2020-12-05, 02:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Stoppa Pressarnas exklusiva bilder visar när den dömde pedofilen lämnar Fredrick Federleys pappas gård i Björbo i Dalarna.

Strax innan hade Federley, hans föräldrar och mannen haft ett hemligt krismöte under en promenad i elljusspåret i närheten av familjegården. Under mötet beslutades att Federley och hans pedofil-sambo skulle gå skilda vägar, i vart fall offentligt.

Nya uppgifter gör nu gällande att Fredrick Federley och den 42-årige pedofilen har fortsatt kontakt, ingen av dem ville att det skulle sluta så här.
– De chattar på nätterna, de saknar varandra och hoppas att det här ska blåsa över. De trivs så bra tillsammans, de har varit ett fint stöd för varandra, berättar en källa.

https://stoppapressarna.se/svenskt/har-flyr-pedofilen-fran-federleys-gard

Så det är därför FF är sjukskriven? Han chattar hela nätterna med den dömde pedofilen? Inte undra på att han inte orkar jobba dagtid den latmasken
Citera
2020-12-05, 02:30
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Misstanke är en sak. Det kan man givetvis ha och ska ha gällande det här. Ingen sund föräldrar kommer ens utsätta sin unge för risken att det ska kunna hända något. Men vad soc sedan kan göra utan konkret information att något hänt ja det kanske stämmer som du skriver man agerar märkligt fall från fall. Finns inget direkt lagligt stöd men det är klart man kan ju pressa och fråga. Att det behöver hända något innan de ingriper kan man ha sina åsikter om. Vore enklare att bara ha det som i säg USA brott att en person dömd för saker som detta inte ens får vara i närheten av barn. Då är det ju slam dunk.

Som jag fattat det delad. De är kompisar. Men som henne tror och hoppas att hon är orolig av vad som framkommit. Även om inte brottsligt pekar det ju på jävla dumt omdöme hos Federley, utsätter dottern för risk. Detta som redan sagts gör ju om han skulle vilja adoptera i framtiden ytterligare ett barn det här är redan noterat hos myndigheterna (förhoppningsvis).
Dock så har han aldrig adopterat och kommer troligen inte att behöva göra det i framtiden heller.

Till slut sökte de hjälp på en privat klinik och inledde IVF-behandling. Egentligen är det olagligt att hjälpa kompisar som vill bilda familj – bara gifta och sambor har rätt till assisterad befruktning i Sverige.

Men Fredrick Federley och hans vän fick aldrig några kontrollfrågor om de var ett par och han är övertygad om att många inom sjukvården ser mellan fingrarna.

– Rent juridiskt hade vi kommit undan med att vi har gemensam adress på landet.

Ingen vet hur många vänner som går ihop och bildar familj. RFSL säger att det vanligaste är hemmainsemination men att det också förekommer att paren får hjälp på klinik.

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/vm3bBL/fredrick-federley-far-barn--med-bastisen
Citera
2020-12-05, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Det hemska är ju att Federley är förälder och dessutom har han umgåtts med 2 pedofiler till varav den ena velat ha sex med spädbarn dvs Normannen. Och varför skriver Norsk press 0 om detta??
Det förvånade mig också eftersom norsk media brukar vara öppnare än svensk. Men tydligen är han från en framstående politikersläkt: (FB) Fredrik Federley levde med en dömd pedofil
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ja det gör mig mest förbannad, sjukskriva sig på skattebetalarnas bekostnad för att man har strulat till det i sitt privatliv. Eller ffa för att det blivit allmänt känt. Omoraliskt av en höginkomsttagare och svagt av sjukskrivande läkare. Nyttjat privat sjukförsäkring?
Det är inte som när en Svensson sjukskriver sig, som europaparlamentariker får man sitt arvode tills man avgår eller blir bortröstad.

