2020-12-04, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nanana23
Tycker så synd om de båda efter att ha läst det hon sagt till expressen. Jag tycker verkligen man borde låta bli att diskutera det här något mer. Det är uppenbart att både mamman och sonen lider något oerhört och har gjort i hela sina liv. Det är inte heller konstigt att sonen har stannat hemma med tanke på att hon som hon säger ”är hans enda trygghet”. Tycker det är förjävligt att media gjort deras liv till en offentlig angelägenhet och jag önskar verkligen de gick ut med en offentlig ursäkt och en jävla massa pengar och slutade skriva om dem helt. De är privatpersoner, inga offentliga personer vars liv ska vara någon Flashback-detektivs hobby.

Detta. Släng den här jävla tråden i papperskorgen. Jag äcklas av alla gamar som ska diskutera dessa människors privatliv efter att ha läst Lena Mellins och Oisin Cantwells spekulativa, fördoms-osande och misogyna krönikor.
Som dessutom saknar fakta och källkritik.
Det här är en familj där sonen och mamman fått social fobi och blivit hoarders. Det var ett jävla dömande av människor som ”lever utanför samhället” och det är just det som är så äckligt.
Ni är inte förfasade över övergrepp eller misshandel, utan (precis som Lena och Oisin) bara i reptilhjärne-läge och ska hacka på människor som ve och fasa inte följer normen, ser prydliga ut, går på middagar, dansar line-dance och städar sina hem.
Vad fan, han är en man som fortfarande bor hemma i 40-årsåldern.
Det finns tusentals andra vuxna män som gör det.
Han var en hemmasittare pga mobbning i skolan. Hade skolan erbjudit en trygg miljö hade han velat vara där. Hemmasittare är i princip alltid hemma pga mobbning och utfrysning men det kan ju inte Mellin och Cantwell kräkas på eftersom mobbning i skolan följer samhällets normer.
Det spelar ingen roll att barn bryts ner psykiskt för livet i skolan så länge dom kommer dit, gör som alla andra och alltså lever inuti samhället.
Dom skiter också i att barn och unga misshandlas, vanvårdas och utsätts för psykisk tortyr på svenska SIS-hem, speciellt unga TJEJER som placerats där för att deras FÖRÄLDRAR skulle vara ett sämre alternativ.
Men det är helt ok att outbildad personal som knarkar och är fotbollshuliganer på fritiden får isolera dom från samhället och låsa in dom i kala rum, slå dom, tvinga dom ta droger och ge dom psykiska men för livet, eller hur?!
Då är det ju SAMHÄLLET som är förövaren och då är det ju OK, eller hur?!
För det viktigaste enligt Aftonbladet, Expressen och Flashbacks samlade pöbel med högafflar och brinnande facklor är att straffa och hänga ut folk som inte lever enligt samhällets normer.
Inte fan handlar det om mänskliga rättigheter eller barns bästa varken för Cantwell, Mellin eller hobby-KGB.

Jobba 2 år i hemtjänsten, inom LSS eller som volontär med hemlösa så får ni se att den här mannen inte är den enda som mår toppen, har ett fast jobb, bostadsrätt, en mops och brygger öl på helgerna när han inte spelar med sitt boule-lag.
Citera
2020-12-04, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Inte riktigt samma sak, om du nu läser in dig lite på Tredje riket. Lämnade du också skolan vid 12-års ålder?
Japp nästan! Jag gick ut nian som 14-åring. 👑

Varför är det relevant med tredje riket? Vad har nazism med det här specifika fallet att göra menar du? Jag skrev att det kanske hade varit mer skonsamt för stackaren att dö istället för att plågas i 30 år. Men då tycker du att Hitler är en bra jämförelse??

Om du hade haft en hund som plågades och gnydde varje dag. Vilket jag tyvärr har haft (Rottis med 5:a på höften) så är det självklart för de flesta normala människor att det mest skonsamma är att avliva.

Jag tror helt seriöst att alla hundar jag ägt har varit smartare än den här "mannen".
Citera
2020-12-04, 12:08
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde
Är hon medlem i bostadsrättsföreningen så klar hon väl sig om hon inte rivit väggar, inte orsakat fuktskador, inte sabbat elsystemet.
Och inte samlat/hoardat så att det drar till sig skadeinsekter eller på annat sätt kan störa grannarna.
Ostädat, repor i parketten och flagnande tapeter innebär väl bara "visst renoveringsbehov"/"något för den händige" i mäklarannonsen och lägre pris vid försäljning.

Alla brföreningar har inte samtliga hyresgäster med på vagnen när dom ombildar. En del har inte råd, andra vill inte och är nöjda med att hyra och de mest framsynta vill undvika den bostadsbrist vi fått efter de borgerliga årens hänsynslösa ombildningar. En grym realitet för alla vuxna som tvingas bo kvar i föräldrahemmen ända upp i 40-årsåldern.

