2020-12-05, 14:26
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, her er det flere ting som virker irrasjonelt.

Dette er altså den samme familien som ivret for at TH skulle få flytte hjem og bo alene i S4.
I en bolig som nylig har vært åsted for en alvorlig kriminell handling og ukjente fortsatt går løs.

Hvorfor er de tilsynelatende ikke lenger bekymret for sikkerheten?

Hvordan kan TH føle seg trygg i S4 i en sånn situasjon. TH som selv har forklart at han har følt seg overvåket og sett mistenksomme biler her og der, og mener at fremmede til og med har vært på eiendommen hans. Samtidig som ukjente allerede har fortalt at de har fulgt med på S4 i lengre tid.

Hvorfor virker de ikke bekymret for dette?
Det er det siste stedet jeg ville følt meg trygg og oppholdt meg alene etter en slik hendelse.
En annen ting er dette med at han ville at politiet skulle komme til SV4 da han varslet. Jeg ville tenkt at det var viktig å holde politiet langt unna huset, i tilfelle kidnappere overvåket slik de truet med.
Du stiller et interessant spørsmål om oppringninger til fasttelefon. Hvis det ikke ble gjort er det veldig merkelig. Det kunne jo vært noe med mobilen hennes som hindret henne i å svare. Noe så enkelt som at den sto på lydløs kunne man fort forestilt seg.
Citera
2020-12-05, 14:34
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Nej, det betyder bara att sms`n handlar om att beslutet har ändrats, om det är AEH ensam eller vem hon fattat beslutet med är väl okänt...
om TH inte visste om förändringen i planen har vi bara hans ord för...
Man kan ha ulike hypoteser rundt hvorfor AEH avlyste hytteturen i SMS og at "TH's ord" var at hytteturen ikke var utsatt. Der var tydeligvis lønnsansvarlig sine ord også = (tyder på at AEH tok avgjørelsen selv)

+ dette var noe politiet brukte mye tid på å finne ut av - om ekteparet skulle på hyttetur den dagen

Forklaring sett gjennom Gone Girl hypotese:

AEH/GM ville sette TH's forklaring i søkelyset. AEH avlyste hytteturen i SMS til datter uten at TH viste om det = TH forklarte seg mistenkelig i avhør
Senast redigerad av Legokatt 2020-12-05 kl. 14:53.
Citera
2020-12-05, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Dette har jeg ingen kilde på, men ryktene skal ha det til at hun hadde en avtale om å møte en av døtrene senere på dagen.

Når mor ikke dukket opp til avtalen og ikke svarte på telefonen ringte datteren til far som var på jobb, han prøvde også å ringe flere ganger uten å få svar, så dro han tidlig hjem fordi de/han ble bekymret.
Er dette den samme datteren som ringte til fasttelefonen i S4 kl 13.40? Og er dette det familiemedlemmet som er nevnt i sitatet fra nrk-artikkelen under?

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
AEH hadde avtale om å møte datter og ringeavtale med elektriker. Disse kunne ha stukket bortom for å sjekke. Det høres altfor risikabelt ut å komme hjem midt på lyse formiddagen for å kvitte seg med et lik. Risikoen for å bli sett av en nabo er veldig stor. Fravær fra arbeidsplassen kan eventuelt forklares hvis han hadde en medskyldig partner der, ellers er det vanskelig å tro at ingen vil oppdage at han var forsvunnet noen timer. Dessuten så har vi politiets uttalelse om "gjerningsmenn med betydelig voldskapasitet". Det gjør at jeg tror åsstedet bærer preg av voldsbruk mot offer, og ikke stille forgiftning.

Så ikke veldig sannsynlig etter min mening. Men jeg kan ta feil. Ingenting virker gjennomførbart her, men vi vet jo at AEH er død og borte.
Er dette den samme datteren som ringte til fasttelefonen i S4 kl 13.40? Og er dette det familiemedlemmet som er nevnt i sitatet fra nrk-artikkelen under?

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvem er det familiemedlemmet som er nevnt i nrk-artikkelen?
"Etter det NRK får opplyst hadde Tom og Anne-Elisabeth Hagen en avtale om å ringes etter han kom på arbeidsplassen, for å avklare noe som måtte gjøres.
Også et annet familiemedlem skal ha prøvd å få tak i henne. Heller ikke tekstmeldinger som ble sendt til Anne-Elisabeth ble besvart.
Tom Hagen og det andre familiemedlemmet ringte også hverandre, og var bekymret for at noe kan ha skjedd med Anne-Elisabeth hjemme i Sloraveien, får NRK opplyst.
"
https://www.nrk.no/norge/nye-opplysninger-om-forsvinningsdagen_-tom-hagen-skal-ha-hatt-en-avtale-om-a-ringe-kona-1.15017182

Edit: Hvis jeg husker rett så skrev en bruker i diskusjonen at det familiemedlemmet er den samme datteren som ringte på fasttelefonen kl 13.40, og hvis dette stemmer visste både datteren og TH at den andre av de allerede var bekymret for AE.

