2020-12-04, 20:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det har du ingen aning om. Om du hade sagt att det inte ännu är bevisat att FF har begått ett brott hade det varit en annan sak. Jag kan tänka mig många brott här, det mildaste som är väldigt grovt är att utsätta sin dotter för en barnvåldtäktsman. Lite mer spekulativt är att FF har en ledande position i ett pedofilnätverk.

Men EXAKT vilket brott har begåtts här? Pedofilen är fri. Kan inte jobba inom dagis, skola med mera. Men annars soc kan inte gå in och förbjuda något om de inte ser att barnet far illa. Jag menar hade gärna sett att vi hade mer som USA men det har vi inte.
Citera
2020-12-04, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Då borde du även förstå att en politiker som är sambo med en barnvåldtäktsman är allvarliga saker i svenskens ögon?

Då den går helt mot samhällets hela grundidé om kriminalvård och rättssystem, så nej. Om man anser att en individ inte kan återbetala sin skuld för samhället så är man också för dödsfängelser och dödsstraff.

Vilket C inte är, därför har jag enorma problem med deras partisekreterare, som håller på att hänga på mobbmentaliteten.
Citera
2020-12-04, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Han har rätt i sak, att godkänna pedofili och homofili har ändrats under åren. Att han tar upp detta i den här tråden tyder självklart på att han själv har pedofil läggning. Jag har, innan pridehysterin, inget emot bögar, men hade det varit förbjudet hade jag bara lyft historiens vingslag om jag själv varit bög. Därav slutsatsen.
Att pedofili åter verkar vara på tapeten beror enbart på hjärntvätten HBTQ-sekten pådyvlat oss, reaktionen (beröringsskräcken) mot Fedofilen visar dock att det inte finns något stöd för detta tänk utanför propagandamaskinen. Det känns lika sannolikt att pedofili blir avkriminaliserat som att trycka in bögar i ugnen åter får en revival (såvida Sverige inte blir islamiserat, men det är ämne för en annan tråd).

Jag menar, jag ser inga likheter mellan pedofili och bögeri. Mitt stora problem är att bögbubblan inte lynchar dessa peddosvin som befinner sig i deras led, vilket gör bögarna till enablers. Jag vet att det alltid är extremisterna som har megafonen men det är inte min uppgift att bättra på bögarnas anseende, vill de bli accepterade som normala människor måste de städa undan Ursulatyperna eller hoppa tillbaka in i garderoben illa kvickt. Man kan inte äta kakan och ha den kvar.
Citera
2020-12-04, 20:56
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
'Objektivt tänk' är att du sätter dig utanför dina subjektiva tankar om ett ämne och ser mer neutralt och analyserande på saken. Det hjälper om man är alldeles för emotionellt involverad i något. Jag pratade, subjektivt, om Annie Lööf och hur hon uttalade sig om FF i TV. Hade hon, som du föreslår, bara agerat subjektivt, så hade hon stått och spottat i TV samt avslutat hans karriär. Vilken nytta hade de gjort för henne och partiet? Hon greps inte av panik (subjektiv reaktion) utan rätt kallt och analystiskt uttalar sig som en ledare skall göra. Förstår du bättre nu?
Ja, Annie är nu fett körd, likaså C. Vad Pederlay beträffar hoppas jag Gangnef reser en galge och avslutar komedin.
Citera
2020-12-04, 20:56
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men EXAKT vilket brott har begåtts här? Pedofilen är fri. Kan inte jobba inom dagis, skola med mera. Men annars soc kan inte gå in och förbjuda något om de inte ser att barnet far illa. Jag menar hade gärna sett att vi hade mer som USA men det har vi inte.

Anledningen till att pedofilen inte får jobba på dagis är att han är farlig för barn men FF exponerar sin dotter för honom och man har ett ansvar för sina barns säkerhet.
Citera
2020-12-04, 20:57
Medlem
Citat:
Det har du ingen aning om. Om du hade sagt att det inte ännu är bevisat att FF har begått ett brott hade det varit en annan sak. Jag kan tänka mig många brott här, det mildaste som är väldigt grovt är att utsätta sin dotter för en barnvåldtäktsman. Lite mer spekulativt är att FF har en ledande position i ett pedofilnätverk.

Exakt vilket lagbrott skulle det vara??

Jag säger inte att socialtjänsten möjligtvis kan ha synpunkter på det, till och med borde ha synpunkter på det. Dock har vi inga som helst bevis på att sambon och dottern någonsin träffats.
Citera
2020-12-04, 20:57
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Han har haft en tydlig profil inom det intima området:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Fredrick_Federley

Får mer och mer Kapten-klänning vibbar, fast en äckligare variant...
Citera
2020-12-04, 20:58
Medlem
OversteSenaps avatar
Citat:
Om du hade sagt att det inte ännu är bevisat att FF har begått ett brott hade det varit en annan sak.
Det är väl det han menar, fast annorlunda formulerat. Tycker du däremot att det finns bevis för att FF har begått ett brott, eller flertalet brott i nuläget, så bör du ha mycket på fötterna för att övertyga oss.

Tycka vad man vill om situationen, men jag har då hittills inte sett något från FF´s håll som tyder på att han har gjort någonting olagligt.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Anledningen till att pedofilen inte får jobba på dagis är att han är farlig för barn men FF exponerar sin dotter för honom och man har ett ansvar för sina barns säkerhet.

Jo men du skrev brottsligt i ett familjeförhållande. Redovisa för det istället för att svamla.
Citera
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Pedofilen har avtjänat sitt straff och om han inte utsatt denna flicka för något finns det inget att göra. Sverige är inte som USA där det kan vara ett brott för en dömd pedofil att ens vara i närheten av ett barn. Det blir dock en jävligt stor plump i protokollet för Federley om han senare vill adoptera någon unge. Men första skötte han ju intern så det ordnar sig nog ändå.

Fel i sak: pedofilen är villkorligt frigiven och avtjänar fortfarande sitt straff.

Rent allmänt har Federlay inte begått något brott. Han har bara visat upp en brist på omdöme så är så stor att han absolut inte kan betros med ansvarsfyllda poster som att till exempel vara parlamentariker.
Citera
2020-12-04, 21:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Fel i sak: pedofilen är villkorligt frigiven och avtjänar fortfarande sitt straff.

Rent allmänt har Federlay inte begått något brott. Han har bara visat upp en brist på omdöme så är så stor att han absolut inte kan betros med ansvarsfyllda poster som att till exempel vara parlamentariker.

Helt givet! Speciellt eftersom att vara politiker är ett förtroendeuppdrag. Saken var om han eller pedofilen gjort något brottsligt och så är det ju inte. Förutsatt att flickan inte blivit utsatt.
Citera
2020-12-04, 21:01
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Exakt vilket lagbrott skulle det vara??

Jag säger inte att socialtjänsten möjligtvis kan ha synpunkter på det, till och med borde ha synpunkter på det. Dock har vi inga som helst bevis på att sambon och dottern någonsin träffats.

Det är inte socialen utan en åklagare som åtalar vid misstänkt brott och vilka åtalspunkter får du fråga en jurist om men jag hoppas du känner till att man inte får utsätta sina barn för vilka faror som helst. Inleder man en relation med en barnvåldtäktsman kommer han in och får med tiden möjligheter att förgripa sig på FFs dotter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in