Alla föreningar har en rest av hyresgäster som inte kan vräkas utan vidare. Dom får bo kvar och hyr av föreningen som blir deras nya värd. Gamgumman tillhör antagligen den kategorin boende.
Senast redigerad av Starback 2020-12-04 kl. 12:12.
Citera
2020-12-04, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Modern har visst gjort fel vad folk än tycker. Hade hon velat kunde hon agerat. Att trivdes med att bo ihop säger jag inget om. Det är ganska fint att ta hand om varann. Dock den där misären. Att bo i ett tattarkvart. Ingen av den visste tydligen vad en sopborste var. Eller att man kan ringa till en släkting och bjuda in den på städparty

Man kan inte år efter år skylla på dåligt partnerförhållande. Hon gör och gjorde sig själv till offer. Klädsamt tycker kanske vissa. Kanske för att kräma ut så mycket som möjligt av staten. Nu får hon fortsätta ensam utan barnet.

Men din sopa. Håll bara käften. Då hade ju mannen kunnat gå i skolan om han bara ville eller ropa på hjälp och inte gå hem igen om han varit kidnappad. Han har frivilligt gjort såhär och hon har frivilligt gjort såhär pga dom inte kunnat och orkat göra något annat/bättre. Antar att du inte arbetat med hemlösa och psykiskt traumatiserade men det har jag. Antar att Oisin Cantwell och Lena Mellin inte heller har gjort det utan att dom började jobba på någon tidning redan i tonåren efter att ha levt ett skyddat Svensson-liv och sedan fått betalt för att skriva ovetenskapliga krönikor som enbart består av deras egna fördomar och åsikter, som i sin tur baseras på deras respektive låga utbildning och dåliga allmänbildning om hur det är att leva i Sverige utanför deras bubbla.
Jag kan på rak arm tänka på 30 personer som har levt i värre misär än denna mor och son och som dessutom varit mer av ”förövare” än vad modern har varit. Hon är ingen förövare, pappan var en förövare.
Citera
2020-12-04, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manubriumsterni
Så det förskräckliga skick som sonen hittades i är alltså ingen produkt av något harm ifrån moderns sida?

Vem är "styvsysterm" som du talar om? Menar du helsystern som såg till att sonen kom ifrån lägenheten för att få sjukhusvård för sina skador?

Så nu ska vi vuxna skylla på våra 70-åriga mammor om vi i 40-årsåldern inte går till tandläkaren pga tandläkarskräck eller har social fobi sedan år av mobbning i skolan?
Misogyni är hett år 2020, hetare än på decennier. Vem hade kunnat tro det efter Metoo?
Citera
2020-12-04, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag sa styvsyster för att associera till en grym saga. Det var nämligen just en saga.

Det där "skicket" var inte värre än att han kunde flyga upp från fotöljen i köket när systern klev in. "Skicket" var uppdiktat av en hämndlysten syster och såren vid fötterna var inte värre än att han var ute och spelade fotboll i orten en vecka tidigare.

Du överdriver precis som systern. Hon la över ansvaret på sjukvården som tänkte: herregud, vi måste göra nåt och satt igång en operation. Formodligen onödig och innan ordentlig diagnos fastställts. Han kommer hem i morrn. Gamgumman är oskyldig.

Var han ute och spelade fotboll en vecka tidigare?! Hoppas fan att han stämmer Lena Mellin och Oisin Cantwell för förtal.
Citera
2020-12-04, 12:16
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Japp nästan! Jag gick ut nian som 14-åring. 👑

Varför är det relevant med tredje riket? Vad har nazism med det här specifika fallet att göra menar du? Jag skrev att det kanske hade varit mer skonsamt för stackaren att dö istället för att plågas i 30 år. Men då tycker du att Hitler är en bra jämförelse??

Om du hade haft en hund som plågades och gnydde varje dag. Vilket jag tyvärr har haft (Rottis med 5:a på höften) så är det självklart för de flesta normala människor att det mest skonsamma är att avliva.

Jag tror helt seriöst att alla hundar jag ägt har varit smartare än den här "mannen".

Eftesom du förespråkar "ättestupa" och det du nu upprepar "mer skonsamt att dö" än att "plågas i 30 år".

Läs om eutanasiprogrammet, så förstår du vad jag syftar på med Tredje riket.
Citera
2020-12-04, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Så då är gruppboende det bästa för barnet nu. Med personal som assisterar honom. Tvättar, lagar mat, städar, duschat honom, pratar med honom.