Se avsnittet over. Det kan være årsaken til at de ikke nevnte i 13.40-samtalen at de var bekymret. For de hadde allerede snakket sammen fordi de var bekymret.
Citat:
Tom Hagen og det andre familiemedlemmet ringte også hverandre, og var bekymret for at noe kan ha skjedd med Anne-Elisabeth hjemme i Sloraveien, får NRK opplyst
Det hadde vært greit om både VG og Minnimus kunne hatt med denne opplysningen i tidslinjen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-05 kl. 14:46.
Citera
2020-12-05, 14:39
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Det er det siste stedet jeg ville følt meg trygg og oppholdt meg alene etter en slik hendelse.
En annen ting er dette med at han ville at politiet skulle komme til SV4 da han varslet. Jeg ville tenkt at det var viktig å holde politiet langt unna huset, i tilfelle kidnappere overvåket slik de truet med.
Du stiller et interessant spørsmål om oppringninger til fasttelefon. Hvis det ikke ble gjort er det veldig merkelig. Det kunne jo vært noe med mobilen hennes som hindret henne i å svare. Noe så enkelt som at den sto på lydløs kunne man fort forestilt seg.

inte bara det utan för någon som inte gillar publicitet och uppmärksamhet är det lite konstigt att vilja så starkt bo i ett hus som är så känt, bara tänka på audi`n och alla bilder i alla tidningar och TV-nyheter inte bara i Norge av det huset...
folk kan komma dit för att ta bilder + journalister etc....
Citera
2020-12-05, 14:41
Medlem
Citat:

Ja, tror det er mange som ville ha bodd et helt annet sted etter en så dramatisk hendelse - spesielt når ukjente gjerningsmenn fortsatt skal gå løs. THs egne forklaringer om mystiske personer på egen eiendom taler også for en annen sikkerhetsvurdering. Det du nevner om at TH ville at politiet skulle komme til S4 underbygger det irrasjonelle her.

Dette med telefonen og anrop blir det interessant å få belyst nærmere.

Det rasjonelle i en slik situasjon ville ha vært å ringe flere ganger til fasttelefonen også.
Tilslutt har vi spørsmålet om TH la igjen mobiltelefonen sin på kontoret da han dro hjem.
Citera
2020-12-05, 14:49
Medlem
Citat:
Ja, her er det flere ting som virker irrasjonelt.

Dette er altså den samme familien som ivret for at TH skulle få flytte hjem og bo alene i S4.
I en bolig som nylig har vært åsted for en alvorlig kriminell handling og ukjente fortsatt går løs.

Hvorfor er de tilsynelatende ikke lenger bekymret for sikkerheten?

Hvordan kan TH føle seg trygg i S4 i en sånn situasjon. TH som selv har forklart at han har følt seg overvåket og sett mistenksomme biler her og der, og mener at fremmede til og med har vært på eiendommen hans. Samtidig som ukjente allerede har fortalt at de har fulgt med på S4 i lengre tid.

Hvorfor virker de ikke bekymret for dette?

Nei, si det.

Det henger ikke på greip.

Og kan kun forklares med nye og ukjente manipulative løgner. For meg ser det ut som om TH styrer de voksne barna sine gjennom utspekulerte manipuleringer og løgner.

Det ligger nok utenfor både min forestillingsevne og fatteevne å gjette hvordan han gjør det. Men jeg ser ingen annen forklaring.
Citera
2020-12-05, 14:50
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Man kan ha ulike hypoteser rundt hvorfor AEH avlyste hytteturen i SMS og at "TH's ord" var at hytteturen ikke var utsatt

= dette var noe politiet brukte mye tid på å finne ut av (om ekteparet skulle på hyttetur den dagen)

Forklaring sett gjennom Gone Girl hypotese:

AEH/GM ville sette TH's forklaring i søkelyset. AEH avlyste hytteturen i SMS til datter uten at TH viste om det = TH forklarte seg mistenkelig i avhør

ja, som det presenteras är detta en del av TH`s alibi, att AEH ändrade planen utan att TH visste något visar att TH inte pratade med AEH efter att hon ändrade planen, men det gäller bara om vi tar THs ord för sanningen ...
om inte är det intressant att AEH ändrade sig efter samtalet med MB och före sms'n till dotter1...
hon kan ha pratat med TH om planförändringen...
Citera
2020-12-05, 14:59
Medlem
"Rødt og hvitt lys.
Videoopptakene viser følgende observasjoner, ifølge politiet:

1. Kl. 07:56:01 – 07:56:19 - Rødt lys som ikke beveger seg sett på gangveien. Kl. 07:56:30 – 07:56:23 - Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemateplassen. Politiet antar at dette er et kjøretøy.
2. Kl. 08:56:49 – 08:57:09 – Lyst/hvitt lys beveger seg fra området andemateplassen mot Sloraveien 4. Politiet antar at dette er et kjøretøy"

https://www.nettavisen.no/nyheter/hagen-saken-politiet-etterlyser-mystisk-bil-som-var-ved-boligen-til-anne-elisabeth-hagen-da-hun-fors vant/s/12-95-3424035310
Er dette en bil som står i ro på gangveien (i nærheten av S4?) med bremselys på?

