2020-12-04, 12:06
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Nej. Det var kvinnan som presenterade videon under vittnesmålet i Georgia igår.

Edit: svar på vad vi har sett i videon gör gällande att det handlar om "omräkning".

Har du källa på det här? Eller är det ytterligare ett antagande.
2020-12-04, 12:09
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Det framgick när man undersökte det närmare:

https://leadstories.com/hoax-alert/2020/12/fact-check-video-from-ga-does-not-show-suitcases-filled-with-ballots-pulled-from-under-a-table-after -poll-workers-dismissed.html

Det där låter faktiskt helt rimligt. Vi får väl se men jag tror faktiskt det hela kommer falla rätt platt. Jag var exalterad igår men inte längre. Eftersom vi inte har någon röstupptagning från videon så vet vi inte vad som sägs. I videon syns heller inte när lådorna (inte resväskor) placerades under bordet. Som ni ser är hela rummet rätt prydligt i ordning. Jag gissar att ställa lådor med öppna röstkort under ett bord istället för att ha dem framme är en lika god idè som vilken annan.

Det här kommer rinna ut i sanden. Dock finns det många andra konstigheter i valet kring observatörer som inte fått gjort sitt jobb men det speglar nog bara USA i allmännt och den polarisering vi ser i landet.
2020-12-04, 12:11
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Har du källa på det här? Eller är det ytterligare ett antagande.

Jag läser rätt mycket och saker flimrar förbi. jag kan inte spara länkar på allt jag läser, gör du det ifall någon frågar "KÄLLA PÅ DET??"
2020-12-04, 12:12
Medlem
Citat:
Det där låter faktiskt helt rimligt. Vi får väl se men jag tror faktiskt det hela kommer falla rätt platt. Jag var exalterad igår men inte längre. Eftersom vi inte har någon röstupptagning från videon så vet vi inte vad som sägs. I videon syns heller inte när lådorna (inte resväskor) placerades under bordet. Som ni ser är hela rummet rätt prydligt i ordning. Jag gissar att ställa lådor med öppna röstkort under ett bord istället för att ha dem framme är en lika god idè som vilken annan.

Det här kommer rinna ut i sanden. Dock finns det många andra konstigheter i valet kring observatörer som inte fått gjort sitt jobb men det speglar nog bara USA i allmännt och den polarisering vi ser i landet.
Vilken del är det som övertygar dig i factcheck länken?
2020-12-04, 12:14
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
På tal om bordet. Kom det med på film när boxarna var ditlagda under bordet. Varför "gömma" boxarna under bordet om de ska processas, borde de inte vara ute för åskådning så att valarbetarna vet vad som ska processas. En sak som jag tänker på är att det kan röra sig om ett gammalt hederligt trolleritrick, att boxarna sitter fast på undersidan av bordet när det bärs in. De har tom den viktiga svarta duken över bordet som alla trollkarlar har.

Vi vet inte, Team-Trump fick tillgång till materialet sent i går natt usa tid. Ingen grundlig genomgång har hunnit utföras. Mer kommer. Boxar med röster flyttas runt under dagen men än så länge har ingen sett hur de kom dit.
2020-12-04, 12:15
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Vilken del är det som övertygar dig i factcheck länken?

Allt. Hittills har det bara spkulerats att alla observatörer måste gå. Det har spekulerats om att alla andra valarbetare var tvungna att gå pga av en vattenläcka. Det har förmodats att ingen fått komma in. Vi har förmodat att det varit resväskor nr det i själva verket är helt vanliga jävla lådor med lock som står och dräller överallt i lokalen. Det är bara en massa antaganden. Det är lite som att slå av ljudet på en film och fylla i pratet själv. Hur många rätt blir det?
2020-12-04, 12:16
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Jag läser rätt mycket och saker flimrar förbi. jag kan inte spara länkar på allt jag läser, gör du det ifall någon frågar "KÄLLA PÅ DET??"

Jag brukar länka med en källa när jag påstår något i tråden. Speciellt om mitt inlägg ifrågasätter vad någon annan skrivit. Vi kan ju inte sitta och ljuga för fulla muggar.
2020-12-04, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Eller hur, vattenläckan och den avbrutna räkningen skedde på morgonen och detta är på kvällen.

Vattenläckan skedde mellan 18:07 och 20:07.
2020-12-04, 12:18
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
En fråga. Hur bevisar man sabotage i rätten om det finns på film?
2020-12-04, 12:19
Medlem
Haddock93s avatar
https://mobile.twitter.com/JayFiveK/status/1334596276298670080?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1334596276298670080%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fthedonald.w in%2F

Det va dessa röster som matades in i Georgia när filmklippet spelades in.

98% Biden och ca 23k av rösterna.
2020-12-04, 12:20
Medlem
Citat:
Allt. Hittills har det bara spkulerats att alla observatörer måste gå. Det har spekulerats om att alla andra valarbetare var tvungna att gå pga av en vattenläcka. Det har förmodats att ingen fått komma in. Vi har förmodat att det varit resväskor nr det i själva verket är helt vanliga jävla lådor med lock som står och dräller överallt i lokalen. Det är bara en massa antaganden. Det är lite som att slå av ljudet på en film och fylla i pratet själv. Hur många rätt blir det?
Spekulationerna om att alla skulle ut är baserade på vittnen som vittnat under ed.
2020-12-04, 12:20
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
En fråga. Hur bevisar man sabotage i rätten om det finns på film?

1. Man visar filmen.
2. Man hänvisar till att de ljög om vattenläcka.
3. Man visar hur många röster Biden fick då:

https://mobile.twitter.com/JayFiveK/status/1334596276298670080?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1334596276298670080%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fthedonald.w in%2F

98% av rösterna av ca 24k röster. Omöjliga siffror.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in