2020-12-04, 21:44
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Det här betyder ingenting för Annie Lööf. FF har personliga problem att lösa och ingen kommer att skuldbelägga Annie Lööf för detta. Det kommer ses som en isolerad händelse. Byxmyndighetsdebatten kan enkelt och logiskt förklaras om att två personer 15 och 16 väljer att ha sex så bega7r ingen sex övergrepp. Det är vad det handlar om och inte legalisera pedofili.
Jaha, är det vad synagogan proklamerat?
Citera
2020-12-04, 21:46
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Jaha, är det vad synagogan proklamerat?

Allt handlar om vad media tycker är viktigt och det här kommer inte bli några rubriker mer. Kanske när FF tackar för sig kommer det skrivas. Räkna med att detta kommer att sakta försvinna.
Citera
2020-12-04, 21:46
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag håller med dig, men redan vid två personer, skulle jag hävda att sannolikheten att det är en slump är noll procent.

Jo precis, om risken att en vanlig person har en vän som är pedofil är 1 på 1000 är risken att ha 2 st 1 på miljonen. Detta är ingen slump.
Citera
2020-12-04, 21:49
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Som sagt, du har en omvårdnadsplikt om ditt barn. Helt rätt. Det är inte en vad jag kunnat se något brott enligt brottsbalken att bryta mot den, däremot kommer socialtjänsten att göra något, om denna får kännedom om det hela.

Finns absolut inte en lag om att man som ensamstående inte får flytta ihop med en person dömd för övergrepp mot barn. Då man enligt rättssystemet betalat sin skuld och har samma fri och rättigheter som andra medborgare. Men samma sak igen, socialtjänsten kan absolut vilja diskutera saken, om denna får kännedom om fallet. Men någon åklagare kommer inte komma.

Nej, det är två olika saker. Att ha ”betalat sin skuld” till SAMHÄLLET är en sak. Men finns det riktiga brottsoffer är den moraliska skulden inte betald på lång väg. Det är skillnad på om du dömts för t ex fortkörning, skattebrott osv där det inte finns några tydliga offer (vid fortkörning har ingenting ens ”hänt” egentligen). Har vi - som i det här fallet - väldigt verkliga utsatta offer så är saken en annan.
Senast redigerad av JymdKjam 2020-12-04 kl. 21:54.
Citera
2020-12-04, 21:50
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Allt handlar om vad media tycker är viktigt och det här kommer inte bli några rubriker mer. Kanske när FF tackar för sig kommer det skrivas. Räkna med att detta kommer att sakta försvinna.
Nej det kommer inte sakta försvinna. Hatet mot Lööf, C och Pederleay kommer gå spinn. Det här kan bli ett nytt uppvaknande där horan Lööf steglas och aset Pederlay kvarteras.
Citera
2020-12-04, 21:52
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Det du säger kan jag omöjligt veta. Hur ska jag kunna veta det?? Jag har alltså ingen som helst aning om hur många människor som tänder på en speciell sak, hur ska jag då kunna veta att det inte finns tillräckligt många för att man som en person inte ska kunna ha flera pedofiler omkring sig samtidigt??

Jag kan givetvis anta att det inte finns så många pedofiler, ja visst. På precis samma sätt som jag kan anta att det finns så många pedofiler. Alltså saknar jag helt data på området, och det blir bara antaganden. Om du väljer att kalla det för att jag ignorerar så visst, go ahead. Min slutsats står kvar, tills någon visar trovärdiga data.
Nej, du saknar inte helt data. Du vet till att börja med om du är pedofil eller inte. Om du helt hade saknat data så hade du inte ens vetat det.

Ditt krav på absolut data är bara fånigt och tyder på spelad okunskap.
Citera
2020-12-04, 21:52
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det är intressant. Vi skriver bara under på detta! Ok att personen ifråga lever ihop i ett förhållande med en flicka i samma ålder som han utsatte. Kan det vara att Fredrik Federley visade sina politiska muskler här? Om inte brottsligt så har villkorligt sina egna regler. Det kan vara så simpelt som att undvika alkohol inget brottsligt om du dricker men kan bli probs sett till villkorligt om du gör det.