Og deretter kjører den bilen (bort fra huset i S4) mot andematplassen?
Vedkommende ser ikke ut til å ha hatt det travelt, ettersom bilen sto i ro og deretter bevegde seg minimalt mot andematplassen.

"Kl. 07:56:30 – 07:56:23 ", er dette trykkfeil? Hva skal det i så fall stå?

Bil som ble kjørt snarvei over plenen i retning S4 (eventuelt i "rett øyeblikk") kan kanskje ha vært villedning for å få det til å se ut som om det var på det tidspunktet forbrytelsen skjedde?

Luemannen ("pingvinmannen") kan kanskje også ha vært skuespill/villedning? Telefonmannen var kanskje en tilfeldig forbipasserende?

Kanskje sperresteinen ble fjernet i 7.56-tiden av sjåføren til den observerte bilen?
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-05 kl. 15:28.
Citera
2020-12-05, 15:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja, alle de 8 anropene det er snakk om går fra mobiltelefonen til TH til mobiltelefonen til AE.
Hvorfor ingen anrop til fasttelefonen i S4 når bekymringen forklares som meget stor og at det fryktes for livet.

Hvis TH i tillegg la igjen sin mobiltelefon på kontoret da han dro til S4, så er det naturlig at det blir enda flere spørsmål.

Att låta många signaler gå fram till en fasttelefon kan kanske vara lite nervöst; om en granne tittat förbi utanför. Sen att ev. spela in meddelande... beroende på var man själv då också i själva verket exakt befinner sig. Mobilen kan ju ha lagts i en byrålåda för att dämpa ringljudet...

Normalt sett skulle man ju ha ringt båda. Och farit hem.
Citera
2020-12-05, 15:17
Medlem
Citat:
En annen ting er dette med at han ville at politiet skulle komme til SV4 da han varslet.
Den detaljen hadde gått meg hus forbi. Åpenbart at han ønsket tilgrising av åsted da.

Samt en viss kontroll-følelse av å være den som eskorterer politimennene inn til forbrytelsen. Klassisk drapsmann i USA* som gjerne innsetter seg selv i etterforskningen.

* for oss som ser to-tre timer Investigation Discovery hver kveld
Senast redigerad av StonesThrow81 2020-12-05 kl. 15:19.
Citera
2020-12-05, 15:17
Bannlyst
Citat:
Betongblokken er ikke så stor og bør være fullt mulig for 1-2 personer å flytte på den.
Den står heller ikke midt i veien så man slipper å skyve så veldig mye.

https://imgur.com/a/mC5fgSU

Hm, er det slik den står til vanlig på høsten? Ser jo nesten ut som at man kan klare å komme seg forbi på siden. Det ser ut som at den er identisk med den som Nøtteliten la ut bilde av fra en katalog. 1.2 meter lang. En vanlig bil er vel 1.7 meter bred. Ihvertfall ikke mye som skal til.
Citera
2020-12-05, 15:18
Medlem
Citat:
TIDSLINJE 31.10. 2018
Lagt til flere opplysninger, fjernet hendelser vedr. hettemannen
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger på person står med ? bak.

06:57 Første bevegelse av AEHs mobil
07:56 Rødt stillestående lys på gangveien
07:56 Sekunder senere hvitt lys (bil?) beveger seg vekk fra huset
08:15 TH står opp iflg egen forklaring
08:44 Anrop til AEH mobil fra lønningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lønningsansvarlig Futurum. Samtale til 08:56 (11 min)
08:56 Hvitt lys (bil?) på gangveien i retning mot huset
09:02 TH reiser til Futurum (ca tid 09:02 - 09:07 VG Podcast 18.6.2020)
09:06 Anrop 3 sek (svarer?) fra AEH til datter HHB1
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH, samtale 92 sek til 09:16.
09:15 TH ankommer Futurum
09:16 Siste kjente livstegn, se over
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart. Fulgt opp med SMS, heller ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart.
10:07 Siste fysiske bevegelse, forflytning av AEs mobil
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart.
10:48 Datter (HHB1?) sender SMS til AEH, aldri lest.
11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
12:33 Anrop til AEH fra datter. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:19 TH ringer TEH med bekymring over AEH
13:21 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum og kjører hjem (7-8 min)
13:39 Anrop til AEH fra en datter (HHB1?). Ikke besvart.
13:40 Samme datter (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer sønnen TEH som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til en av døtrene (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH møter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset

Tips : Søk på ordet TIDSLINJE3110 gjenfinner dette innlegget
Kan du ha med tidspunktene for lue-og telefonmannen og tidspunktene for vitneobservasjon i Ås, og tidsvindu for vitneobservasjon av bil over plen?
Og denne opplysningen? "Tom Hagen og det andre familiemedlemmet ringte også hverandre, og var bekymret for at noe kan ha skjedd med Anne-Elisabeth hjemme i Sloraveien, får NRK opplyst."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in