Konto på fb i över två sen kommer nu alla dina 11 inlägg i det här ämnet där du inte tillför någonting utan bara som flera andra bara vill trasa sönder tråden.
Jag tycker också videon är konstig, men å andra sidan kan inte jag rösträkningsprocessen i USA. Jag har sett alla förhör jag hittat kring det där (6+ timmar).
- Flera advokater som jobbar för Trump säger att det visar på valfusk
- Flera i senaten - både demokrater och republikaner - har reagerat med oro och förvåning och menar på att om det är sant så är det stora, stora problem och man vet faktiskt knappt vad man ska göra (för det kullkastar hela valet i berörda counties)
- Flera journalister + MSM säger att det inte är något konstigt utan helt brukligt
- Flera demokrater går ut och säger att inget är konstigt
- Min egna bedömning är att det är suspekt och att det definitivt inte är i enlighet med vad som sagts (ex. att rösträkningen stoppades 10.30 - nu har vi ju på video att den fortsatte efteråt, å andra sidan kan det finnas legitima(!?) skäl till det)
- Det går rykten om att Trump vet att detta inte är valfusk, men att de hävdar det ändå som en taktik att tvinga fram en audit som skulle visa på det egentliga valfusket
Department of Justice t ex. Eller alla stater som certifierats vilka nu är tillräckligt många för att ge Biden 270+ elektorer (republikanska och demokratiska). Alla rättfall som hittills inte gett en centimeter till Trump. Trumps egna tweets som har klagat och hittat på valfusk i varje val han varit med i (som sagt - Trump hävdade att Ted Cruz valfuskade mot honom 2016) och nu uppenbarligen gör det igen. Alla undersökningar inför valet som visade en klar och tydlig ledning för Biden, långt större än den Hillary hade. Republikanska guvernörer som går i god för att de själva förlorat sin stat. Alla senatorer som valts in på samma röstsedlar och som Team Trump inte har något problem med att godkänna. Alla tidigare republikanska presidenter/kandidater som gratulerar Biden för vinsten. Gått igenom så mycket skit i den här tråden som kallats bevis, det har varit distrikt som hävdats haft för högt valdeltagande som visat sig rösta Trump, det har varit youtubeklipp som friserar siffror live och pratar om valfusk via dominion i Philadelphia(som inte använder Dominion) det har varit stories om att Obama blivit fängslad. Det har varit upprepats här inne att "Obama fick färre röster men vann fler valkretsar!!!" Som värsta avslöjandet - för att folk inte förstår att du vinner en krets om du har fler röster än din motståndare, inte om du har fler röster än Obama hade i något annat vsl. Nu senast är det ett youtubeklipp från livestreamen de sände när de räknade röster - som att det är värsta hemliga materialet någon kommit över när det är klippt direkt från deras egen stream som alla kunde följa under processen. Jag vet inte, jag har checkat så många värdelösa bevis här inne att jag inte pallar. Jag säger som ni brukar göra - låt oss vänta och se, om Trump står som vinnare 20e januari så får jag helt enkelt ätanupp min krigsföring här inne. Men om Biden går ut som vinnare så kommer det här vara det mest granskade och mest genomarbetade valet någonsin - det finns inte en chans att valfusk av den magnituden ni hävdar skulle skett, med alla tusentals inblandade, skulle klara den här genomlysningen så om han svärs in - vilket jag såklart tror - hoppas jag ni förstår att det då är ställt utom allt tvivel att det gått rätt till. Även om trump kommer fortsätta twittra om motsatsen.
Genomlyst är det väl om man går med på att göra audits, annars inte!?
Vi bör inte glömma Trumps militära möjligheter. Trump kommer inte erkänna sig besegrad. Han kommer göra allt i sin makt för att stoppa valfusket och fortsätta som president.
This particular update discusses some of the “smoking gun” video evidence of vote fraud in Georgia, as well as the “20 binders” of fraud evidence from Nevada. But the real discussion in this update concerns the “national security option” which increasingly appears to be the most likely outcome stemming from Election Day treason and cyber warfare carried out by Democrats, globalists and the CIA.
