2020-12-04, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
Instämmer. Det är bra att de inte agerar för snabbt. Kan låta konstigt, klart man borde utesluta någon som levat med en pedofil direkt? Eller?
Han kommer att uteslutas, det kan vi nog räkna med. Samtidigt kan man påminna sig om att Federley inte gjort sig skyldig till något brott och att det inte är helt självklart att man ska få kicken p.g.a den man bott med. Partier och institutioner får inte framstå som/vara vindflöjlar som svänger när mediestormarna blåser. Det ska få ta tid.
Påminner lite om skandalen runt Akademien. Att vissa så snabbt ville utesluta Frostenson, för att hon var gift med en person som betett sig olämpligt.

Edit: alltså han har ju skilt sig från snubben också.

Tar tillbaka det med uteslutning. Risker för martyrskap och snack om att man ska vara perfekt för att få vara med kommer i så fall.

Någon uteslutning behövs inte det heller då FF är en politisk paria från och med nu. Inte bara för att ingen vill befläcka sig med samröre med honom, utan även rent mänskligt. Vem vill arbeta med honom som haft bott med någon som våldtagit barn, och dessutom har vårdnaden om ett barn i offrens ålder? Oavsett om han är skyldig till något brott eller inte, skulle mina kväljnungskänslor ta över.
Citera
2020-12-04, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
När man äntligen faktiskt har inside info av någon nära Federley så jag tänker inte skriver pga ni har varit drygt mot mig och bannade mig så hejdå.
Jasså men de har du ej annars hade du skrivit de här.
Citera
2020-12-04, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Jag undrar om en vanlig medborgare hade fått sjukskriva sig för detta och få ersättning.
Exakt. Men nej, tyvärr inte. Vanliga arbetare blir i stället utförsäkrade trots allvarlig COVID-orsakad lunginflammation mm. Klassamhället finns, och politikerna är en egen samhällsklass.
Citera
2020-12-04, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Bögar och pedofiler ser jag skillnad på. Den ena är män som gillar andra män. Den andra är människor som tänder på förpubertala människor. Ofta har de en viss smak, ganska ofta ett speciellt kön de tänder på.

Eftersom man från samhället bedömt att barn inte kan vara så pass mogen att de kan besluta om sex, så har vi valt att förbjuda sexuella handlingar med barn, det gör att människor som har sex med barn ofta betraktas som sjuka, idag bör nämnas. Sex med barn har vid flera tillfällen under historien betraktats som helt okej.

Det spännande är att så har attityden mot bögar också gjort. Att folk just nu gillar att basha mot såna som har sex med barn är helt enkelt nu en modefluga, vem vet vart det tar vägen senare.
Modefluga...

Med tanke på hur du argumenterar känns det som att du inte kan vänta på den ljuva framtiden när pedobashing inte längre är en grej, när alla har rätt att ta sig en nioåring som älskare. Gränsen mellan en liberal och muslimsk fundamentalist börjar bli väldigt grumlig.
Citera
2020-12-04, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag ser inget som helst fel på att Annie skulle knulla med Breivik, så länge den norska kriminalvården skulle acceptera det. Jag bryr mig inte vem folk knullar med, så länge det är lagligt/moraliskt.
Du är inte världen. Jävligt många skulle se det som ett enormt problem, testa att gå utanför dörren ibland. Du kommer att bli förvånad.
Citera
2020-12-04, 20:02
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Hur länge kan Annie Lööf stötta Fredrik Federley?
Annie Lööf nu på TV4:

"Vi gör nu allt för att Fredrik Federley ska må bättre så att vi kan ha fortsatta samtal."

Man kan tolka det här uttalandet på olika sätt, men ett avståndstagande är det inte.

Hur länge kan Annie Lööf stötta Fredrik Federley innan det börjar slå tillbaka mot henne själv?

Fredrik Federley är 42 år gammal, och inte en 13 åring som "hamnat snett".

Han har valt, på eget bevåg att umgås och ha nära relationer med minst tre peddosar (kan vara fler). Vilken mer skit finns, kommer knappast fram till ytan.

Tycker Annie skall låta FF och hans peddo-kompisar, sitta barnvakt för hennes barn.

Frågeställningen från msm, och svaret från Annie visar även att man inte kommer kasta FF "under bussen". Finns väl fler peddosar i centern och tv4 att skydda..
Senast redigerad av Snapcount 2020-12-04 kl. 20:07.
Citera
2020-12-04, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watantanka
Orkar inte vada igenom allt böghat för att se om någon redan uppmärksammat det här:

Enligt en artikel i DN fick partiledningen informationen den 23 november.
https://www.dn.se/sverige/inget-beslut-om-federleys-framtid-an-mycket-svar-situation/

Det är samma dag som Lööfs debattartikel om att prioritera barnsexbrott publicerades i Expressen.

