2020-12-04, 23:28
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Ja, du har rätt i att det är 70-80 procent som LÅTER som att de stödjer Trump men jag bedömer att andelen som verkligen är Trump-supporters som är beredda att använda all sin makt för att se till att Trump får ytterligare fyra år till är mindre än tio procent.

Jag läste häromdagen t.ex. att den som jag trodde var den störste Trump-anhängaren i kongressen, Josh Hawley, senator från Michigan, gav sig in i politiken pga irakkriget som han stödde, alltså raka motsatsen till Trump-agendan.

Självklart kan man ändra sig med tiden och det har nog Hawley gjort men min poäng är bara att de flesta som sitter på republikanska mandat kom in långt före Trump. Det tar tid att förändra sammansättningen.

Det är många som ändrat sig om Trump sedan de lärt känna honom. Hans egen advokat Ellis t.ex. Lindsey Graham är en till. Såfort man slutar med MSM och börjar ta in nyheter ifrån annat håll brukar det gå fort.
2020-12-04, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Inte skicka alls? Ja, då får väl ingen av kandidaterna så många elektorsröster att det kan avgöras på den vägen. Gissar att elektorsomröstningen uteblir om någon stat inte skickar delegater. Jag har dock fattat det som att man vill ha egna representanter som inte röstar enligt det "officiella" valresultatet, vilket är korrupt om delstaten certifierat i förtid (vilket så klart är en definitionsfråga). Talrika indikationer på massiva tveksamheter = tvivelaktigt beslut. Dock bättre att inte skicka någon i så fall, anser jag.
Vad är det som reglerar sådant, egentligen? Finns det federala bestämmelser som statuerar att delstaterna förbinder sig att göra på ett visst sätt, eller är det bara fråga om praxis?
Att få dem att rösta mot det "officiella valresultatet" är nog svårt då det skulle bli ett enormt ramaskri. Om det kommer fram tillräckligt mycket oegentligheter så ligger det närmare till hands med att protestera genom att inte skicka några elektorer alls. Om någon kandidat inte kommer upp i tillräckligt många elektorsröster så går det till US House.
2020-12-04, 23:30
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Situation Update, Dec. 3rd – Trump invokes foreign interference provision of his 2018 executive order, authorizing military response to cyber warfare, see NSPM 13

Citat:
The Democrats has this election rigged right from the beginning. They used the pandemic as an excuse to mail out tens of millions of ballots, which led to a big part of the fraud… and there is no one happier than China.

Trump then calls for a “full forensic audit,” which can obviously only take place under military authority, since the local elections officials are corrupt, fraudulent criminals. He explains this himself:

Dramatically eroding the integrity of our elections was the Democrats’ number one priority. For a simple reason: They wanted to steal the 2020 presidential election. All of the Democrat efforts to expand mail-in balloting laid the groundwork for the systematic and pervasive fraud that occurred in this election.

https://patriot.news/2020-12-03-situation-update-dec-3rd-trump-invokes-foreign-interference.html#
2020-12-04, 23:30
Medlem
Citat:
Tror ni att PA-republikanerna i representanthuset och senaten — de har egna hashtags på Twitter () — hörsammar uppmaningen att låta uppmuntra delstatsförsamlingen i Pennsylvania att välja egna elektorsröster? Vore klart spännande om detta sker och att flera stater följer detta exempel.
Verkar ju som att minst fyra av dom inte menade att ens skriva under brevet om det är detta du pratar om.
https://twitter.com/StephenJ_Caruso/status/1334970789578350594?s=19
2020-12-04, 23:31
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sacramento
De flesta politiker är kappvändare. Jag skulle också tro att Trumps verkliga stöd är mycket litet. Trump är en klåpare, men en otroligt rolig och underhållande sådan. Personligen skulle jag tycka att det skulle vara otroligt underhållande att se ytterligare fyra år med honom där han plågar etablissemanget. Det kommer dock knappast att hända.

Trump är ingen klåpare, det är bara intrycket MSM vill att du ska ha.

