2020-12-05, 21:59
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsnorvaffeln
Han har inte ens avtjänat hela straffet!,
Nej, men sannolikheten att han blir tvungen att avtjäna återstående tid i fängelse har ökat markant på senare tid.
Citera
2020-12-05, 22:08
Medlem
FT skriver en bra sammanfattande artikel:

https://www.friatider.se/darfor-morkade-media-om-federley

FYFAN vilka vidriga dessa olika HTBQRTX-delux grupper verkar vara!
Citera
2020-12-05, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Jag är inte speciellt insatt och har inte läst tråden men med tanke på vilken total mental kollaps som FF drabbats av i samband med detta så undrar jag om han inte själv varit inblandad i något brottsligt som han är rädd ska komma fram.

Två(?) av hans bekantskaper är dömda för våldtäkt mot barn. Han släpper in den ena i sitt hem efter avtjänat straff och vet om vad han är dömd för.

Att "endast" ha haft samröre med en dömd pedofil är ju förkastligt och så klart big no-no som högt uppsatt i politiken. Men leder det verkligen till en sådan total kollaps i sig själv? Det handlar ju egentligen om något som kan skyllas på bristande omdöme, förälskelse eller vad som helst och det hela skulle vara överspelat på några månader om han inte gömde sig och sköt upp det hela.

Jag kan liksom se framför mig att FF har något mer som han är rädd ska komma fram i den här soppan och omständigheterna i att hela hans kompisgäng knullar barn antyder ju vad det kan handla om.

OBS mina egna spekulationer.

Detta är min teori också. Som jag skrev i tråden tidigare, innan det blev bekräftat att FF vetat om sambons brott under en längre tid, så beror FFs stressreaktion, som fick honom sjukskriven, inte på sambons brott utan något annat. Jag tror också att den beror på något som FF är rädd för ska bli offentligt vilket i sin tur kommer att ödelägga hans politiska karriär och göra honom till paria.

Jag tycker det är väldigt konstigt att FFs intresse och känslor för sambon inte direkt svalnade i samma ögonblick som han fick veta vad sambon gjort. Ingen kan vara så förälskad att våldtäkt av barn passerar obemärkt. Att FF dessutom varit vän med flera pedofiler gör att man ofrånkomligen ställer sig frågan om inte FF själv är pedofil. Fömodligen är det bevis för detta som gjort FF så illa däran att han inte kan utföra ett arbete.
Citera
2020-12-05, 22:23
Medlem
Sinnerstens avatar
Samma sak som med den numera nedbantade PK- Operasångaren och hans sjuka peddokompis.

Konstiga samband.
Citera
2020-12-05, 22:43
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Detta är min teori också. Som jag skrev i tråden tidigare, innan det blev bekräftat att FF vetat om sambons brott under en längre tid, så beror FFs stressreaktion, som fick honom sjukskriven, inte på sambons brott utan något annat. Jag tror också att den beror på något som FF är rädd för ska bli offentligt vilket i sin tur kommer att ödelägga hans politiska karriär och göra honom till paria.

Jag tycker det är väldigt konstigt att FFs intresse och känslor för sambon inte direkt svalnade i samma ögonblick som han fick veta vad sambon gjort. Ingen kan vara så förälskad att våldtäkt av barn passerar obemärkt. Att FF dessutom varit vän med flera pedofiler gör att man ofrånkomligen ställer sig frågan om inte FF själv är pedofil. Fömodligen är det bevis för detta som gjort FF så illa däran att han inte kan utföra ett arbete.

Ju mer jag tänker på det så ser hans reaktion ut just som ett resultat av insikten om att "hela skiten" håller på att komma ut, snarare än en reaktion på det som kommit ut hitintills.

Kanske vet han att det finns någon form av bevis på att han har haft eller efterfrågat sex med barn som kan läcka när som helst. Chattloggar där han själv berättar om pedofila fantasier eller vad som helst.

Hans beteende motsvarar just någon som är på väg att avslöjas som pedofil, det lägsta av det lägsta. Om det är på den nivån så skulle jag inte bli helt förvånad om FF tar livet av sig.
Citera
2020-12-05, 23:30
Medlem
Citat:
Jag är inte speciellt insatt och har inte läst tråden men med tanke på vilken total mental kollaps som FF drabbats av i samband med detta så undrar jag om han inte själv varit inblandad i något brottsligt som han är rädd ska komma fram.

Två(?) av hans bekantskaper är dömda för våldtäkt mot barn. Han släpper in den ena i sitt hem efter avtjänat straff och vet om vad han är dömd för.

Att "endast" ha haft samröre med en dömd pedofil är ju förkastligt och så klart big no-no som högt uppsatt i politiken. Men leder det verkligen till en sådan total kollaps i sig själv? Det handlar ju egentligen om något som kan skyllas på bristande omdöme, förälskelse eller vad som helst och det hela skulle vara överspelat på några månader om han inte gömde sig och sköt upp det hela.

Jag kan liksom se framför mig att FF har något mer som han är rädd ska komma fram i den här soppan och omständigheterna i att hela hans kompisgäng knullar barn antyder ju vad det kan handla om.

Kan ju vara att han vet att dottern har utsatts för sexuella övergrepp av FF:s sin pojkvän/sambo och att det kommit fram de senaste två veckorna efter en konfrontation när den här storyn släpptes.
Kan ju också vara att det bara är en fråga om tid innan FF avslöjas som pedofil och nu sitter han med ångest i väntan på detta.
Vad har hänt i Belgien, finns FF med i den stora kartläggningen av pedofiler som nu görs i Europa.
Citera
2020-12-05, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid

Det lutar mer och mer åt att FF faktiskt är pedofil själv, redan nu så är han ju helt körd politiskt men det kan ju bli fängelse också.
Snacka om att falla ner från sitt elfenbenstorn.
Citera
2020-12-05, 23:35
Medlem
Franke88s avatar
Över 60% av dömda pedofiler är öppet homosexuella. Jag undrar hur stor andel av homosexuella som också är pedofiler. 20%? 40%? 100%? Vad tror ni?
Citera
2020-12-05, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Bra analys där faktiskt.

Om det bara vore att han var kär och dum hade man faktiskt kunnat förstå hans agerande, men sättet han beter sig på gör ju att det antagligen ligger flera lik i garderoben.
Citera
2020-12-05, 23:37
Medlem
Franke88s avatar
Citat:

Självklart är det ju så. Du tror väl inte att han skulle flytta ihop med en pedofil om han inte själv var det?

Förövrigt, är det någon som vet om Federleys barn är hans egna eller ifall de är adopterade?
Citera
2020-12-05, 23:41
Avslutad
Document.no skriver lite mer om pedo nr 2.

https://www.document.no/2020/12/05/tidligere-sp-statssekretaer-domt-til-fengsel-oppmuntret-til-voldtekt-mot-spebarn/
Citera
2020-12-05, 23:50
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Förövrigt, är det någon som vet om Federleys barn är hans egna eller ifall de är adopterade?
Fredrick Federley får barn – med bästisen
...
Till slut sökte de hjälp på en privat klinik och inledde IVF-behandling. Egentligen är det olagligt att hjälpa kompisar som vill bilda familj – bara gifta och sambor har rätt till assisterad befruktning i Sverige.

Men Fredrick Federley och hans vän fick aldrig några kontrollfrågor om de var ett par och han är övertygad om att många inom sjukvården ser mellan fingrarna.

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/vm3bBL/fredrick-federley-far-barn--med-bastisen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in