2020-12-04, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Tvärtom... så skall hon inte ges någon åtalsimmunitet, utan man skall statuera ett exempel utav henne och hennes gelikar att kommer ni inte fram självmant och erkänner vad ni gjort så väntar väldigt hårda straff.

Det är dags att gå på offensiven riktigt hårt och skoningslöst.
Jag förstår att man känner så och visst känns det intuitivt att straffa henne för detta djävelskap, men det finns figurer som gömmer sig i skuggorna som är väääldigt svåra att komma åt och jag har svårt att se att man kommer åt dem på annat sätt. Går man bara på henne får det konsevensen att man nitar en enda medlem av plebben medan alla andra går fria. Men om hon vägrar att vittna ska hon ju givetvis åtalas så maximalt som lagen tillåter!
2020-12-04, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Förstår inte varför ni fortfarande tjatar om denna Georgia-video då det redan utretts och visat sig vara fullt normalt och inga konstigheter: https://leadstories.com/hoax-alert/2020/12/fact-check-video-from-ga-does-not-show-suitcases-filled-with-ballots-pulled-from-under-a-table-after -poll-workers-dismissed.html

I normala fall brukar ni ju vid det här laget glömma bort att ni ens tog upp det och gå vidare till nästa icke-bevis?

"In addition, she explained that the only ballots that were scanned after the media and other observers had left were those that had already been opened in front of these observers."

Artikeln bekräftar ju att röster räknades utan observatörer.
2020-12-04, 10:52
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
En av valfuskarna i Georgia är nu identifierad! Ruby Freeman heter hon! Man bör överväga att ge henne åtalsimmunitet i utbyte mot att hon vittnar mot dem som anlitat henne samt hennes kompanjoner, för det här går långt upp ska ni veta!
Det var det dummaste jag hört. Självklart skall ingen få åtalsimmunitet.
2020-12-04, 10:56
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Varför fokuserar du på om behållarna är resväskor eller ej. Det är helt orelevant.
Red herring

Red herring är ett engelskt uttryck för något som förleder eller avleder från ett relevant eller viktigt ämne. Det kan vara antingen ett argumentationsfel eller ett litterärt grepp som leder publiken till en felaktig slutsats. Tekniken kan antingen användas medvetet eller omedvetet.

Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Red_herring

Nej det är absolut inte ovidkommande. Jag skriver att allt är suspekt men den person som uppmärksammat detta väljer att kalla dessa röstlådor för resväskor vilket gör att saken blir mer suspekt. Alltså en resväska som kommer från en privatperson, i en bil och ditsmugglat på ett annat sätt än resten av rösterna. Du måste förstå att ordvalet får en större genomslagskraft än "en röstlåda som vi inte kan se märkningen på". Jag ställer bara frågan varför "resväska" användes när det klart och tydligt är en låda (som alla andra lådor i videon). Jag har ställt frågan på fler andra forum och får samma hätska respons.
2020-12-04, 10:57
Medlem
Citat:
En av valfuskarna i Georgia är nu identifierad! ---- heter hon! Man bör överväga att ge henne åtalsimmunitet i utbyte mot att hon vittnar mot dem som anlitat henne samt hennes kompanjoner, för det här går långt upp ska ni veta!

https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/ruby-breaking-crooked-democrat-filmed-pulling-suitcases-ballots-georgia-identified

Du har många påståenden där, och det enda som verkar vara belagt är att hon nog har ett namn. Har du några källor på resterande? Typ ett domstolsutlåtande? En utredning?

Och vad hände med oskyldig till dömd, varför hänger du ut en individ på Flashback?
2020-12-04, 11:01
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Nu har Georgias guvernör gått med på att godkänna en "signature audit" av rösterna med ledning av det skumraskens som dykt upp till ytan:

https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/breaking-governor-kemp-calls-secretary-state-raffensperger-call-signature-audit-state

Georgias guvernör kan inte besluta om en omräkning/revision.
2020-12-04, 11:04
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Avgörande i vilken bemärkelse? Jag tycker det är viktigt att vara tydlig. Det är en signifikant skillnad på om man gått igenom bevisföringen, gjort en undersökning och sen säger "wow, beviset sög, det finns inget fusk" jämfört med att knappt lyfta bevisföringen och säga "lol, vilket dravel till bevis, det här tänker jag inte ens titta på."

