2020-12-04, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Mycket arga ord här, mycket känslor. Som jag nämnde så visade analyserna av opinionsundersökningarna en ungefär 28% chans till Trump. https://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/ Vilket passar bra överens med en knapp vinst som har 70k marginal och en rejäl förlust av popular vote. Framförallt så tappade Hillary svinmycket opinion från och med Comey-letter, vilket såklart märktes under valnatten också. Undersökningarna säger bara vad folk har svarat, och det finns rejäla felkällor där, analyserna tar därifrån fram en statistisk modell som ger en chans åt det ena eller andra hållet. Om den modellen säger att den ena har en större chans att vinna så är den inte "FAKE!!!" om den andra går och vinner, det händer rätt exakt 28 gånger av hundra.

I år så kan ni inte säga att pollsen är fake - de har ju visat på resultatet som vi sitter och diskuterar just nu. Om de är fake måste de varit med i konspirationen också och det är alltså drygt 350 organisationer i bara USA som är allt från fristående opionionsinstitut, Universitet till era favoriter MSM-bolag med några hundra/tusen som sitter och ringer. Munkavel på alla dom såklart, så de inte avslöjar vad riktiga pollsen säger...

Sluta projicera dina problem på mig.

Väldigt svårt att ta något du säger på allvar iom att du mfl väljer att ignorera mängder med inlägg och låtsas som det regnar.

Alla dessa frågor ni ställer är redan besvarade längre back i tråden och finns det åtsminstone en smula av modikum så skulle detta inte vara så svårt för er att förstå.
2020-12-04, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Varför misstror du alla utom Trump? Har du undrat hur Trump kom fram till att valet hade blivit stulet? Hade han gjort någon utredning alls?
Nej.
För han visste ju redan före valet att om han förlorade så skulle det bero på valfusk.
Hur ser Trumps slutledningsprocess ut? Är den transparant?
Om du skulle hitta vilka steg Barr gått igenom i sin utredning samt vilka han förhört är det bara säga till.

Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Han fick fler röster än 2016 därför att det var högre valdeltagande.
Precis, Han fick fler folk att lämna soffan och rösta på han så därför ökade antal röster republikanerna fick. Ingen raketforskning. Ni argumenterar att detta hände för att han var extremt opopulär vilket blir en någorlunda lustig slutsats.
2020-12-04, 15:37
Medlem
Citat:
Då hade det varit superbra om ni kunde bevisa det här omfattande valfusket någon gång, fram tills ni gjort det - i en rättsal - , så är verkligheten den att Biden fick över 80miljoner röster och långt fler än Trump. En jordskredseger för att använda Trumps egna begrepp. Sen att du känner, önskar, vill, att Biden valfuskat även i Texas (.... texas!!!) så är det just nu bara din känsla som talar.

Det är precis det som håller på att hända. Vad trodde du alla dessa hearings handlade om och varför var det så viktigt att få till "Special Session"?

För att fusket ska upp till ytan till allas beskådning.
2020-12-04, 15:39
Medlem
Citat:
Trump stoltserade med alla sina polling numbers våren 2016 - när de var positiva till honom, men sen blev det fake polls av allting under hösten. 2016 var som sagt ungefär lika off som i år, vilket är ett par procentenheter mer än ett vanligt valår, men det är i sammanhanget ingen större skillnad. 538 gav t ex Trump en 28% chans till valvinst 2016 vilket stämmer väl överens med hans resultat - knappa 78k röster över gränsen på några väl valda delstater och en rejäl förlust i popular vote.
De polls som pushades ut i msm inför valet 2016 sa alla samma sak. Trump chanslös.
2020-12-04, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Du menar att ett svenskt system inte är bra? Det är OK för mej. Man kan tycka olika.

Mike Pence

Huh?

Jag påstod att USA har ett bra valsystem och konstitutionen finns där för att garantera demokratin.

Var fick du ifrån att jag har ifrågasatt det Svenska valsystemet?

