Citat:
Ursprungligen postat av
Jordgubbe44
Jag styrketränar och kör lite konditionsträning på gymmet. Egentligen vill jag träna mer, exempelvis gå power walks och liknande för att främja det psykiska måendet. Dock känns det som man måste äta som inåt helvete när man tränar för att inte bränna för mycket och jag undrar om det sliter för mycket på kroppen om man skulle typ träna 3 ggr i veckan samt resten av veckan gå power walks?
Träna så mycket som du vill, orkar och tycker är roligt.
Du kommer inte att överträna dig så länge du tycker det är roligt.
Träna riktiga styrkeövningar, träna tungt.
Inget bjävs med gynstolar, gummiband eller små rosa hantlar.
Riktiga övningar med riktiga vikter.
Benböj/benpress komplimentera med en rumplvning om du vill. Träna armar både fram och baksida. Kör hantel press och flyes för bröstet och någon press för axlar.
Och sedan det viktigaste, träna ryggen ordentligt. Stärk ryggen för ett långt friskt liv utan ryggproblem.
Tränar du mer måste du så klart äta mer. Glöm inte äta bra och nyttiga fetter. Behöver du öka i vikt så måste du äta mer.
Sen ska du få det bästa rådet av dem alla. Lyssna inte på nötterna här på Flashback, de allra flesta vet oftast inget om det de svarar och ger råd om. Allra minst träning, där är okunskapen monumental och felaktiga råd ges hela tiden.