2020-12-04, 11:33
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Det snackas redan om att Sony ska släppa en PS5 Pro någon gång i framtiden. Det hade ju varit trevligt om man bl a kunde få performance och fidelity mode på samma gång. Jag har inga problem med att vänta något år på den.
Kommer nog dröja 2-3 år innan en Pro variant kommer. Då jävlar ska jag fan boka den samma sekund den släpps
Citera
2020-12-04, 12:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Finns många brister som har rapporterats (nu är detta inte ensidigt mot PS5 utan en del finns för xmbox också)

1. Fläktlotteriet (konsolen skeppas med tre olika fläktar) gör att vissa kunder får en underdimensionerad fläkt som gör att konsolen överhettas på några minuters spelande och sedan i några fall, brinner upp.

2. Rest mode och NVME går inte ihop just nu. Något i mjukvaran för "Rest Mode" förstörs partitionstabellen på NVME.

2a. Risken för detta blir förstärkt om du sätter in en extern hdd i USB och kör PS4 spel samtidigt som du vill sätta konsolen i "Rest Mode". Tydligen är det inte just vad du stoppa i USBn utan det verkar vara USB I/O som strular, då samma sak även händer om du stoppar in annat i USB som t.ex. en kontroll du skall uppdatera eller i vissa fall även använder LAN.

3. Tappar du strömmen till konsolen precis när du startar upp den så kommer du inte att kunna starta den igen. Samma verkar gälla för vissa konsoler som har en underdimensionerad PSU (hur man nu kan ha det?), Det blir inte som på PS4 att den skriker att du har stängt av konsolen fel och den måste bygga om partitionen/databasen innan den kan starta, vilket tar runt 3 minuter.

4. Felkoden "CE-108262-9" är tydligen rätt vanlig och den gör i vissa fall den konsol till ett bokstöd.

Sist men inte minst, har vi detta väldiga problem!
Håll i hatten!
"Köpte den spel och skiva gick inte in den finns inte utag för skiva tycker dåligt"

Så väntar man en månad eller två till får man en hårdvara som inte buggar sig.

Hur många av de cirka 10 miljoner tillverkade har haft dessa problem?
1% ?
1 promille?
färre ?
Citera
2020-12-04, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur många av de cirka 10 miljoner tillverkade har haft dessa problem?
1% ?
1 promille?
färre ?

Tillräckligt många för att Sony skall skriva spaltmeter om problemen på sin hemsida samt att de skall patcha.
Citera
2020-12-04, 12:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Tillräckligt många för att Sony skall skriva spaltmeter om problemen på sin hemsida samt att de skall patcha.
Verkar extremt sällsynt om man söker på nätet och eftersom du inte heller hade något svar på frågan hur många som drabbats så antar jag att det helt enkelt är väldigt ovanligt.
Citera
2020-12-04, 13:48
Medlem
GormDenGamles avatar
Skickas de ut från Elgiganten idag eller inte?
Citera
2020-12-04, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Skickas de ut från Elgiganten idag eller inte?
Ja, jag fick mitt mail efter 01:00 idag så kommer på måndag.
Citera
2020-12-04, 14:06
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokthal
Ja, jag fick mitt mail efter 01:00 idag så kommer på måndag.

Jag gillar att du har köpt så många. 3 st. hittills vad jag vet.
Och du som klagade på att folk köpte många och sålde vidare dyrt
Citera
2020-12-04, 14:33
Medlem
GormDenGamles avatar
Pratat med Elgiganten nu. 7/12 ska de komma.
Citera
2020-12-04, 15:58
Medlem
Citat:
Pratat med Elgiganten nu. 7/12 ska de komma.

Valde du snabbleverans eller vanliga?

Och har du fått Mail?

Har ej fått någon Mail fortfarande.
Senast redigerad av TheHeizenbast 2020-12-04 kl. 16:00.
Citera
2020-12-04, 16:13
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHeizenbast
Valde du snabbleverans eller vanliga?

Och har du fått Mail?

Har ej fått någon Mail fortfarande.

Vanliga.
Inte fått mail. Men hon i chatten sa att de skulle komma den 7:e. Jag skickade även med beställningsnummer.
Citera
2020-12-04, 16:25
Medlem
Citat:
Vanliga.
Inte fått mail. Men hon i chatten sa att de skulle komma den 7:e. Jag skickade även med beställningsnummer.

De vet helt ärligt inte vad dom snackar om. Tror inte dom har koll egentligen.
Till min polare som hade valt expressfrakt, sa dom i chatten 7/12 och att dom som valt vanlig skulle få den 11/12.

Hoppas bara att det inte blir ännu ett lotteri där vissa får och vissa inte, fastän man fått genom sin beställning.
Citera
2020-12-04, 16:31
Medlem
Nark0ts avatar
Jag beställde 19:e från elgiganten och support på telefon sa för 2 timmar sedan att hon kunde se på mitt kvitto att det skulle komma den 7/12, men samtidigt sa hon även att hon inte garantera det utan de kunde även bli så att det lämnar deras lager den 7e och vara hos ombud nån dag senare.
Man får SMS med spårningsnummret när det lämnat deras lager.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in