2020-12-04, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men ser man på:

Utbrotten ökar mest i landets grundskolor
Smittspridningen är ”fortsatt hög” i Sverige, och antalet döda har ”ökat kraftigt” de senaste veckorna.

Det skriver Folkhälsomyndigheten i sin senaste veckorapport.

Samtidigt är det i grundskolan som coronautbrotten ökar mest av alla allmänna miljöer. 40 procent av alla inrapporterade utbrott var i grundskolan, under vecka 48.
https://www.expressen.se/nyheter/utbrotten-okar-mest-i-landets-grundskolor/

Jag har inte ens en kommentar längre.

Eleverna börjar kanske bli coronatrötta och slarvar med avstånden och handvättningen.
Citera
2020-12-04, 21:10
Medlem
Korders avatar
Säga vad man vill om Tegnell, men han har ju i varje fall rätt i att vårt stora antal invandrare i högsta grad är en bidragande orsak till att vi har så många fler fall än grannländerna...

...men det fick han ju förstås skit för i PK-cirklar.
Citera
2020-12-04, 21:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
https://www.youtube.com/watch?v=HRdlJ_xY5Y4&feature=share

Rätt så intressant angående covid testerna

Jösses vilka foliehattar, tänk att jag slösade min tid på att lyssna på det. D-vitaminet kunde jag dock hålla med om, men inte i de doserna de rekommenderar. Sluta posta konspirationsteorier i tråden.
Citera
2020-12-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Övriga Norden kommer komma ikapp Sverige som börjar närma sig halv flockimmunitet.

Sverige kommer att ha 50000 döda innan Norge har 500. Vi är bara precis i inledningen av andra vågen. När smittan tar fart kommer vården att överbelastas och då blir det riktigt illa. Det kan även leda till att el, värme, vatten och försörjningskedjor kollapsar.
Citera
2020-12-04, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Nja, det är mest ett antagande. Jag tror givetvis inte att det ens vore intressant med munskydd på lokal, men rent vetenskapligt så finns det ingen bäring i påståendet.

Experimentet går alltid att göra men "intention-to-treat" kommer inte visa sig fungera. Folk ska äta, dricka och prata/umgås på krogen och lokal. Det är liksom syftet.
Citera
2020-12-04, 21:20
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Experimentet går alltid att göra men "intention-to-treat" kommer inte visa sig fungera. Folk ska äta, dricka och prata/umgås på krogen och lokal. Det är liksom syftet.

Det finns ingen vits med munskydd på lokal. Då är det bättre med nerstängning eller maxantal i lokalen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Sverige kommer att ha 50000 döda innan Norge har 500. Vi är bara precis i inledningen av andra vågen. När smittan tar fart kommer vården att överbelastas och då blir det riktigt illa. Det kan även leda till att el, värme, vatten och försörjningskedjor kollapsar.

Hardcore-alarmist, nej ditt scenario kommer inte inträffa, du behöver inte vara orolig för det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Övriga Norden kommer komma ikapp Sverige som börjar närma sig halv flockimmunitet.

Ja, snart så dör det nog lika många norrmän i Sverige som i Norge.

Och finnar dör det antagligen redan fler av i Sverige än i Finland.
Citera
2020-12-04, 21:21
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:

Vad har du tagit för piller nu? Det finns nog ingen annan som tror på det där.
Citera
2020-12-04, 21:21
Medlem
ohemuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Kunden berättade att han idag hade varit och tagit Coronatest för om han inte gjorde det så fick han inte komma till sitt jobb. Jag frågade om det var negativt... Nä det vet jag inte sa kunden, jag har ju inte fått svar ännu.

Han hade uppenbarligen ingen tanke på att han kanske just i detta nu var ute på en nedsmittningsrunda... Och så är det med dom flesta.

Det låter ju inte bra med det oklara coronatestet. Men snörvlandet skulle jag inte dra så stora växlar på. Rinnsnuva är inte ett symtom på covid, eller åtminstone ett väldigt sällsynt. Mest troligt så var han bara förkyld.
Citera
2020-12-04, 21:24
Medlem
Citat:

Vad är vitsen med denna alarmism?

I värsta fall kommer många, främst äldre, dö hemma utan möjlighet till vård; det är ett fruktansvärt scenario.
Men någon superhård lockdown som helt slår ut försörjning och infrastruktur finns inte på kartan.

Ska vi hinna få 50 000 döda så måste Tegnell börja anordna dagliga Covid-partyn snarast.
Totalt 15 000 dödsoffer är kanske möjligt, men osannolikt. Då behöver vi 70 döda per dag ända till slutet av Mars. Därefter lär riskgrupperna vara immuniserade.
Senast redigerad av Stockholmslivet 2020-12-04 kl. 21:31.
Citera
2020-12-04, 21:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohemul
Det låter ju inte bra med det oklara coronatestet. Men snörvlandet skulle jag inte dra så stora växlar på. Rinnsnuva är inte ett symtom på covid, eller åtminstone ett väldigt sällsynt. Mest troligt så var han bara förkyld.

Jag har en vän som fått covid-19 konstaterat, det är feber, täppt näsa som rinner konstant, tappat lukt och smak. Så visst finns det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in