Ja just det... Kan ju inte ske två saker samtidigt och du tolkar in mina inlägg som fan läser bibeln.
2020-12-04, 15:43
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Jag vet inte om det går att lätt söka fram officiell information om rollen. Men av titeln på rollen, att han jobbar under Secretary of State och att han fått göra presskonferenser å valmyndighetens vägnar tyder ju väldigt starkt på att han har insyn i rösträkningsprocessen vilket är det relevanta här.
Ok, så han verkar tillförlitligare än valobservatörer för att rollen låter officiell enligt dig?

Men du vet ingenting om rollen, annat än att du uppfattat det som att han arbetar för en av de som är anklagade för att tagit emot mutor för att införa osäkra röstsystem?

Och varför hänvisar Raffensperger till sterlinginnovative@gmail.com ist för en .gov address då han nämns i officella dokument om rollen är officiell?

Lutar mer åt att rollen är en förvändning för att fördela mutor via hans företag Sterling Innovative.
2020-12-04, 15:46
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jag tycker det jag skriver inte va du väljer att lägga i min mun. Trump fick ett ökat valdeltagande för att han lyckades dra fler folk att rösta för honom, inte för att flera hade möjlighet att rösta för det är där ni verkar få kortslutning. Att inte rösta 2016 är ett aktivt val och de hade möjligheten att rösta men valde att inte göra så. Nu valde fler att gå och rösta och många valde att rösta på Trump, antagligen för att deras förtroende för honom ökat, inte minskat..
Man kan väl också se det så här, aldrig har så många röstat mot en sittande president.
2020-12-04, 15:47
Medlem
Jag läste att Trumps advokater har 5 000 edsvurna vittnen.

https://twitter.com/DrSamGirgis/status/1334690842343301121

Citat:
.@RudyGiuliani has 5,000 sworn affidavits... Five Thousand!
2020-12-04, 15:47
Medlem
Gabriel Sterling tillägger på twitter att utredare har tittat på hela videon av det lilla 90-sekunders klippet (vilket var timtals av material) och fann inget fusk. Där har ni eran utredning Trumpers dags att lägga ned och gå vidare.
https://twitter.com/GabrielSterling/status/1334825233610633217?s=19
2020-12-04, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Jag läste att Trumps advokater har 5 000 edsvurna vittnen.

https://twitter.com/DrSamGirgis/status/1334690842343301121
Affidavit är inte alls det samma som edsvurna vid en rättegång, det är ungefär som skillnaden mellan att skicka in en random ansökan till en elitutbildning och att faktiskt komma in där.
2020-12-04, 15:52
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
När är egentligen deadline? Skall man försöka presentera tunga bombsäkra bevis på storskaligt organiserat valfusk så är det väl ganska bråttom. Biden formar ju nu sitt team och för samtalen med både senatsrepublikaner och med näringsliv om sin vision om hur han vill forma USA under dom kommande fyra åren som president. Återhämtningen i USA bromsas ju för tillfället effektivt av Trump och kommer då inga avgörande tunga rättssäkra bevis (bevis presenterade på youtube, twitter eller andra sociala medier lär knappast imponera på domarna) som ändrar valresultatet rejält till Tumps fördel så är ju Trumps agerande skandalöst egoistiskt i all sin narcissism.
Inga av dom inblandade i valprocessen tror ju ändå på att valresultatet förändras mer än ev marginellt och då kanske inte ens till Trumps fördel, Därför skall bli kul att se och höra hur Trumps slingrar sig ur det hela så hans fans inte går bananas och tycker han är en svikare.

Har tanken slagit dig att Trump kan sitta på avgörande bevis. Att han håller på dessa är för att syna hela statsapparaten inklusive media, Big Tech, Demokrater och republikaner mm. Detta skulle vara svårt att göra utan att gillra en fälla för allt att trilla ner i.

The best is yet to come.😎
2020-12-04, 15:53
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Dock så måste man bevisa att bevis har förstörts vilket kan bli problematiskt om man inte kan göra det.

Ska de inte undersöka lite noggrannare i Georgia nu, datorer och kuvert mm?
Saknas dessa så är det bevis i sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in