Sjukskrivningen är alltså ett sätt att undvika medias frågor - och blickarna från andra europaparlamentariker. Gissar att en del representanter från Polen och Ungern inte är förtjusta i globohomo och nu får vatten på sin kvarn.

Centerpartiet kan inte tvinga honom att avgå, men vill han avstå från arvodet kan han göra det av hälsoskäl precis som Marit Paulsen gjorde. Hon var dock 76 så ingen tyckte det var konstigt.

EDIT:läste fel
Senast redigerad av Anomalon 2020-12-05 kl. 02:39.
Citera
2020-12-05, 02:33
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Någon mamma finns väl inte i bilden. Det är två pappor. Och FF är av naturliga orsaker inte boendeförälder. Så givetvis möjligt, men kanske inte så troligt.

Jag är inte på något sätt kunnig om Fredrik Federley. Jag råkade bara se den här texten och fick för mig att den biologiska mamman fanns med i bilden på något sätt.

Från 2011-05-23:
Fredrick Federley får barn – med bästisen
"– Vi har verkligen fokuserat på barnets bästa. Båda har bra jobb, bra lägenheter, hon har flyttat så att vi ska bo nära varandra och vi har lantställe ihop så vi umgås väldigt mycket."
https://www.aftonbladet.se/relationer/a/vm3bBL/fredrick-federley-far-barn--med-bastisen

Jag inser samtidigt att det som är logik för mig nog inte alls fungerar i Fredrik Federleys värld.

Från 2019-10-22:
Fredrick Federley skiljer sig
"Centerpartiets andre vice partiordförande och Europaparlamentarikern Fredrick Federley, 41, och maken Johnny Kroneld Federley, 39, skiljer sig efter nästan tio år tillsammans."
"–*Och det är så vi från nu fortsätter våra liv – som bästa vänner. När det är vår vecka med Barnmänniskan så är vi tillsammans med henne. Den gemensamma julen är redan planerad osv allt för att vi dels vill det men också för att lillan ska få den trygghet vi alltid velat ge henne"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0nO8rE/fredrick-federley-skiljer-sig

Jag har sett i flera intervjuer att Fredrick Federley kallar sin dotter "barnmänniskan". Är det vanligt att referera till sina barn så?

Sedan skriver han om veckan då "barnmänniskan" är hos honom och Johnny Kroneld Federley som "våran vecka". Vem är då "barnmänniskan" med andra veckor?

Citera
2020-12-05, 02:33
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anomalon
Trevlig människosyn de har om surrogatmamman.
Jag tror det är barnet som är barnmänniskan...
Citera
2020-12-05, 02:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Dock så har han aldrig adopterat och kommer troligen inte att behöva göra det i framtiden heller.

Till slut sökte de hjälp på en privat klinik och inledde IVF-behandling. Egentligen är det olagligt att hjälpa kompisar som vill bilda familj – bara gifta och sambor har rätt till assisterad befruktning i Sverige.

Men Fredrick Federley och hans vän fick aldrig några kontrollfrågor om de var ett par och han är övertygad om att många inom sjukvården ser mellan fingrarna.

– Rent juridiskt hade vi kommit undan med att vi har gemensam adress på landet.

Ingen vet hur många vänner som går ihop och bildar familj. RFSL säger att det vanligaste är hemmainsemination men att det också förekommer att paren får hjälp på klinik.

Jo inget hindrar honom från det. Bara det kanske att ytterligare en vän kanske tänker till före hon gör det. Eller kanske vi behöver skärpa till det rent juridiskt för han erkänner ju att det faktiskt var olagligt men att de kom undan med att samhället inte bryr sig. Japp inte bryr sig om ungar faktiskt får en bra uppväxt, att de inte kommer till enbart utifrån pengafråga att någon köpt dom. Men det är ju en annan fråga.
Citera
2020-12-05, 02:41
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag har sett i flera intervjuer att Fredrick Federley kallar sin dotter "barnmänniskan". Är det vanligt att referera till sina barn så?

