Flashback bygger pepparkakshus!
2020-12-06, 00:00
Bannlyst
Framförallt bygger du kondition! Det är hela grejen.

Med tabata-träning gör du det på runt 25 minuter. Men det är i det fallet stenhårt.

Jag vet själv hur tok-jobbigt intervallträning är. Det är inte för vem som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe44
Intressant! Bygger man muskler av denna träningsform?
Citera
2020-12-06, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varsamt
Framförallt bygger du kondition! Det är hela grejen.

Med tabata-träning gör du det på runt 25 minuter. Men det är i det fallet stenhårt.

Jag vet själv hur tok-jobbigt intervallträning är. Det är inte för vem som helst.
Okej vet inte om det är just kondition jag mest strävar efter dock.
Nej det kan jag verkligen tänka mig!
Citera
2020-12-06, 00:12
Bannlyst
Jag har alltid strävat att vara i så god form som möjligt. Och att kunna springa långt och länge är för mig ett tecken på liv.

Givetvis är det två olika typer av träning. Men det beror ju på vad man är ute efter.

Citat:
Okej vet inte om det är just kondition jag mest strävar efter dock.
Nej det kan jag verkligen tänka mig!
Citera
2020-12-06, 00:28
Medlem
Citat:
Jag har alltid strävat att vara i så god form som möjligt. Och att kunna springa långt och länge är för mig ett tecken på liv.

Givetvis är det två olika typer av träning. Men det beror ju på vad man är ute efter.
Jo jag förstår dig men jag känner inte behov av att träna extremt hårt i konditionsträningen utan vill gärna ha lite av det samt styrketräning.
Citera
2020-12-06, 00:35
Bannlyst
Det beror ju på, under många år höll jag på med kampsport, och då var det ens tränare som höll i piskan. Och det var väl bra i någon mån. För det var tok-jobbigt.

Men du! väljer du själv intensiteten i din egen träning är det förmodligen alldeles för låg.

Vi människor är i grunden oerhört lata djur. Tro inte annat!

Citat:
Jo jag förstår dig men jag känner inte behov av att träna extremt hårt i konditionsträningen utan vill gärna ha lite av det samt styrketräning.
Senast redigerad av Varsamt 2020-12-06 kl. 00:38.
Citera
2020-12-06, 00:40
Medlem
Citat:
Det beror ju på, under många år höll jag på med kampsport, och då var det ens tränare som höll i piskan. Och det var väl bra i någon mån. För det var tok-jobbigt.

Men du! väljer du själv intensiteten i din egen träning är det förmodligen alldeles för låg.

Vi människor är i grunden oerhört lata djur. Tro inte annat!
Jag förstår hur du tänker. Kanske borde tänka på något sådant. Kampsport låter också väldigt kul. Haha, jo i för sig.
Citera
2020-12-06, 00:48
Bannlyst
Hur är det med kärlekslivet Oss emellan?

Citat:
Jag förstår hur du tänker. Kanske borde tänka på något sådant. Kampsport låter också väldigt kul. Haha, jo i för sig.
Citera
2020-12-06, 00:52
Medlem
Citat:
Hur är det med kärlekslivet Oss emellan?
Mitt kärleksliv? Hur kommer det sig att du undrar det?
Citera
2020-12-06, 00:57
Bannlyst
Jag vet inte, du nämnde att du var ensamstående tjej kanske?

Men glöm det.Jag känner att jag redan gjort bort mig.

Citat:
Mitt kärleksliv? Hur kommer det sig att du undrar det?
Citera
2020-12-06, 00:59
Medlem
Citat:
Jag vet inte, du nämnde att du var ensamstående tjej kanske?

Men glöm det.Jag känner att jag redan gjort bort mig.
Haha, nej du har inte gjort bort dig, det är ok.
Citera
2020-12-06, 01:24
Medlem
goofers avatar
Citat:
Jag styrketränar och kör lite konditionsträning på gymmet. Egentligen vill jag träna mer, exempelvis gå power walks och liknande för att främja det psykiska måendet. Dock känns det som man måste äta som inåt helvete när man tränar för att inte bränna för mycket och jag undrar om det sliter för mycket på kroppen om man skulle typ träna 3 ggr i veckan samt resten av veckan gå power walks?

Träna så mycket som du vill, orkar och tycker är roligt.
Du kommer inte att överträna dig så länge du tycker det är roligt.
Träna riktiga styrkeövningar, träna tungt.
Inget bjävs med gynstolar, gummiband eller små rosa hantlar.
Riktiga övningar med riktiga vikter.
Benböj/benpress komplimentera med en rumplvning om du vill. Träna armar både fram och baksida. Kör hantel press och flyes för bröstet och någon press för axlar.
Och sedan det viktigaste, träna ryggen ordentligt. Stärk ryggen för ett långt friskt liv utan ryggproblem.
Tränar du mer måste du så klart äta mer. Glöm inte äta bra och nyttiga fetter. Behöver du öka i vikt så måste du äta mer.

Sen ska du få det bästa rådet av dem alla. Lyssna inte på nötterna här på Flashback, de allra flesta vet oftast inget om det de svarar och ger råd om. Allra minst träning, där är okunskapen monumental och felaktiga råd ges hela tiden.
Citera
2020-12-06, 07:06
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Haha, nej du har inte gjort bort dig, det är ok.

Tyvärr är det rätt vanligt bland tjejer att grovt överskatt effekten av viss träning. Du kommer inte se ut som hulken bara för att du lyfter tungt på gymmet och du kommer inte se ut som skelettkvinnan för att du rör på dig varje dag.

Därmed inte sagt att det är en bra idé att hålla på med att äta för lite när du tränar och har en normalvikt. Just själva träningen kompenserar du ganska lätt och ofta gör kroppen det utan att du knappt tänker på det.

Vill du blir mer muskulös, ladda ned appen Lifesum och håll koll på ditt proteinintag. Träna sedan styrketräning enligt nåt program. Starting Strenght är en bra början.
Gillar du att träna med andra kanske ett crossfit gym är något för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in