Not only do we know that President Trump invoked language from his 2018 Executive Order in his historic Dec. 2nd speech — thereby providing the full public justification for Secretary of Defense Chris Miller to start issuing all necessary orders — we also know that many other critical documents and secret orders were put in place between 2018 and the 2020 election:
Trump’s 2018 Executive Order states that persons or organizations are guilty of foreign interference (acts of war) against the United States if they, “have directly or indirectly engaged in, sponsored, concealed, or otherwise been complicit in foreign interference in a United States election.” This includes, “to have materially assisted, sponsored, or provided financial, material, or technological support for, or goods or services to or in support of, any activity” related to the election theft.
10 USC, Section 394. Subtitle A, Part 1, Chapter 19 describes the role of conventional military forces in dealing with cyber warfare (election theft) and specifically focuses that power in the hands of the Secretary of Defense, who is now Chris Miller: “The Secretary of Defense shall develop, prepare, and coordinate; make ready all armed forces for purposes of; and, when appropriately authorized to do so, conduct, military cyber activities or operations in cyberspace, including clandestine military activities or operations in cyberspace, to defend the United States and its allies, including in response to malicious cyber activity carried out against the United States…”
We also learned that the United States Code specifically calls for these defensive operations to be conducted in secret, which is why the so-called “rendition flights” are not yet public knowledge: “…a military activity or military operation carried out in cyberspace, or associated preparatory actions, authorized by the President or the Secretary that (A) is marked by, held in, or conducted with secrecy, where the intent is that the activity or operation will not be apparent or acknowledged publicly.”
In addition, we became aware that President Trump announced a new doctrine of “offensive cyber operations” on Sep. 20, 2018, just eight days after signing his “foreign interference” EO. As described by The Washington Post, this new doctrine swept away Obama-era doctrines: “The strategy incorporates a new classified presidential directive that replaced one from the Obama administration… It allows the military and other agencies to undertake cyber operations intended to protect their systems and the nation’s critical networks.”
Then, finally, we learned that President Trump issued a new National Security Presidential Memoranda (NSPM) #13 in 2018, which covers “offensive cyber operations. He kept this directive hidden from Congress for 17 months. The exact language of this NSPM is still classified and has not been released to the public. Here’s a list of all the NSPMs, but notably, “offensive cyber operations” is a secret and is not publicly shown.
Trump is now poised to veto the reauthorization of the NDAA in order to force lawmakers to repeal Sec. 230. The NDAA grants special powers to the Commander-In-Chief to declare American citizens to be “enemy combatants” and to detain them without trial. But Trump doesn’t need the NDAA during times of war, which is exactly the scenario under which the 2020 election took place.
In addition, Trump is now working to clean up the CIA. Former director Gina Haspel has likely already been fired, and now Federal News Network is reporting that one of the top information technology officials in the DoD, the “deputy CIO” (Chief Information Officer) has been reinserted back into the CIA. His name is Peter Ranks. A DoD spokesperson describes Peter’s accomplishments: “Under his leadership, we’ve made great advances in execution of the DoD Cloud Strategy and development of the software modernization approach while supporting the entirety of the DoD workforce with remote work capabilities during the pandemic…”
The obvious, rational realization in all this is that since 2018, Trump has put in place a cyber warfare battle plan for America, and that plan was initiated on November 3rd with the real-time trapping of treasonous actors as they tried to steal the election.
Importantly, those who committed election theft fell right into the trap by tripping into “national security” traps which moves their prosecution out of civil or criminal courts and into military courts. This point cannot be overstated. This is how Trump achieves a flanking maneuver around corrupt judges in traditional courts.
It also underscores why much of the activity taking place right now is not known to the public. It’s all covered under the secrecy provisions mentioned above.
What we should all expect to see in the very near future (weeks at most) is historic assertions of military authority, followed by an acceleration of arrests of traitors, public confessions and a wave of resignations of Democrat leaders from Congress. The result will be Trump in the White House, a GOP-run Senate, a GOP-run House and a conservative SCOTUS. As a bonus, if Trump exercises his full authority to seize corporations which aided and abetted the cyber warfare attack on America, we may also see CNN, the Washington Post, Twitter, Facebook, Google and other treasonous operations seized or shut down.