Ja, de bedömer säkert enligt blodlösa riktlinjer som inte alltid fångar det sunda förnuftet.
Citera
2020-12-04, 21:54
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Okej, så vilka juridiska hinder skulle det finnas för sambon att bo tillsammans med FF??
Vilka mentala hinder har du från att inte flytta målstolpar? Det du skriver har inget med det du citerar att göra.
Citera
2020-12-04, 21:55
Avslutad
Citat:
Det här betyder ingenting för Annie Lööf. FF har personliga problem att lösa och ingen kommer att skuldbelägga Annie Lööf för detta. Det kommer ses som en isolerad händelse
Om vi hade journalister värda namnet skulle de fråga hur hennes toleranta attityd mot Fedofilen går ihop med artikeln hon nyligen författade. Det är omöjligt att ha en kompromisslös attityd mot barnsex utan att även kasta in en handgranat i miljöerna där pedofilerna umgås. En pedofil kan bara agera om det finns en fedofil som tillåter (och kanske uppmuntrar detta).

Att tycka synd om enablern FF är en skam, varför påpekar ingen inom media detta hycklande?
Citat:
”Polisens nedprioritering av sexbrott mot barn är en skam”
https://www.expressen.se/debatt/polisens-nedprioritering-av-sexbrott-mot-barn-ar-en-skam/
Citera
2020-12-04, 21:57
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Det här betyder ingenting för Annie Lööf. FF har personliga problem att lösa och ingen kommer att skuldbelägga Annie Lööf för detta. Det kommer ses som en isolerad händelse. Byxmyndighetsdebatten kan enkelt och logiskt förklaras om att två personer 15 och 16 väljer att ha sex så bega7r ingen sex övergrepp. Det är vad det handlar om och inte legalisera pedofili.
Det finns redan undantag i lagen gällande byxmyndighet för barn i närliggande ålder. Det går alltså inte alls att bortförklara önskemål om ändring i lagen med hänsyn till 15 och 16-åringar och inte heller 13 och 14-åringar.
Senast redigerad av kurrekotte 2020-12-04 kl. 22:02.
Citera
2020-12-04, 21:58
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Nej det kommer inte sakta försvinna. Hatet mot Lööf, C och Pederleay kommer gå spinn. Det här kan bli ett nytt uppvaknande där horan Lööf steglas och aset Pederlay kvarteras.

Nej, det är väldigt få som hatar Annie Lööf och Centern. De är ett parti so är litet men acceptabelt. Media gottar inte heller ner sig i personliga problem som vi här på FB.
Citera
2020-12-04, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Nej, men sedan kan man verkligen tycka att pedofilen borde sitta inne resten av livet för det han gjort. Då skulle situationen inte uppstå.

Federley har blivit bedömd av öppenvården huruvida det är en lämplig miljö för pedofilen att bo hos under den villkorliga frigivningen. Hur de kan godkänna en familj där det bor småbarn övergår mitt förstånd.

Eller har de INTE rekommenderat/godkänt detta men Fredrik, med den makt han besitter kan kanske tillsammans med Lööf har "tryckt på vissa knappar" så det blev så ändå.

Man kan spekulera mkt; Kanske hade han någon form av skuld till pedofilen, eller pedofilen hade någon hållhake på Fredrick och KRÄVDE att han skulle ta emot honom i hans hem.

Fredrik lämnar honom och flickan ensamma och kommer senare hem till sin dotter som är utom sig av förtvivlan. Fredirk inser vad han har utsatt sitt barn för och blir "mycket sjuk".

FF har en läggning som osökt leder till att han hamnar i perversa kretsar där även kriminalitet frodas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in