Sedan skriver han om veckan då "barnmänniskan" är hos honom och Johnny Kroneld Federley som "våran vecka". Vem är då "barnmänniskan" med andra veckor?

Det är väl rimligen delad vårdnad med mamman varannan vecka.

Vad barnmänniskan beträffar så har det nog diskuterats flera gånger.

Antingen så är det en genusmarkering att barnet uttryckligen varken är en han eller en hon. Typ som huperchild / woperchild.

En alternativ teori är att för att markera att barnet är en människa som vilken annan (vuxen) människa som helst avseende sexualitet och könsidentitet.

Jag personligen tror mer på huperchild.
Citera
2020-12-05, 02:46
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo inget hindrar honom från det. Bara det kanske att ytterligare en vän kanske tänker till före hon gör det. Eller kanske vi behöver skärpa till det rent juridiskt för han erkänner ju att det faktiskt var olagligt men att de kom undan med att samhället inte bryr sig. Japp inte bryr sig om ungar faktiskt får en bra uppväxt, att de inte kommer till enbart utifrån pengafråga att någon köpt dom. Men det är ju en annan fråga.
Han är tillräckligt rik och känd för att inte behöva oroa sig för brist på villiga insemineringsobjekt.

Inte ens om det skulle visa sig att han så vore överstepräst i katolska kyrkan och hedersscout med tusentals barnvåldtäkter i meritlistan så skulle den saken ändras.

Här gifter sig Helge Fossmo, 35, för tredje gången, byter ringar och kysser sin brud. Den här gången i fängelset där han avtjänar ett livstidsstraff för anstiftan till mord och mordförsök. Knutbypastorns nya hustru är en 31-årig småbarnsmamma från södra Sverige.
Citera
2020-12-05, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedeflyer
Nu har Federlay stängt sin Facebook posting för kommentarer, undrar varför😂😂😊😂??!!

Han tycker att det blivit för mycket hjärtan och styrkekramar??
Citera
2020-12-05, 02:55
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Ja jag säger då det.
Det verkar finnas gott om homosexuella bland våra beslutsfattare.
Ta bara Moderaterna.
Olof Lavesson, Thomas Tobe och Tobias Billström är väl bara några som man råkar känna till, sedan lär ju mörkertalet vara ganska stort.
Jag kan tänka mig att f.d riksdagspolitikern Anders Björck står så långt in i garderoben så att minsta snedsteg skulle få honom att snubbla ut i Landet Narnia.

Sedan är det väl minst lika vanligt med flator där i de olika parlamenten.
Det känns inte riktigt representativt.
Jag undrar hur denna snedfördelning påverkar alla beslut.
Det är ju upp till t.ex. FF om han vill springa på Gayklubbar och klä ut sig till Ursela *Hu, rys*, men hur påverkas viktiga beslut om sådana stollar får bestämma över våra lagar, och bestämmelser?

Som du påpekar är överrepresentationen av bokstavskombinationsfolket inte i takt med verkligheten.
Det verkar ha gått mode i att iallafall..... kändisar, artister, kulturarbetare, politiker m.fl. skall var av en viss läggning.
Ang. att det påverkar i beslut om det finns en åsikt som stämmer överens med personens läggning, finns det väl ingen tvekan att det är så. Man röstar som den man är..... och då påverkas majoriteten av dessa beslut hur tokiga de än kan vara.
Citera
2020-12-05, 02:55
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabbaJagga
Han tycker att det blivit för mycket hjärtan och styrkekramar??
Jag trodde att du skämtade...

Citera
2020-12-05, 02:58
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Det är väl rimligen delad vårdnad med mamman varannan vecka.

Det var mitt antagande också, men då skrev Kommer-vara-anon:
"Någon mamma finns väl inte i bilden."

Det är IOFS mycket när det gäller Federleys liv som jag förstår att jag inte förstår.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in