Citat:
Ursprungligen postat av
TheOldOneKnows
Fel, inte alla, långtifrån alla. Trump har åtminstone 70-80% av senatorerna och kongressmännen av republikansk affiliation på sin sida 100%. Sen finns det en del RINOS som egentligen är ägda av demokraterna som har utpressningsmaterial på dem eller som egentligen är demokrater men har myglat sig in på den republikanska ticketen(typiskt demokrat trick) som gör allt för att sätta käppar i Trumps hjul. Dessa kommer dock snart försvinna för gott när de döms för förräderi. Martial law snart där militären sveper in och plockar alla dessa fittor som tagit mutor eller avslöjas av NSA för medverkan i konspirationen/kuppförsöket.
Nackskott blir det på många.
Ja, du har rätt i att det är 70-80 procent som LÅTER som att de stödjer Trump men jag bedömer att andelen som verkligen är Trump-supporters som är beredda att använda all sin makt för att se till att Trump får ytterligare fyra år till är mindre än tio procent.
Jag läste häromdagen t.ex. att den som jag trodde var den störste Trump-anhängaren i kongressen, Josh Hawley, senator från Michigan, gav sig in i politiken pga irakkriget som han stödde, alltså raka motsatsen till Trump-agendan.
Självklart kan man ändra sig med tiden och det har nog Hawley gjort men min poäng är bara att de flesta som sitter på republikanska mandat kom in långt före Trump. Det tar tid att förändra sammansättningen.