Citat:
Ursprungligen postat av
Minnimus
Det er det siste stedet jeg ville følt meg trygg og oppholdt meg alene etter en slik hendelse.
En annen ting er dette med at han ville at politiet skulle komme til SV4 da han varslet. Jeg ville tenkt at det var viktig å holde politiet langt unna huset, i tilfelle kidnappere overvåket slik de truet med.
Du stiller et interessant spørsmål om oppringninger til fasttelefon. Hvis det ikke ble gjort er det veldig merkelig. Det kunne jo vært noe med mobilen hennes som hindret henne i å svare. Noe så enkelt som at den sto på lydløs kunne man fort forestilt seg.
Ja, tror det er mange som ville ha bodd et helt annet sted etter en så dramatisk hendelse - spesielt når ukjente gjerningsmenn fortsatt skal gå løs. THs egne forklaringer om mystiske personer på egen eiendom taler også for en annen sikkerhetsvurdering. Det du nevner om at TH ville at politiet skulle komme til S4 underbygger det irrasjonelle her.
Dette med telefonen og anrop blir det interessant å få belyst nærmere.
Det rasjonelle i en slik situasjon ville ha vært å ringe flere ganger til fasttelefonen også.
Tilslutt har vi spørsmålet om TH la igjen mobiltelefonen sin på kontoret da han dro hjem.