2020-12-05, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Kan hensikten med hytteturen egentlig bare være for å sørge for at AEH ikke la andre planer den dagen?
At han holdt det åpent helt til siste liten, altså rett før han drar på jobb,..

AE hadde andre planer, men måtte bli hjemme pga hytteturen.
Hun ønsket i utgangspunktet å dra på et slektstreff som hun måtte avlyse.
Citera
2020-12-05, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Hvilke(n) dato(er) var det slektstreffet og hvor?

"måtte bli hjemme":
Hvor leste du det, og hvem bestemte at hun måtte bli hjemme?
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-05 kl. 16:17.
Citera
2020-12-05, 16:16
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Slektstreffet var vel i helga, slik jeg forsto? Usikker på dette nå, men tror ikke det var samme dag hun forsvant, men en av dagene senere, når de da altså skulle vært på hytta.

Det virker allikevel for meg som dette på en eller annen måte er et ledd av planleggingen, hvis det er et planlagt drap.
Et ledd i å sørge for at hun er der hun skal være, når hun skal være der, i følge planen.
Citera
2020-12-05, 16:18
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kan du ha med tidspunktene for lue-og telefonmannen og tidspunktene for vitneobservasjon i Ås, og tidsvindu for vitneobservasjon av bil over plen?
Og denne opplysningen? "Tom Hagen og det andre familiemedlemmet ringte også hverandre, og var bekymret for at noe kan ha skjedd med Anne-Elisabeth hjemme i Sloraveien, får NRK opplyst."
Nei, ikke så lenge politiet har lagt bort disse observasjonene etter etterforskningsskritt. På linje med hettemannen er de derfor ikke med lenger. Bil over plen har en altfor diffus tidsramme. Opplysningen om samtalen fra TH til familemedlem kan være en av de som allerede er nevnt. Ellers må du lenke til kilden med tidsangivelse hvis det er en annen hendelse.
Citera
2020-12-05, 16:22
Medlem
Citat:
Slektstreffet var vel i helga, slik jeg forsto? Usikker på dette nå, men tror ikke det var samme dag hun forsvant, men en av dagene senere, når de da altså skulle vært på hytta.

Det virker allikevel for meg som dette på en eller annen måte er et ledd av planleggingen, hvis det er et planlagt drap.
Et ledd i å sørge for at hun er der hun skal være, når hun skal være der, i følge planen.

Ja, slektstreffet skal ha vært helgen og hytteturen burde forsåvidt ikke ha kollidert med tidspunktet.
Citera
2020-12-05, 16:22
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:

Jeg er ganske sikker på at det slektstreffet skulle være påfølgende lørdag. AEH skal ha meldt avbud på relativt kort varsel. Om det skyldes hytteturen eller ny valp er litt usikkert. Tenker det kan være begge deler.
Citera
2020-12-05, 16:24
Medlem
Niffys avatar
Det står jo i VG i dag at det er sønnen og TH som ringer hverandre og er bekymret rett før TH drar hjem fra jobb?
Citera
2020-12-05, 16:24
Medlem
VG gjengir blant annet innholdet i SMS-meldingen:
Hei N.N. (navnet på datteren).
Var fint teater i går. Hyggelig å møte N.N (venn av AE og TH) og kona. Vi skal visst ikke dra før i morgen tidlig antagelig og et møte i Lillehammer ca kl 11. Da kan jo jeg være barnepike i kveld/natt.

Dette er ikke en beskjed om at det er bestem helt sikkert at hytteturen er utsatt.

Ordet antagelig betyr sannsynlig, kanskje, tenkt. Den lar det enda stå åpent. Og om det blir slik «da» kan hun sitte barnepike.
Citera
2020-12-05, 16:27
Medlem
Citat:
Det står jo i VG i dag at det er sønnen og TH som ringer hverandre og er bekymret rett før TH drar hjem fra jobb?
Takk! :-)
Da kan det hende at det som en bruker tidligere skrev om at det var en datter, ikke stemmer?
Eller at det var slike samtaler både mellom TH og sønn og TH og datter?
Citera
2020-12-05, 16:27
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Helt enig. Ordlyden Vi skal visst ikke dra før i morgen taler for at dette er en beskjed som er mottatt og ikke er hennes beslutning. Distanseringen i ordene Vi skal visst ikke... kan tyde på det.

Det kan også tyde på at beskjeden er nylig mottatt, derfor sendes SMSn like etter at TH dro.

Du har et poeng i hvorfor denne meldingen og anropet til datter blir prioritert først, når det hastet for ansatt hos TH å få tak i AE og formidlet beskjed til sønnen. Hvorfor blir ikke sønnen kontaktet med en gang.

Anropet til sønnen skjer først nesten 20 minutter etter samtalen med den ansatte.

Jeg får en følelse av at TH kan ha informert AE om utsettelse av hytteturen omtrent i det han gikk ut av døren. AE sa til MB at det var planlagt hyttetur, men 10 minutter etterpå var det antagelig utsatt til dagen etter. Noen ord må ha blitt vekslet på vei ut.

Gitt at TH har "guilty knowledge", hvorfor valgt han å avlyse med AE i siste sekund mens han senere oppretthold planen om hyttetur samme dag i forklaringer? Hva ville han oppnå med det i så fall? Hva var fordelen?
Citera
2020-12-05, 16:31
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ja, slektstreffet skal ha vært helgen og hytteturen burde forsåvidt ikke ha kollidert med tidspunktet.

Spørs hvor lenge det eventuelt var snakk om at de skulle vært på hytta da, jeg tror ikke det er opplyst noe spesielt om det, eller som Minnimus sier, om det VAR hytteturen som var grunnen til at hun måtte avlyse, og ikke f.eks ny valp eller andre ting.
Citera
2020-12-05, 16:32
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk! :-)
Da kan det hende at det som en bruker tidligere skrev om at det var en datter, ikke stemmer?
Eller at det var slike samtaler både mellom TH og sønn og TH og datter?

Som jeg sier, det står jo i VG i dag at det var sønnen.

Jeg har selv tidligere trodd det var datteren. Nå vet vi hvem det er. Alt står jo opplyst i dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in