2020-12-04, 18:57
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Det rasar in framgång, du vill ju bara inte se dem.

Men jag vill gärna se dom. Lista dom för oss gamlingar.

Mike Pence
2020-12-04, 18:58
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, det blir svårt att komma undan med frisserade siffror, OM man inte scannat in rösterna efteråt. Frågan är i så fall varför man skulle fram med dem. Hade man en total där har man iofs. ryggen fri bara datan överensstämmer med antalet röster i the mystery box.

Förr eller senare måste rösterna matcha datan — så är det!

Tror inte att episoden med USB-minnet som byter "ägare" utspelar sig på samma ställe, men jag vet inte säkert. Svårt med alla dessa videoklipp.

Detta var en nödlösning utifall tidigare prediktioner visat sig var falska.
Det som hittas under bordet är en sista åtgärd för att lösa problemet.
2020-12-04, 19:01
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
För att vara tydlig så pratar han då om vad som kunde hänt om han hade blivit så osams med Obama att de inte längre kunde jobba ihop. Då hade han kunnat säga upp sig och låta Obama utnämna en ny vicepresident. Det har ingenting att göra med den kommande mandatperioden eller Kamala Harris.

Det han säger är alltså "and I... like I told Barack..." efter att ha pratat om att han och Kamala kommer diskutera saker och kanske inte håller med varandra om allt.

Dvs, ungefär: "vi hållre med varandra om det mesta, som utrikespolitik m.m. Om vi inte håller med varandra om något kanske jag säger A, B och C och hon säger B och C och sedan kommer vi diskutera det privat... och som jag sa till Barack..."

Är man kunnig i engelska språket på en konversationsnivå så förstår man att han säger precis det. Det är (ganska typiskt för Biden) lite klumpigt uttryckt och faktiskt ganska talande, men han säger ju inte heller rakt ut "jag tänker resignera och ge presidentskapet till Kamala Harris."
2020-12-04, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
https://twitter.com/kylenabecker/sta...448491523?s=21

Nej Emma han syftar inte på Obama.
Översätt och återkom ordagrant vad han säger.
Din trovärdighet står som tidigare på spel.
Haha, det är ju exakt det han säger. "Like I told Barack: "If I reach something on a fundamental level.." ". Emma har helt rätt här och jag förstår inte hur du kan få det till något annat, och att Kayleigh lägger upp det är så jäkla töntigt för det betyder att hon vet att de flesta av hennes följare bara läser rubriken och inte orkar kika på klippet - eller ser klippet men struntar i vad som sägs i det.
2020-12-04, 19:02
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Det han säger är ordagrant:

Citat:
Like I told Barack, if I reach something where there's a fundamental disagreement we have based on a moral principle I'll develop some disease and say I have to resign.

Det vill säga, han pratar om situationen mellan honom och Barack Obama. Om motsvarande osämja uppstår mellan Biden och Harris är det förstås Harris som i såna fall skulle avgå.

Jag får inte din länk att fungera längre.

Vore det inte lämpligt att använda sig av presens här?
2020-12-04, 19:03
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Om du/ni har rätt, och det är så lätt att bara lägga till massor av egna valsedlar in i systemet över hela landet, då är det ju helt meningslöst med val i framtiden.
Miljontals falska valsedlar om det stämmer att Trump vann popular vote.
Jag måste säga att jag har större tilltro än så till "systemet" både nu och i förra valet.

Om du har rätt, hur vill du lösa framtida val?

Precis och Demokraterna har ju lobbat för att brevröster är så otroligt säker (Iallafall detta val)

Tidigare lät det så här :

https://www.youtube.com/watch?v=56l9e4_78nA

Fick faktiskt leta efter länken då YouTube verkar ta bort obekväma videos på löpande band nu därav den pissdåliga kvalitén för att lura YT algoritm.
2020-12-04, 19:05
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Detta var en nödlösning utifall tidigare prediktioner visat sig var falska.
Det som hittas under bordet är en sista åtgärd för att lösa problemet.
De hade kanske en total där — alltså att de visste hur många falska röster som fanns i lådan. Bara att mata in data i så fall.
2020-12-04, 19:06
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Det vill säga, han pratar om situationen mellan honom och Barack Obama. Om motsvarande osämja uppstår mellan Biden och Harris är det förstås Harris som i såna fall skulle avgå.

Det är verkligen inte det han menar, det vore extremt politiskt klumpigt att mena "håller vi inte med varandra så får väl Harris avgå" när man är en vit man och syftar på en svart kvinna.
2020-12-04, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Men när man räknade om Georgia - för hand- så fick man ju samma resultat som maskinerna.

Det är rösterna som inte är lagliga som behöver ses över och för att komma över den infon så måste man få möjligheten att med optiska instrument avgöra vilka röster som är handskrivna och vilka som är printade. Och för det krävs en "Forensic Audit" och vad jag vet så är man inte klar ännu med detta.

Svårare än så var det inte.

Dessa påståenden och frågeställningar är svarat längre bak i tråden. Ni var borta ett längre tag, men nu är ni tillbaka med en "ny" strategi och cirkusen är igång igen.

Kom med något nytt istället som t ex användaren "siister"? Sen att denna användarens påstående inte höll i slutändan var väl tråkigt för er, men sånt är livet.

Åter igen - All information finns att finna längre bak i tråden. Har ingen som helst lust i nuläget att ÅTERigen förklarar hur konstitutionen fungerar, hur republiken USA fungerar och framför allt ingen lust att förklara varför dessa hearings var viktiga.

Trump har vunnit valet. Jävlas det i svingstaterna så hamnar det i Supreme Court och skulle det jävlas där vilket är föga troligt så utlyser DJT nationellt nödläge och huvuden börjar rulla.

Inget förändrar det FAKTUM att Dominion ägs och sköts av ett kanadensiskt företag med kopplingar till Kina. Och det är olagligt. GAME OVER redan där för globalisterna. Detta ger DJT rätten att utlysa nationellt nödläge och det krävs av han att han gör det då han representerar konstitutionen. Konstitutionen är republikens ryggrad.
2020-12-04, 19:08
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Precis och Demokraterna har ju lobbat för att brevröster är så otroligt säker (Iallafall detta val)

Tidigare lät det så här :

https://www.youtube.com/watch?v=56l9e4_78nA

Fick faktiskt leta efter länken då YouTube verkar ta bort obekväma videos på löpande band nu därav den pissdåliga kvalitén för att lura YT algoritm.
Men säkerheten kring poströstning är ju irrelevant om man bara kan addera massa valsedlar i efterhand som vissa verkar påstå?!

Jag skulle gärna se att någon av er som tror på Trump när han säger att han vann "popular-vote" överlägset att beskriva, mer konkret, hur detta fusk skedde.
2020-12-04, 19:10
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Det rasar in framgång, du vill ju bara inte se dem.
Du har inte förstått att sedan igår med kameror där massivt valfusk uppdagades i Georgia är Joe en föredetting.

Vi får se om han slipper fängelse.

Ok. Kan man få några länkar eller nyhetsinslag?
2020-12-04, 19:11
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
De hade kanske en total där — alltså att de visste hur många falska röster som fanns i lådan. Bara att mata in data i så fall.

Japp, och du slipper vissa säkerhetskontroller.
Det kommer förhoppningsvis ge oss ett svar i slutändan.
Koppla batchen till poströster som redan blivit godkända så får du dom med svar dem vill ha.
94% Joe "Big Guy" biden, eller vad det nu var.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in