2020-12-04, 17:16
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Systern har själv sagt att barnen blev misshandlade och att mamman försökte gå emellan med resultat att hon blev ännu mera slagen.

Jag hör dig, men har du en länk på detta så jag får läsa?
Citera
2020-12-04, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanastley
Nä, lägg av för fan. Han har inte legat i fosterställning på golvet i 27 år, han har varit ute i samhället hela tiden!

Källa på det tack!

Citat:
Håller med. Det är rent kvinnohat sanktionerat av Aftonbladet.

Trams det har inte med kön att göra.
Citera
2020-12-04, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Jaså har du sett detta med egna ögon? Möjligen filmat händelsen(erna)?

Om inte, så finns det två möjligheter:

1. Har systern sagt att det var så som du beskriver? = med största sannolikhet sant (men det förändrar trots det inte situationen att mamman skulle lida av NPS, och att mamman lider av NPS gör det mer eller mindre omöjligt att mannen skulle kunna ha hanterat henne som du beskriver)

2. Har systern inte har haft något ont att säga om pappan? = där har du med största sannolikhet sanningen, dvs. att det där om pappan är påhittad.

Bara det att han har tagit sitt liv talar snarare för att det är han som har varit grovt psykiskt misshandlad av mamman, och möjligen även fysiskt.

Så länge du inte har utbildning och erfarenhet inom området, tycker jag du skall tona ner lite.
Vem var det som brände upp möblerna? Och vem fan var det som misshandlade både mamman och barnen, enligt vad som verkligen kommit fram?? Vet du inte mer om det här fallet utan bara gissar, så tyst på dig!!
Citera
2020-12-04, 17:22
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ja och jag är utbildad? inom området med en mycket lång erfarenhet av liknande fall. Din reaktion och dina inlägg avslöjar däremot att du saknar kunskap inom området.
Vad du skall förklara är varför inte den "otroligt goda" mamman inte har följt sin son till tandläkaren eller på annat sätt ordnat omvårdnad om honom.
Jag har ju förstått att du inte riktigt begriper problematiken och kan koppla ihop trådarna när du varken har utbildning eller erfarenhet inom området.

Du avslöjar dig som hobbypsykolog och har förmodligen universitetsutbildning från hobbypsykologernas egna lilla fantasiuniversitet.
Utbildad på Flashback efter att i många år studerat inlägg?

Man kan ju inte utan att ha träffat, pratat med dem själva veta att det är exakt den och den diagnosen de har.
Däremot kan man gissa och anta och det gör inte du..
Sitter du på distans och diagnostiserar folk från en tidningsartikel, som du inte förstår på, ditt hobbyjobb?
Du finner ju inte en logik, eller kan tolka in många olika saker bakom en problematik.

Du vet ju inte ens vad jag jobbar med😂

Kan inte se att mamman tagit på sig rollen som den otroligt goda mamman.
Hon har ju visat sig udda från tiden då sonen gick i skolan, ej stabil, speciell, annorlunda etc
är omdömen från omgivningen.
Sannolikt är att ju äldre sonen blivit, desto svårare är det att tvinga en myndig son till tandläkaren.
Han var vuxen, hon var inte hans förmyndare.
Mamman har ju inte fungerat väl i övrigt med att städa etc då samma julprydnadssaker legat framme i över 20 år. Då är det väl inte helt otroligt att det även brast i stödet gentemot sonens behov.
Citera
2020-12-04, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo...men ytterst är det samhället som svikit. Detta borde ha upptäckts. Ännu märkligare när det visade sig att socialen har varit inblandade i familjen gällande döttrarna när dom placerades i fosterhem. Ävwn då kollade dom inte närmare på sonen.
Ytterst märkligt att sonen undkom radarn då, ja! Där behövs ett gräv om vad som gick fel, varför soc inte åtgärdat även sonens hemförhållanden!
Tror att döttrarna kändes "hotande" för mamman eftersom, åtminstone en av dem, larmade socialtjänsten! Det var väl, gissningsvis, åven skälet till varför de vände, när de träffade på systern ute med hunden. Härska genom att isolera och söndra!
Men nu måste det kunna bli ändring!
Citera
2020-12-04, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Källa på det tack!

Trams det har inte med kön att göra.

Källa? Alla källor som finns för helvete! Polisen, media, systern osv. Har du inte ens hängt med i nyheterna utan bara gått raka vägen in på Flashback?

Och jo det handlar om kön för de senaste åren har barn farit jävligt illa i Sverige. I sina hem med sina föräldrar, i fosterhem (familjehem) av styvföräldrar/bonusföräldrar, av lärare, på SIS-hem osv. Men det har ALDRIG tagits i för kung och fosterland så av Cantwell och Mellin och resten av de högavlönade fördoms-skribenterna som när det gällt en biologisk mamma som varit misstänkt för något.
Samma på Flashback.
Ser inte att det finns en tråd om hur tonårsflickor i lägre tonåren blir isolerade från samhället, våldtagna, misshandlade osv i flera år på SIS-hem, får hela sin ungdom tagen ifrån sig osv.
Där bryr sig inte en jävel på Aftonbladet eller Flashback trots att det rör sig om något systematiskt som pågår hela tiden i Sverige, och är mycket grövre än fallet i Ystad tex eller DETTA FALL som är helt oproportionerligt rapporterat och spekulerat om i Aftonbladet.
Citera
2020-12-04, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Ytterst märkligt att sonen undkom radarn då, ja! Där behövs ett gräv om vad som gick fel, varför soc inte åtgärdat även sonens hemförhållanden!
Tror att döttrarna kändes "hotande" för mamman eftersom, åtminstone en av dem, larmade socialtjänsten! Det var väl, gissningsvis, åven skälet till varför de vände, när de träffade på systern ute med hunden. Härska genom att isolera och söndra!
Men nu måste det kunna bli ändring!

