2020-12-05, 01:09
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Att sitta och diagnostisera folk man inte träffar är ju inte så klyftigt- så gör inte ett proffs
bara viktiga petter..

Var ser du att jag har lämnat en diagnos till den här personen? Har jag skickat en diagnos undertecknat av mig till henne?

Det här är min åsikt. Exakt som du har DIN åsikt. Du tycker och tänker också om folk, som mig till exempel. Betyder det då att du har diagnostiserat mig?

Tänk så många psykologer som har berättat sina åsikter om Trump, exempelvis, och talat om vilken narcissist han är. De har också rätt till sina åsikter. Men det betyder inte per automatik att Trump nu officiellt är diagnostiserad med NPS.

Vissa av er är dock rätt snabba med att döma systern... har ni då diagnostiserat henne? Är det så jag skall tolka det?
Citera
2020-12-05, 01:14
Medlem
Tankards avatar
Media bör sluta skriva om dem och samhället bör sätta in alla resurser för att hjälpa dem.
Citera
2020-12-05, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
igen- det fanns telefon
kunde inte systern passa på o ringa sin bror- de gånger systern fått rapport om att mamman gått till affären-mamman inte hemma-
systern kunde ha ringt då-
vad hindrade henne att ta kontakt
när kusten var fri liksom
(det är en fundering som nog många har)
Hur vet du att hon inte försökt ringa? Kanske ingen svarade? Funkar telefonen? Hemligt nummer?
Tycker du får lägga ner din osmakliga klappjakt på systern nu. Hon såg till att brodern fick vård och antibiotika! Det var bra!
Citera
2020-12-05, 01:22
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankard
Media bör sluta skriva om dem och samhället bör sätta in alla resurser för att hjälpa dem.

Samhället kommer få mycket svårt att hjälpa de. Mamman kommer med största sannolikhet sätta stop för det så fort strålkastarljusen slutat lysa på henne. Tyvärr skall tilläggas.
Citera
2020-12-05, 01:26
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Hur vet du att hon inte försökt ringa? Kanske ingen svarade? Funkar telefonen? Hemligt nummer?
Tycker du får lägga ner din osmakliga klappjakt på systern nu. Hon såg till att brodern fick vård och antibiotika! Det var bra!

@moshes fattar inte.

Saken är att väldigt många här inte fattar.

Vi kan väl VÄNDA på frågan istället. Ni som säger att mamman inte lider av NPS.

Kan ni vara så vänliga och tala om för oss på motsatt sida, VAD mamman lider av, eller ifall hon är frisk? Ifall hon är frisk, så måste ni förklara hur det kan ha blivit så här. Eller menar ni att var och varannan frisk människa lever som hon och hennes son?

Om hon inte är frisk, vad lider hon av då?

Ni får inte vara så dramatiska, NPS är en mycket vanlig störning, vanligare än ni tror. Dock är det inte alla som hamnar i en sits som får situationen att eskalera till något så sjukligt som i detta fall.

Men jag är väldigt nyfiken på vad ni tror mamman, eller för den delen sonen, lider av, eller ifall de inte lider av någonting.
Citera
2020-12-05, 02:41
Medlem
Det är alltid svårt för barn när en förälder favoriserar ett annat barn. Nu råkar det sig som att även ett enormt penisavund kan ha påverkat det hela.
Det jag vill säga är att dotterns agerande skulle kunna vara ett just sådant. Hon försöker svartmåla moder å in i det sista. En fin och fullt utifrån hur en ”haninge/handen” medborgare skall vara. Modern äro i mina ögon icke, jag säger icke boven i dramat. Antingen är det snubbens knarkvanor eller dotterns piller per recept som ställt till mycket och antagligen mången idéer om framkommen misär.
Citera
2020-12-05, 03:05
Medlem
Läste att det skulle varit faslig misär i lägenheten med matrester och SOPOR och stank av URIN! Stanken borde ju ha spridits sig i trappuppgången tycker man!? Min granne röker och har, om inte nu, så i alla fall i åratal rökt i lägenheten och det känns i hela trappuppgången när han gått in eller ut.
Citera
2020-12-05, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
@moshes fattar inte.

Saken är att väldigt många här inte fattar.

Vi kan väl VÄNDA på frågan istället. Ni som säger att mamman inte lider av NPS.

