Två "faxmaskiner" matas med röster under flera timmar med max 3000 ballots per maskin och timma, under tiden vallokalen ska vara stängd och ingen observatör finns på plats..
Detta finner du normalt? Lyssna på henne och återkom med din reflektion: https://www.youtube.com/watch?v=kZqFBEjs7bg&ab_channel=TheNewsJunkie%27sCa rtoons
2020-12-06, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slentrin
Jag är riktigt nyfiken. Finns det en enda person i denna tråd som kan försvara detta? Klippet neda utspelar sig efter att observatörerna och media förpassats från området och rösterna som räknas är utdragna från under ett övertäckt bord.

Var goda förklara vad det är som händer i detta klippet på ett rationellt och objektivt sett, utan hat för Trumpeten eller vurmande för demokraterna.

Vad är det för något du ser som konstigt?
2020-12-06, 13:35
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:

Att samma bunt med sedlar körs genom maskinerna flera gånger.

Jag har sett vissa hävda att man måste göra så tills alla går igenom utan fel, och att det är därför det görs.

Jag har också sett vissa hävda att det inte alls går till så, utan om det sker något fel så ska den felande röstsedeln läggas överst i högen och hela högen läggas åt sidan tills vidare.
2020-12-06, 13:36
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Att samma ballots reggas flera gånger känns "konstigt".. "One man one vote" har jag hört gäller där borta..
2020-12-06, 13:37
Medlem
Citat:

En person som rutinerat skannar samma röster tre gånger om, man kan se att rösterna flippas i maskinen för att de faktiskt accepterades och räknas av maskinen, dessutom sker det inga korrigeringar mellan skanningsomgångar som tyder på att maskinen inte tog emot rösterna.
2020-12-06, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slentrin

Klippet har diskuterats fram och tillbaka i tråden i 2-3 dygn och nej, det du ser är inte valfusk.
2020-12-06, 13:39
Medlem
Citat:
Alla försök att ogiltigförklara valet är direkt olagligt. Så när Trump vill att personer i Georgia ska ta tillbaka sin förklaring av valresultatet gör han något olagligt.
Enligt vilken lag då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in