Så länge pappan levde ja men tror du att Soc systematiskt har hjälpt misshandlade kvinnor och barn genom åren eller? Inte direkt vad jag har hört från förstahandskällor när jag arbetat med hemlösa som upplevt just det.
Citera
2020-12-04, 17:28
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manubriumsterni
Systern försökte ju vid flera tillfällen larma om den dysfunktionella hemsituationen? Hur likställer du det med att skita i honom? Då hade hon väl inte larmat i dåtid, och sannerligen inte sett till att han kom ur lägenheten och fick sjukvård i nutid.
Men vad är det ni inte förstår vad andra menar? Jag tror inte ens på att systern har anmält! Oavsett så ska människor få hjälp, man knallar inte på och tänker "Dem lyssnade inte på mig och jag fick ingen hjälp så jag lämnar dem i 20 år och ser vad som händer..😈
Citera
2020-12-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123

Kan inte se att mamman tagit på sig rollen som den otroligt goda mamman.
Hon har ju visat sig udda från tiden då sonen gick i skolan, ej stabil, speciell, annorlunda etc
är omdömen från omgivningen.
Sannolikt är att ju äldre sonen blivit, desto svårare är det att tvinga en myndig son till tandläkaren.
Han var vuxen, hon var inte hans förmyndare.
Mamman har ju inte fungerat väl i övrigt med att städa etc då samma julprydnadssaker legat framme i över 20 år. Då är det väl inte helt otroligt att det även brast i stödet gentemot sonens behov.

Hon ville inte tvinga honom utan ha honom exakt så här beroende och helt i hennes makt för att hon på ett sjukligt sätt inte vill släppa honom. Alla röjdes bort så hon kunde ha honom helt för sig själv. Han har varit så rädd att han inte vågat göra ett skit utan henne. Social fobi? Fobier är inte annat än just fobi vilket man kan ha för spindlar ormar eller annat.
Citera
2020-12-04, 17:30
Medlem
Citat:
Källa? Alla källor som finns för helvete! Polisen, media, systern osv. Har du inte ens hängt med i nyheterna utan bara gått raka vägen in på Flashback?

.

Okej så du har ingen källa att mannen varit ute i samhället hela tiden. Tack då vet jag det.
Citera
2020-12-04, 17:33
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karnor02
Hon har varit ett offer men hon vågade skiljas då tycker jag man fått någon kraft till vad som är rätt och fel.
Klart hon varit ett offer, och är väl fortfarande ett offer på sitt sätt. Som du säger, att begära skilsmässa från en så våldsam person kräver styrka och mod. Man ska också ge henne att hon försökte skydda sina barn när våldet pågick.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han dog ju. Det är inget val man gör förutsatt att man inte tar livet av den andre.
Hon valde att ta ut skilsmässa 1988, han dog 1992

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kul att du ser alla möjligheter hon hade och alla tecken på hennes illvilja.

Synd att hon själv inte såg de möjligheterna - och synd att folk här skall tillskriva henne lathet och illvilja trots att sanningen hellre är att HON hade behövt hjälp för att ta sig vidare efter att maken dog.

Vill man fördela ansvar så får man lägga hennes situation på henne och sonens på sonen .. eftersom det handlar om vuxna människor.
Nja det är väl snarare du och andra med dig som ser alla möjligheter sonen hade att lämna om han hade lust, söka vård om han ville osv. Jag försöker bara visa hur det ser ut om man använder samma resonemang gällande mamman. Och illvilja, var får du det ifrån? Jag skriver ju att jag inte tror hon gjort något i syfte att vara elak eller dum, utan för att hon är psykiskt störd och tänkt egoistiskt vad gäller sonen.

Vilka möjligheter var det hon inte såg? Möjligheten att få hjälp såg hon ju eftersom hon skickade flickorna på fosterhem. Soc ville ju också ha kontakt enligt uppgift så jag vet inte vilka möjligheter hon inte såg.
Jag har inte sagt att det är hennes ansvar att ta hand om den vuxne sonen,det var hon som sa att hon ångrar att hon inte orkat hjälpa honom att få vård. Men rent allmänt så är det väl rimligt att man vill och försöker hjälpa sina barn om man har den förmågan (vuxna eller ej) om de är oförmögna att klara av vissa saker.
Citera
2020-12-04, 17:33
Medlem
Citat:
Jag hör dig, men har du en länk på detta så jag får läsa?

Absolut, förlåt! Jag var för snabb där.

https://www.expressen.se/nyheter/familjen-slogs-sonder-av-valdet-isolerades-nar-alla-vande-ryggen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in