2020-12-04, 23:08
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Kvinnan matar in valsedlarna fler än en gång.

https://twitter.com/stinchfield1776/status/1334962273861951491

Citat:
I examined the GA video of those mysterious ballots. Watch the woman in purple. She appears to feed the same ballots through twice!!! It appears she does this three times! There is nothing “normal” about this!!!

Visst fasiken gör hon det.
Vet vi om hon blivit anhållen?

Det är ett rätt allvarlig brott hon gör sig skyldig till.
2020-12-04, 23:08
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sacramento
Vad jag förstår är backup-planen från Trumps juridiska team om de inte lyckas vinna i SCOTUS att försöka få vissa delstater att avstå från att skicka elektorer och låta det gå till US House för avgörande.

Det finns många backup planer. Den absolut sista är "Insurrection Act" men har han inte redan vunnit i mitten på januari senast så räkna med den, då kommer valfusket redas ut fort. Av militären. Som är lojal till General Flynn och sin överbefälhavare, Donald Trump
2020-12-04, 23:09
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Men borde inte detta vara tillräckligt för att fastslåt att det finns "rimligt tvivel" (reasonable doubt) kring dess maskiner? Det lär ju så att säga rimma JÄÄÄÄVLIGT illa med Dominion-representanternas tidigare utsagor om att det skulle vara "tekniskt omöjligt" att flippa röster från en kandidat till en annan.

Jag tror inte de kommer att hitta något med Dominon maskinerna i AZ. Fusket skedde genom injecering av nya röstare, 30% ökning. Vad de ska titta på är registret med de som röstat i AZ.
2020-12-04, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwinkleSmash
Alla stater måste få samma regler hur allt ska skötas, man kan inte låta staterna hålla på att joxa fram och tillbaka med lagar och regler i ett val som påverkar hela landet.
Håller med om att USA skulle behöva en rejäl valreform och inte minst en valmyndighet med muskler och självständig auktoritet - alltså en som inte blir en lekboll vare sig för presidenten eller för de båda stora partiernas rivaliteter.

Möjligheterna att få igenom detta med det polariserade läge man har haft de senaste tjugo åren är tyvärr små.
2020-12-04, 23:11
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Men de har ju räknat om rösterna för hand.
Varför uppdagades inte detta då (om rösterna scannades flera gånger)?

Varför kör man rösterna en gång till?
2020-12-04, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwinkleSmash
Alla stater måste få samma regler hur allt ska skötas, man kan inte låta staterna hålla på att joxa fram och tillbaka med lagar och regler i ett val som påverkar hela landet.

....Hur många gånger ska jag behöva skriva detta i denna tråd?

Du kan inte stifta egna vallagar som strider mot dom federala lagarna.

Kom igen nu. Skiter det sig i SCOTUS så utlyser presidenten nationellt nödläge.

Han kan göra det med stöd av lagen som säger att företag från utlandet inte får ha någon koppling till det amerikanska valet.

Dominion ägs av ett kanadensiskt företag med kopplingar till Kina.

Slappna av lite nu.
2020-12-04, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Fel, inte alla, långtifrån alla. Trump har åtminstone 70-80% av senatorerna och kongressmännen av republikansk affiliation på sin sida 100%. Sen finns det en del RINOS som egentligen är ägda av demokraterna som har utpressningsmaterial på dem eller som egentligen är demokrater men har myglat sig in på den republikanska ticketen(typiskt demokrat trick) som gör allt för att sätta käppar i Trumps hjul. Dessa kommer dock snart försvinna för gott när de döms för förräderi. Martial law snart där militären sveper in och plockar alla dessa fittor som tagit mutor eller avslöjas av NSA för medverkan i konspirationen/kuppförsöket.

Nackskott blir det på många.
Ja, du har rätt i att det är 70-80 procent som LÅTER som att de stödjer Trump men jag bedömer att andelen som verkligen är Trump-supporters som är beredda att använda all sin makt för att se till att Trump får ytterligare fyra år till är mindre än tio procent.

Jag läste häromdagen t.ex. att den som jag trodde var den störste Trump-anhängaren i kongressen, Josh Hawley, senator från Michigan, gav sig in i politiken pga irakkriget som han stödde, alltså raka motsatsen till Trump-agendan.

Självklart kan man ändra sig med tiden och det har nog Hawley gjort men min poäng är bara att de flesta som sitter på republikanska mandat kom in långt före Trump. Det tar tid att förändra sammansättningen.
2020-12-04, 23:21
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Kvinnan matar in valsedlarna fler än en gång.

https://twitter.com/stinchfield1776/status/1334962273861951491

Förslag - maskinen förstår inte och man kör den igen.

Det är beskrivet valarbete.
2020-12-04, 23:22
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sacramento
Vad jag förstår är backup-planen från Trumps juridiska team om de inte lyckas vinna i SCOTUS att försöka få vissa delstater att avstå från att skicka elektorer och låta det gå till US House för avgörande.
Inte skicka alls? Ja, då får väl ingen av kandidaterna så många elektorsröster att det kan avgöras på den vägen. Gissar att elektorsomröstningen uteblir om någon stat inte skickar delegater. Jag har dock fattat det som att man vill ha egna representanter som inte röstar enligt det "officiella" valresultatet, vilket är korrupt om delstaten certifierat i förtid (vilket så klart är en definitionsfråga). Talrika indikationer på massiva tveksamheter = tvivelaktigt beslut. Dock bättre att inte skicka någon i så fall, anser jag.
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Dödfödd idé och de (dvs delstatens legislatur) har i praktiken ingen laglig rätt att köra över valresultatet på det sättet.
Vad är det som reglerar sådant, egentligen? Finns det federala bestämmelser som statuerar att delstaterna förbinder sig att göra på ett visst sätt, eller är det bara fråga om praxis?
2020-12-04, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Måste säga att det är talande att detta är enda svaret jag får när jag frågar om faktiska belägg för systematiskt valfusk. Vad handlar diskussionen om?

"Han jag röstade på vann inte, därför var det systematiskt valfusk" i olika formuleringar och skepnader, berättat av allt från troll till jurister betalda av DJTs fond för att stämma alla.

Och självklart är det ju så att om något ser konstigt ut så måste det vara för deep state hjälper Biden etc (även fast de som åkt fast hittills i överlag är DJT supportrar).
Senast redigerad av itazon 2020-12-04 kl. 23:26.
2020-12-04, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Varför kör man rösterna en gång till?

För att maskinen inte läste den. Jämför med att panta, du får tillbaka flaskan och så rätar du ut flaskan och försöker igen, osv.
2020-12-04, 23:25
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Det är måste nog lassas som ett bevis på framgång, eller?

https://twitter.com/disclosetv/status/1334941188340789249?s=20

Tveksamt. Det har ju varit ett antal ”hearings” som inte lett någonstans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in