Det gör mig glad att du förstod att jag skulle påpeka det, för det betyder att du är medveten om att det finns en skillnad - och det är verkligen gott nog för mig att du känner till den (men trist att du valde att inte redogöra för den).
Justitiedepartementet hade undersökt alla problemställningar som dykt upp efter valet och de hittade inga tecken som kunde bevisa omfattande valfusk.
Det var det väsentliga i justitieminister Barrs uttalande.

Han la till ordet "hittills" i uttalandet och det tar du fasta på. Då finns det ju hopp! Men hur skulle det tolkas?
Möjligen kan man tänka sig att de tänker fortsätta sin undersökning eftersom han använde ordet hittills. Annars var ju ordet underförstått i uttalandet. Men jag uppfattar det inte så, detta var hans bestämda slutsats.

Det är förstås ett hårt slag för Trump att både Krebs, datasäkerhetsansvarig för valet och justitieministern inte ser skäl att misstänka valfusk. Det här är personer som har insyn i valproceduren och valsystemet på ett helt annat sätt än Trump, de är ju experter på sina områden.

Trump borde ha vett att lyssna på dem och backa från sina anklagelser.
Senast redigerad av humanlife 2020-12-04 kl. 11:07.
2020-12-04, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Georgias guvernör kan inte besluta om en omräkning/revision.
Men det kan Brad Raffensperger, och Kemp har anmodat honom att göra just detta. Knappast sannolikt att han nekar guvernören detta.
Senast redigerad av scrollock 2020-12-04 kl. 11:11.
2020-12-04, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Enligt Georgias lagstiftning finns inget krav på att rösträkningen måste ske i närvaro av observatörer.
Sanning med modifikation, det står att observatörerna har "rätt" att närvara, vilken man näpperligen har ifall man är evakuerad och förbjuds att befinnas isg i byggnaden.
2020-12-04, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Nej det är absolut inte ovidkommande. Jag skriver att allt är suspekt men den person som uppmärksammat detta väljer att kalla dessa röstlådor för resväskor vilket gör att saken blir mer suspekt. Alltså en resväska som kommer från en privatperson, i en bil och ditsmugglat på ett annat sätt än resten av rösterna. Du måste förstå att ordvalet får en större genomslagskraft än "en röstlåda som vi inte kan se märkningen på". Jag ställer bara frågan varför "resväska" användes när det klart och tydligt är en låda (som alla andra lådor i videon). Jag har ställt frågan på fler andra forum och får samma hätska respons.

Aningen korkat att kalla det resväska när det inte är det. Vem var det som kallade det resväskor först? Kanske någon sensations-webbsajt som vill maximera antalet klick?
2020-12-04, 11:07
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Men det kan Brad Raffensperger, och Kemp har anmodat honom göra just detta. Knappast sannolikt att han nekar guvernören detta.

Återstår att se. Kan också tolkas som att Republikanen Kemp sitter med bollarna i kläm dvs under attack från Trumpkulten och försöker skifta fokus från sig själv torts att det inte kommer att leda någonstans i praktiken.
2020-12-04, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hbdunkar
Jag undrar om de kan ge honom Georgia? I Januari kommer val att hållas i den delstaten där två senatsplatser står på spel. Vinner demokraterna båda får Biden fritt spelrum att genomföra sin politik då allt kommer att röstas igenom. Skulle det visa sig att valet var riggat i just denna delstat då kommer det att ta hus i helvete.
Ja det kommer bli stökigt i USA de kommande åren. Polariseringen är på en nivå där det tidigare i historien lett till inbördeskrig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in