2020-12-05, 17:09
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Vilken bra säsongsstart första herr vinsten sedan 2014 och det var 10 år sedan tjejerna vann en straffet

Lite smått sinnessjukt att det sker samma dag.
Citera
2020-12-05, 17:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Vem var det som tog kommandot där, för visst var tjejerna på väg in för en kram när någon satte stopp?
Fan vilken intervju, Skottheim och Mona står och pylar medan systrarna styr upp, jag fällde faktiskt en tår. Svenska SS-tjejer dominerar!

Jo det var på väg till en gruppkram, innan någon skrek NEJ. Förståeligt. De har tränat hela sina liv för det här sedan kommer Corona-skiten och sätter stopp när de känner extrem glädje för allt de tränat för. Men till saken tror det var Hanna? Typ kom inte nära mig! Vi tar en Corona fri hälsning istället.
Citera
2020-12-05, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Vem var det som tog kommandot där, för visst var tjejerna på väg in för en kram när någon satte stopp?
Fan vilken intervju, Skottheim och Mona står och pylar medan systrarna styr upp, jag fällde faktiskt en tår. Svenska SS-tjejer dominerar!
Visuellt skulle de bli utmärkta SS-tjejer av den bild jag ser framför mig. De är inte pjåkiga som skidskyttetjejer heller.
Citera
2020-12-05, 17:15
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Lite smått sinnessjukt att det sker samma dag.

Precis som när ABBA vann Eurovision med Waterloo, den 6 april 1974, samma dag som Blue Swede toppade Billboards Hot 100 med Hooked On a Feeling.
Citera
2020-12-05, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Pernilla Wiberg babblar minst, men säger mest:

"Sverige tar över efter Norge!"

Något viktigare har inte sagts idag.

Efter några segrar? Det krävs ett par OS och VM på 2020-talet med flera guld och världsmästartitlar innan något sånt kan sägas.
Men visst är det kul så länge det går bra i cupen. Kan pandemin lägga sig och allt återgå till det normala igen blir det riktigt intressant att följa detta landslag, liksom damernas i skidor också. Och kan Samuelsson stabiliseras ytterligare med fokus på idrotten och mindre energi som anti-dopingkontrollant blir det ännu mer intressant framöver.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2020-12-05 kl. 17:23.
Citera
2020-12-05, 17:22
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Precis som när ABBA vann Eurovision med Waterloo, den 6 april 1974, samma dag som Blue Swede toppade Billboards Hot 100 med Hooked On a Feeling.

Eller 5 Maj 91 när Carola vann Eurovision och Tre Kronor vann VM-Guld samma dag.
Citera
2020-12-05, 17:22
Avslutad
Ja jävlar, The Bird is the Word (surfin bird), ge dem inga dumma idéer nu.

Citat:
Ursprungligen postat av pittre
Hon är riktigt bra, uppfattar vad som händer i loppet och inget trams till skillnad från pajasen Ola.

Antar Ola är killen som kommenterar normalt, tex nu i damstafetten. Håller med, fan vad tramsig han är, klarar inte med att lyssna på honom. Tjejen verkar helt ok.

Jag kollade den engelska gratisstreamen på IBUs hemsida, de killarna är väldigt bra, precis rätt grad av entusiasm, men alltid professionella. Kollade bara lite kort på SVT nu i efterhand, men som sagt, han Ola verkar vara en pajas.
Citera
2020-12-05, 17:27
Medlem
Hoppas inte det är något otillåtet medel på svenskornas skidor. Ser ju extremt suspekt ut. Frankrike hade vunnit en solklar seger med likvärdiga skidor.
Citera
2020-12-05, 17:34
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det var på väg till en gruppkram, innan någon skrek NEJ. Förståeligt. De har tränat hela sina liv för det här sedan kommer Corona-skiten och sätter stopp när de känner extrem glädje för allt de tränat för. Men till saken tror det var Hanna? Typ kom inte nära mig! Vi tar en Corona fri hälsning istället.

Kan ha varit Hanna, jag tänkte annars Mona med sin rutin. Hon känner kanske lite ansvar för sina yngre lagkamrater.

Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Visuellt skulle de bli utmärkta SS-tjejer av den bild jag ser framför mig. De är inte pjåkiga som skidskyttetjejer heller.

Citera
2020-12-05, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Hoppas inte det är något otillåtet medel på svenskornas skidor. Ser ju extremt suspekt ut. Frankrike hade vunnit en solklar seger med likvärdiga skidor.

Finns det otillåtna vallor?
Citera
2020-12-05, 18:03
Medlem
Ganske absurd at noen kan skylde på Knotten for noe egentlig. Blir jo meid ned og har maks uflaks. Ikke hennes feil det.
Citera
2020-12-05, 18:05
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Finns det otillåtna vallor?
Sverige kör redan med fluorfri valla!

Nej men seriöst det här var en stor svensk dag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in