Hoppas du inte jobbat på ”gruppboende” för då blir jag orolig över vad det är för ställe. ”Barnet” är 40 plus och det enda han behöver, om han VILL, är en psykologkontakt som han kan prata med angående pappans misshandel och mobbningen i skolan. Hur han pga det utvecklat social fobi. Han behöver någon slags yrkesutbildning där han inte behöver vara så social. Någon form av vaktmästare eller trädgårdsarbetare, lokalvård osv.
Man duschar inte människor som inte har grav psykisk eller fysisk funktionsnedsättning på ”gruppboenden” heller, hade han bott på ett sånt hade kanske personalen frågat om dom får påminna honom 2 ggr/vecka.
Men nu behöver han inte bo på ett gruppboende och dom behöver mest av allt att äckliga Krösa-Major slutar diskutera deras privatliv och slutar sätta diagnoser på dom. Ingen som skrivit i tråden om narcissistisk personlighetsstörning, sociopati eller NPF är kvalificerad att ens uttala sig om såna saker.
Citera
2020-12-04, 12:21
Medlem
Undrar över en sak.

Kvinnan var inte gift med ungraren, som hon fick 4 barn med.
Om han nu var ett så stort svin på hemmaplan och hon hade föräldrar i livet och syskon, varför tog hon inte hjälp av dem i första hand för att bli fri från sin plågoande? Någon borde väl ha känt till vilka livlinor som man kan söka i samhället.
Citera
2020-12-04, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag sa styvsyster för att associera till en grym saga. Det var nämligen just en saga.

Det där "skicket" var inte värre än att han kunde flyga upp från fotöljen i köket när systern klev in. "Skicket" var uppdiktat av en hämndlysten syster och såren vid fötterna var inte värre än att han var ute och spelade fotboll i orten en vecka tidigare.

Du överdriver precis som systern. Hon la över ansvaret på sjukvården som tänkte: herregud, vi måste göra nåt och satt igång en operation. Formodligen onödig och innan ordentlig diagnos fastställts. Han kommer hem i morrn. Gamgumman är oskyldig.

Jag förstår att du tror att detta är påhitt, men förstår dock inte logiken bakom denna konklusion.

1. Vad i vittnesmålen gör att du kommer fram till att hans skick (särskilt extremiteterna) inte var värre än att han bara kunde "flyga upp ur stolen"?

2. Hur kommer du fram till at systern var hämndlysten? Hur menar du att hon har lagt ansvar på sjukvården? Om ambulanssyrrorna som kom till lägenheten hade gjort bedömningen att någon akuttransport till sjukhuset inte krävdes (vilket du verkar anse, iom att du reducerar hans skador till att vara normala efter fotbollsspel), hade de inte tagit med honom. Likaledes hade han inte blivit inskriven på sjukhus om läkare inte hade gjort bedömningen att han var i behov av vård.

3. På vilket sätt överdriver jag? Varför i detta fall är det inte i stället du som underdriver?

4. Varför är du så övertygad om att modern är oskyldig när hon underlåtit sig att skaffa sjukvård åt sonen som fysiskt brutits ned under en längre tid med tanke på hans skador inklusive avsaknad av tänder, faktum att han sov på en filt på golvet, er cetera? Hur får man vätskande sår av att ha spelat fotboll en vecka tidigare?
Citera
2020-12-04, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanastley
Men din sopa. Håll bara käften. Då hade ju mannen kunnat gå i skolan om han bara ville eller ropa på hjälp och inte gå hem igen om han varit kidnappad. Han har frivilligt gjort såhär och hon har frivilligt gjort såhär pga dom inte kunnat och orkat göra något annat/bättre. Antar att du inte arbetat med hemlösa och psykiskt traumatiserade men det har jag. Antar att Oisin Cantwell och Lena Mellin inte heller har gjort det utan att dom började jobba på någon tidning redan i tonåren efter att ha levt ett skyddat Svensson-liv och sedan fått betalt för att skriva ovetenskapliga krönikor som enbart består av deras egna fördomar och åsikter, som i sin tur baseras på deras respektive låga utbildning och dåliga allmänbildning om hur det är att leva i Sverige utanför deras bubbla.
Jag kan på rak arm tänka på 30 personer som har levt i värre misär än denna mor och son och som dessutom varit mer av ”förövare” än vad modern har varit. Hon är ingen förövare, pappan var en förövare.

Stockholmssyndromet torde förklara varför han inte gjort så även om han vore fysiskt förmögen att lämna lägenheten som han behagade. Pappan dog 1992, medan misären för sonen 2020 var omfattande.
Citera
2020-12-04, 12:25
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanastley
Var han ute och spelade fotboll en vecka tidigare?! Hoppas fan att han stämmer Lena Mellin och Oisin Cantwell för förtal.

Ja, Oisen har gjort några ordentliga bottennapp i denna soppa. Påminner om Tegnells munskydd. Sagt är sagt och kan inte ta tillbaks det. Prestige. Men han är inte ensam i kåren över misstag detta ämne.

Ja enligt en gammal barnvakt till syskonen som intervuades i Aftonbladet i förrgår. Googla. Han spelade fotboll och hon hade sett honom göra det fler gånger.

Herregud, gamgumman har givit honom mat och hållit honom vid liv i alla år fram till nu. Och han var storvuxen och krävde mycket mat enligt intervju med en gammal lärare. Uppdatera dej.

Vanvård?
Senast redigerad av Starback 2020-12-04 kl. 12:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in