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Att använda militären för att tillskansa sig makten i ytterliggare fyra år är nog inte möjligt i USA. Än är ju inte USA någon bananrepublik även om Trump gör allt för att framställa USA som det. Och i en demokrati utreds ju misstänkt valfusk genom rättsliga instanser och inte med hjälp av vapenskrammel.
Det rättsliga verkar ju vara kört för Trump så militären kommer att snart ha sin lojalitet mot Biden precis som konstitutionen stipulerar.
Och det är ju så det skall fungera i en demokrati med flera partier. Trump må ha skändat systemet med det lär överleva inte minst med tanke på rättsväsendet sura reaktioner på hans pinsamma försök att påvisa organiserat valfusk.
Det blir rätt absurt att diskutera detta när du faktiskt tror att valet har gått rätt till. Trump vann valet och kämpar mot Demokraternas statskupp.
Du kan inte ha läst texterna som jag bifogade. Där förklaras det du verkar ha missat. Användning av militären skulle givetvis ske enligt rådande lagar, inte på det sättet du verkar tro.
Department of Justice t ex. Eller alla stater som certifierats vilka nu är tillräckligt många för att ge Biden 270+ elektorer (republikanska och demokratiska). Alla rättfall som hittills inte gett en centimeter till Trump. Trumps egna tweets som har klagat och hittat på valfusk i varje val han varit med i (som sagt - Trump hävdade att Ted Cruz valfuskade mot honom 2016) och nu uppenbarligen gör det igen. Alla undersökningar inför valet som visade en klar och tydlig ledning för Biden, långt större än den Hillary hade. Republikanska guvernörer som går i god för att de själva förlorat sin stat. Alla senatorer som valts in på samma röstsedlar och som Team Trump inte har något problem med att godkänna. Alla tidigare republikanska presidenter/kandidater som gratulerar Biden för vinsten. Gått igenom så mycket skit i den här tråden som kallats bevis, det har varit distrikt som hävdats haft för högt valdeltagande som visat sig rösta Trump, det har varit youtubeklipp som friserar siffror live och pratar om valfusk via dominion i Philadelphia(som inte använder Dominion) det har varit stories om att Obama blivit fängslad. Det har varit upprepats här inne att "Obama fick färre röster men vann fler valkretsar!!!" Som värsta avslöjandet - för att folk inte förstår att du vinner en krets om du har fler röster än din motståndare, inte om du har fler röster än Obama hade i något annat vsl. Nu senast är det ett youtubeklipp från livestreamen de sände när de räknade röster - som att det är värsta hemliga materialet någon kommit över när det är klippt direkt från deras egen stream som alla kunde följa under processen. Jag vet inte, jag har checkat så många värdelösa bevis här inne att jag inte pallar. Jag säger som ni brukar göra - låt oss vänta och se, om Trump står som vinnare 20e januari så får jag helt enkelt ätanupp min krigsföring här inne. Men om Biden går ut som vinnare så kommer det här vara det mest granskade och mest genomarbetade valet någonsin - det finns inte en chans att valfusk av den magnituden ni hävdar skulle skett, med alla tusentals inblandade, skulle klara den här genomlysningen så om han svärs in - vilket jag såklart tror - hoppas jag ni förstår att det då är ställt utom allt tvivel att det gått rätt till. Även om trump kommer fortsätta twittra om motsatsen.
Allt det du skriver har vänt och vridits på i snart 1700 sidor tråd, dock att klippet som visar tydligt valfusk skulle vara en livestream som alla skulle kunna följa är fel, det är videoupptagning från den lokal de hyr/lånat för valräkningen och inte officiell video. Mig veterligen så har dessa klipp aldrig visats tidigare. Eller har du info som säger annat?
Om du skulle hitta vilka steg Barr gått igenom i sin utredning samt vilka han förhört är det bara säga till.
Jag litar på en justitieminister som sköter sitt jobb i enlighet med sin expertkunskap och säger som det är, trots att det går emot hans chef. Heder åt en sådan man.