Kan ni vara så vänliga och tala om för oss på motsatt sida, VAD mamman lider av, eller ifall hon är frisk? Ifall hon är frisk, så måste ni förklara hur det kan ha blivit så här. Eller menar ni att var och varannan frisk människa lever som hon och hennes son?

Om hon inte är frisk, vad lider hon av då?

Ni får inte vara så dramatiska, NPS är en mycket vanlig störning, vanligare än ni tror. Dock är det inte alla som hamnar i en sits som får situationen att eskalera till något så sjukligt som i detta fall.

Men jag är väldigt nyfiken på vad ni tror mamman, eller för den delen sonen, lider av, eller ifall de inte lider av någonting.

- Hyper/hypotyreos
- Binjureutmattning
- fibromyalgi
- Underproduktion av sköldkörtelhormon
- Överproduktion alternativt brist av kortisol
- magnesium-, b-, zink, jod-, d- ......vitaminbrist
(främst/akutprioriterat
b12 och b3)
- niacin-, tiamin-, lysin-, argininbrist

med mera.

Så klart. Sammantaget de mest framträdande och akuta skadorna på våldsutsatthet och kroniska - med/via följdskador - efter tid.
Citera
2020-12-05, 03:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Klart hon varit ett offer, och är väl fortfarande ett offer på sitt sätt. Som du säger, att begära skilsmässa från en så våldsam person kräver styrka och mod. Man ska också ge henne att hon försökte skydda sina barn när våldet pågick.

Hon valde att ta ut skilsmässa 1988, han dog 1992

Nja det är väl snarare du och andra med dig som ser alla möjligheter sonen hade att lämna om han hade lust, söka vård om han ville osv. Jag försöker bara visa hur det ser ut om man använder samma resonemang gällande mamman. Och illvilja, var får du det ifrån? Jag skriver ju att jag inte tror hon gjort något i syfte att vara elak eller dum, utan för att hon är psykiskt störd och tänkt egoistiskt vad gäller sonen.

Vilka möjligheter var det hon inte såg? Möjligheten att få hjälp såg hon ju eftersom hon skickade flickorna på fosterhem. Soc ville ju också ha kontakt enligt uppgift så jag vet inte vilka möjligheter hon inte såg.
Jag har inte sagt att det är hennes ansvar att ta hand om den vuxne sonen,det var hon som sa att hon ångrar att hon inte orkat hjälpa honom att få vård. Men rent allmänt så är det väl rimligt att man vill och försöker hjälpa sina barn om man har den förmågan (vuxna eller ej) om de är oförmögna att klara av vissa saker.
Nej, det är inte alls alltid rimligt - mer ofta än folk tror så är det orimligt.
Citera
2020-12-05, 03:58
Medlem
twoeggss avatar
Ja det var väl uppenbart i ett tidigt skede att det inte handlade om någon kvinnlig kaninkokerska a la Fritzl, utan bara en dysfunktionell familj. Tragiskt för alla inblandade, men det finns nog en drös med liknande fall där folk lever på soc och knarkar hemma hos morsan tills de är 50+.
Citera
2020-12-05, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melrosia
- Hyper/hypotyreos
- Binjureutmattning
- fibromyalgi
- Underproduktion av sköldkörtelhormon
- Överproduktion alternativt brist av kortisol
- magnesium-, b-, zink, jod-, d- ......vitaminbrist
(främst/akutprioriterat
b12 och b3)
- niacin-, tiamin-, lysin-, argininbrist

med mera.

Så klart. Sammantaget de mest framträdande och akuta skadorna på våldsutsatthet och kroniska - med/via följdskador - efter tid.

Knappast brist på varken B12 eller niacin (som du upprepade) med tanke på hur mycket Monster-energidryck som konsumeras. Tvärtom. Gillar dock diagnosen fibromyalgi, varför inte en släng av elöverkänslighet när vi ändå är igång? Är fibromyalgin framträdande, eller bara akut?

Namaste...
Citera
2020-12-05, 04:08
Medlem
Snubben är ju körd vad som än händer , inlåst hos morsan sedan 12 års ålder i 30 år , utan tänder och sår på kroppen. Han har väl blivit så hjärntvättad att han aldrig kommer lämna den där lyan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in