Är det århundradets slump eller mycket cynisk krishantering?

Med tanke på att det finns anledning att slira på sanningen vad gäller datumet och att texter kan slängas upp närsomhelst på pressens hemsidor så lutar det åt alternativ två. En duktig pressavdelning kan producera en debattartikel om ett välkänt ämne snabbare än snabbt, alternativt be en insatt person skriva eller typ copypastea den.
Först tänkte jag ignorera detta, för jag har aldrig varit motståndare mot bögar, utan har sett dem som en annan inriktning, som jag inte bryr mig om. Men du fick mig att tänka efter... Jag måste erkänna att de senaste årens extrema mediedrev för pridefestivaler och lyft av hbtq, samt exponering av de extrema representanterna (som FF i pride), faktiskt har skapat ett förakt mot hela homo-rörelsen. Jag trodde inte det var möjligt, men mitt förakt mot bögar har sakta men säkert byggts upp!

Har andra erfarit samma sak? Har media räknar med detta?
Citera
2020-12-04, 20:05
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Fredrik straffas för att hans sambo är en pedofil.Kanske Stefans Ulla har något hemligt i garderoben?

Tycker du att det är lämpligt att Federley är tillsammans med en man som har begått våldtäkter mot barn som befinner sig i samma ålder som Federleys barn? Du ser inga risker här för Federleys barn? Vittnar det om ett gott omdöme?
Citera
2020-12-04, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Vad är det som säger att Annie Lööf inte redan har knullat med Breivik? Med tanke på den senaste tidens Center-moral hade väl inte det förvånat någon?
Du har en poäng. Som med allt missbruk leder det alltid till tyngre grejer när kickarna slutar att komma, att knulla Breivik är ju inte olagligt. Centern har redan trappat upp genom att leta sexpartners längre ner i ålderskategorierna.
Citera
2020-12-04, 20:09
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Sa hon verkligen så? Det är i så fall ett mycket olyckligt och obetänkt uttalande från hennes sida.

Fortsätta att ha samtal! Om vad då? Givetvis ska hon önska F.F ett tillfrisknande men det är i detta känsliga läge rent opinionsmässigt en stor fadäs att offentligt tala om fortsatta samtal.

Lööf bryter tystnaden om sexbrotten
Jag kan ha missat någon detalj när jag citerade från minnet, men kolla gärna på TV4-play så att det blir exakt.

https://www.tv4.se/artikel/3si1TvsSJXtFLBCNEeqPWJ/loeoef-bryter-tystnaden-om-federley-avskyvaerda-brott

Jag tittade/lyssnade igen och noterade att Annie Lööf bl.a. sade detta:

"Vi kommer givetvis att ha fortsatta samtal med honom när det är möjligt"

"Vi gör nu allt för att se till så att han ska må bra och och komma på fötter igen så att vi också kan ha fortsatta samtal."

Mitt citat från minnet var inte exakt, men nära nog, väl?

Senast redigerad av lasternassumma 2020-12-04 kl. 20:12.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Hon bör säga att hans förtroende är förbrukat och att hon tar avstånd ifrån hans perversa böjelser som innebär övergrepp på barn. Annars är det läpparnas bekännelse som vittnar om att horan backar Pederlay.
Hennes ord har väl ingen som helst betydelse? Det finns ingen som helst anledning att tro på en så meriterad lögnare. Leta gärna fram alla hennes djupa löften om att aldrig någonsin låta Löfven bli statsminister och säg sedan att du tror på hennes ord om FF.
Citera
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Först tänkte jag ignorera detta, för jag har aldrig varit motståndare mot bögar, utan har sett dem som en annan inriktning, som jag inte bryr mig om. Men du fick mig att tänka efter... Jag måste erkänna att de senaste årens extrema mediedrev för pridefestivaler och lyft av hbtq, samt exponering av de extrema representanterna (som FF i pride), faktiskt har skapat ett förakt mot hela homo-rörelsen. Jag trodde inte det var möjligt, men mitt förakt mot bögar har sakta men säkert byggts upp!

Har andra erfarit samma sak? Har media räknar med detta?
Varför skulle media räkna med det? Vet du öht vem som styr media?

http://www.thetruthseeker.co.uk/wordpress/wp-content/uploads/2016/05/barbara-spectre-quote.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in