Han är väldigt intelligent, en stor man.
2020-12-04, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Senatens ledare(mike pence) väljer vilka röster som ska räknas. Han får bara välja de som legislatorerna utsett enligt konstitutionen, vilka kommer vara de som går till Trump. Sen spelar det ingen roll om guvernören certifierat de andra elektorerna, konstitutionen har alltid företräde över andra lagar(även om de är skapade av legislatorerna)

EOD.
Fel staterna valjer enligt konstitutionen och alla electorer raknas
Nedan ar konstitutionen.
The Electors shall meet in their respective States, and vote by Ballot for two Persons, of whom one at least shall not be an Inhabitant of the same State with themselves. And they shall make a List of all the Persons voted for, and of the Number of Votes for each; which List they shall sign and certify, and transmit sealed to the Seat of the Government of the United States, directed to the President of the Senate. The President of the Senate shall, in the Presence of the Senate and House of Representatives, open all the Certificates, and the Votes shall then be counted. Han har absolut noll ratt att valja vilka han raknar.
2020-12-04, 23:32
Medlem
Citat:
Inte skicka alls? Ja, då får väl ingen av kandidaterna så många elektorsröster att det kan avgöras på den vägen. Gissar att elektorsomröstningen uteblir om någon stat inte skickar delegater. Jag har dock fattat det som att man vill ha egna representanter som inte röstar enligt det "officiella" valresultatet, vilket är korrupt om delstaten certifierat i förtid (vilket så klart är en definitionsfråga). Talrika indikationer på massiva tveksamheter = tvivelaktigt beslut. Dock bättre att inte skicka någon i så fall, anser jag.
Vad är det som reglerar sådant, egentligen? Finns det federala bestämmelser som statuerar att delstaterna förbinder sig att göra på ett visst sätt, eller är det bara fråga om praxis?
Pennsylvanias egna lagar, antagna av legislaturen där, säger att det är guvernören som har hand om uppdraget att utse elektorer, och detta ska göras utifrån valresultatet. De har fattat detta beslut en gång för alla, i enlighet med den federala författningen.

Eftersom val i USA till 99% ska skötas på delstatsnivå finns det ingen reell möjlighet att överklaga guvernörens beslut, det är slutgiltigt, särskilt som det följer valresultatet i delstaten.

Guvernören i PA är demokrat och kommer givetvis inte att medverka i någon Trump-kupp.
2020-12-04, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Jag tror inte de kommer att hitta något med Dominon maskinerna i AZ. Fusket skedde genom injecering av nya röstare, 30% ökning. Vad de ska titta på är registret med de som röstat i AZ.
Man borde dock kunna se ifall det över huvudtaget är tekniskt möjligt att byta röster från en kandidat till en annan. Eftersom Dominion sagt att att detta rent tekniskt inte ska vara möjligt. Darav det jag sa om att kunna väcka "rimligt tvivel" ifall denna möjlighet kan påvisas, svart på vitt.
2020-12-04, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Förslag - maskinen förstår inte och man kör den igen.

Det är beskrivet valarbete.
Som därefter "råkar" resgistrera dubbel, trippel och fyrdubbla röster.
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
För att maskinen inte läste den. Jämför med att panta, du får tillbaka flaskan och så rätar du ut flaskan och försöker igen, osv.

Okej, du menar att man lägger den felande rösten överst och kör om hela batchen igen?

Undrar om det var något liknande som hände i AZ där Team-Trump med nöd och näppe fick göra ett stickprov på 100 röster.

https://youtu.be/yp1FtUG-S9M

2 röster kan låta lite, men 2-3 procent hur man väljer att räkna på, det spelar stor roll. Stickprovet avsåg bara 100 röster.

Ny större undersökning kommer nu ske i AZ
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Tom, det finns bevis i alla stater.
Nästa stat tror jag blir Nevada som har en domare som skall besluta sig inom kort, samt att de debatterat helt okontroversiella "felaktiga" röster (dubbelröster, döda, folk som flyttat, folk som bytt county men glömt regga sig.. "Givetvis alla för Biden") som vida överstiger antalet Trump behöver för vinst.

Har du Georgia, har du Nevada.. som sagt faller en faller alla.

Lägg därtill SCOTUS som kan gå in och smälla Pennsylvania på fingrarna redan i nästa vecka.
Pajas-Nixter får tji ännu en gång.

https://twitter.com/marceelias/status/1334987849133912065?s=19
Citat:
🚨🚨BREAKING: Nevada court DISMISSES with prejudice Trump Election Contest!

Trump and his allies are now 1-44 in post election litigation.
https://t.co/4Owwf6Rl92
2020-12-04, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Situation Update, Dec. 3rd – Trump invokes foreign interference provision of his 2018 executive order, authorizing military response to cyber warfare, see NSPM 13

https://patriot.news/2020-12-03-situation-update-dec-3rd-trump-invokes-foreign-interference.html#
Betyder detta att "nationellt nödläge" rycker närmare?

Kan en sådan förlänga en sittande presidents mandat? Många har sagt att Trumps mandat löper ut den 20:e januari oavsett vad som än händer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in