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Precis, Han fick fler folk att lämna soffan och rösta på han så därför ökade antal röster republikanerna fick. Ingen raketforskning. Ni argumenterar att detta hände för att han var extremt opopulär vilket blir en någorlunda lustig slutsats.
Om du kunde se helheten skulle ditt resonemang bli annorlunda. Motsättningarna har ökat kraftigt i USA och det ledde till troligen det högsta valdeltagandet någonsin. Det gav båda kandidaterna rekordmånga röster. Men Biden fick 7 miljoner fler röster och 306 elektorer mot 232.
Trumps stöd är alltså fortfarande väldigt stort, men Bidens är större.
Två saker som helt klart bidrog till Bidens vinst var att många ville bli av Trump (redan innan pandemin) och Trumps dåliga hantering av pandemin.
Om man förlorar ett val så skall man naturligtvis undersöka orsakerna. Varför har folk röstat som de gjort? Att genast börja beskylla motståndaren för valfusk istället är oförskämt och avslöjar åter Trumps genomruttna personlighet. Och vi glömmer inte att han drev den tesen redan före valet.
Det finns enligt uppgift från bl a Legal team ca 800 vittnen som stöder alltifrån mindre valsabotage till valfusk i större skala. Vittnen består mestadels av valarbetare/observatörer men också av personer av tyngd som högt uppsatta medborgare, datafolk och cybersäkerhetsexperter som arbetat med bl a NASA och MIT. Det finns även filmer som tydligt bevisar fusk.
Det där är inte precis kattskit.
Alla, precis alla, vet att fusk förekommit. Republikanerna vet det. Demokraterna och media vet det. Domstolarna vet det.
Alla vet också att om inget fusk förekommit så hade flera stater förmodligen flippat till Trumps fördel.
Men att ha rätt och att få rätt är inte samma sak.
Följdfrågan är om man rent teoretiskt kan fuska helt öppet, t o m erkänna det i domstol, och ändå få fuskresultatet att gälla om ideologiskt drivna domstolar struntar i det bara för att de hatar motkandidaten eller att man inte anser sig ha tid att göra något åt saken?
I så fall har man skapat en maffiastat utan legalt rättssystem.
Nu är det ju så att demokraterna och media (som vet att fusk förekommit) gärna gottar sig i att vinna trots en obskyr mängd oegentligheter men det ligger även en stor fara i det här även för dem.
Det här gör ju inte precis framtiden säkrare för någon och de ska passa sig noga för vad de önskar för de kan faktiskt få det.
Allt det du skriver har vänt och vridits på i snart 1700 sidor tråd, dock att klippet som visar tydligt valfusk skulle vara en livestream som alla skulle kunna följa är fel, det är videoupptagning från den lokal de hyr/lånat för valräkningen och inte officiell video. Mig veterligen så har dessa klipp aldrig visats tidigare. Eller har du info som säger annat?
Vet det du vad du refererar till för video eg här nu??
Detta är något jag sade x antal ggr tidigare det finns kamera övervakning så man ska se det går rätt till valet och man får det till valfusk hos Team Trump & Trumpsters, Sedan dem som jobbar där ÄR övervakade av en utsedd observatör som ser allt går rätt till då dessa som nu ni påstår fuskar är dem som förbereder valräknarnas jobb då dem kommer in på morgonen igen!
Ska man se nyktert och objektivt på saken, så finns det inte en chans i helvetet att Trump på något sätt kommer tillåtas att sitta kvar, vad man än hittar för eventuellt valfusk. Det är liksom en utopi. Det finns alldeles för mäktiga intressen som inte kommer att tillåta det. Eliten kommer inte såga av grenen de sitter på.
Jag skulle förenklat vilja beskriva det som en pyramid. Längst ner har vi lagret av vanliga hårt arbetande människor, myrorna som håller maskineriet igång. Detta gäller givetvis både demokrater och republikaner. I mitten av pyramiden har vi hela MSM-sfären med sin von oben attityd, de ”nyttiga idioterna”. De som förmedlar sina ideologiskt styrda nyheter i syfte att påverka och läxa upp den stora massan.
