Citat:
Ursprungligen postat av
EnergizerBunny
Ja och jag är utbildad? inom området med en mycket lång erfarenhet av liknande fall. Din reaktion och dina inlägg avslöjar däremot att du saknar kunskap inom området.
Vad du skall förklara är varför inte den "otroligt goda" mamman inte har följt sin son till tandläkaren eller på annat sätt ordnat omvårdnad om honom.
Jag har ju förstått att du inte riktigt begriper problematiken och kan koppla ihop trådarna när du varken har utbildning eller erfarenhet inom området.
Du avslöjar dig som hobbypsykolog och har förmodligen universitetsutbildning från hobbypsykologernas egna lilla fantasiuniversitet.
Utbildad på Flashback efter att i många år studerat inlägg?
Man kan ju inte utan att ha träffat, pratat med dem själva veta att det är exakt den och den diagnosen de har.
Däremot kan man gissa och anta och det gör inte du..
Sitter du på distans och diagnostiserar folk från en tidningsartikel, som du inte förstår på, ditt hobbyjobb?
Du finner ju inte en logik, eller kan tolka in många olika saker bakom en problematik.
Du vet ju inte ens vad jag jobbar med😂
Kan inte se att mamman tagit på sig rollen som den otroligt goda mamman.
Hon har ju visat sig udda från tiden då sonen gick i skolan, ej stabil, speciell, annorlunda etc
är omdömen från omgivningen.
Sannolikt är att ju äldre sonen blivit, desto svårare är det att tvinga en myndig son till tandläkaren.
Han var vuxen, hon var inte hans förmyndare.
Mamman har ju inte fungerat väl i övrigt med att städa etc då samma julprydnadssaker legat framme i över 20 år. Då är det väl inte helt otroligt att det även brast i stödet gentemot sonens behov.