Ovanför MSM i pyramiden har vi alla mäktiga lobbyister och think-tanks som på uppdrag av big-tech, big-pharma, olje och vapenindustrin, smörjer de politiker som kan tänkas driva igenom deras intressen, givetvis med snyggt förpackade ekonomiska stöd, och som den slutgiltiga moroten, löften om eventuellt glassiga jobb ifall man i framtiden skulle falla bort från den politiska kartan.
Ett hack högre upp har vi cheferna inom t.ex. FBI och andra vitala myndigheter som har utsetts av de i den absoluta toppen. De är verktygslådan som styr upp och håller kontrollen åt elitisterna. Här ingår också big-tech.
Högst upp i toppen sitter alla topp-politiker, SCOTUS (i begränsad kapacitet), och mäktiga executives som Zuckerberg, Bezos och andra höjdare.
Trump är en anomali som har rört till det rejält för eliten. 2016 underskattade man Trump och blev tagna på sängen av hans popularitet. Alla såg att eliten inte skulle tillåta detta ske 2020. Trump hade grusat maskineriet, och misstaget/underskattningen skulle inte få upprepa sig 2020.
Till sin hjälp har man haft de nyttiga idioterna i botten, myrorna, och MSM. I det här fallet demokrater. Bland dessa finns en hel uppsjö som skulle kunna sättas i facket ”ideologiska aktivister”, övertygade till en sådan grad att man inte ser några problem i att ”hjälpa till lite på traven” när det gäller att fuska lite. I den vänsterlutande världen, och det spelar ingen roll om det är i Sverige eller USA, så är den moraliska kompassen sådan att man inte har några problem med att tänja lite på lagar och regler, så länge ”de goda” vinner. Fusket blev lite som ett självspelande piano, där resultatet av fyra års 95% negativ MSM-bevakning av Trump gav resultat.
Det är precis det vi har sett i 2020-års val. Demokraterna lyckades mobilisera aktivister till många av vallokalerna i swing-staterna. Dessa aktivister såg till att med alla medel köra iväg republikanska valobservatörer. Många har vittnat om det, endast ett vittne, en kvinna som ursprungligen var från Indien (tror det var i Detroit, Michigan), vågade rakt ut säga att ”vita män” var de som blev bortkörda. Vi kan ju endast föreställa oss vilken shitstorm det skulle bli om det var omvänt.
Ett intressant vittnesmål kom från en valobservatör (i Georgia), som stod på sig och krävde en ”challenge” när det knappades in i en av valmaskinerna att Biden hade fått mer än 10,000 röster, medans Trump hade fått 13. Han tyckte det verkade skumt. Efter mycket om och men gjordes en omräkning, och det visade sig vara 1,000 röster och inte 10,000 röster för Biden, stor skillnad. Hur många det var för Trump vid omräkningen sa man aldrig. Detta finns registrerat eftersom man var tvungen att skriva en avvikelserapport. Det var bara ett exempel där valobservatören faktiskt var vaken och observant. Hur många sådana ”misstag” gick igenom? Mängder av trovärdiga vittnesmål har framkommit, t.e.x att Dominion hade möjligheten att gå in i valarbetarnas ”paddor” från sitt huvudkontor i Colorado och ändra på information till de som röstade (ifall de hade en felaktig adress t.e.x).
Kontentan är att hur mycket vittnesmål, hur många filmer, hur mycket oegentligheter med Dominion som hittas, o.s.v., så kommer det inte göra någon skillnad. De i toppen kommer aldrig låta Trump sitta i fyra år till, och därmed grusa deras egna karriärer. Det kommer aldrig att ske.
Alla vet att det förekom fusk i många av de stora nyckelstäderna i swing-staterna, men man är naiv om man tror att det kommer resultera i någon ändring. Jag hoppas givetvis att jag har fel, då fuskare aldrig bör komma undan, men det är inte som i filmens värld, där de goda alltid vinner. I verkligheten vinner de med mest makt (pengar) och den mest korrumperade moraliska kompassen.
Exakt så, nåt liknande skrev jag för några dar sen, dock så är jag skriftligt obegåvad till skillnad ifrån dig. Förhoppningsvis kan ytterligare några människor få upp ögonen på vad som pågår. Men tittar man på trumphatarna i denna tråden så känns det tyvärr inte så troligt.