2020-12-03, 15:47
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Vad är skillnaden mot läget SD hade innan dom kom in? Hur skulle ett SD på 3% ändra status quo år 2006?

Förklara gärna vad som inte är verklighetsanknytning i deras politik.
SD har nu ett starkt folkligt stöd med mycket hög lägstanivå. Afs i riksdagen skulle i detta läge bara återkoppla till det gamla och orsaka nya fördömanden mot allt som är nationalistiskt. Övriga partier och väljare skulle dra sig undan och cementera Jökar och Dö:ar än mer. SD är sveriges sista chans. Tåget har gått för att vänta på ett starkt Afs, de är för sent ute. De är i stort sett samma sak som nationaldemokraterna. Ty du tror väl inte Afs kommer få 50%?

Det är SD eller inget som gäller nu. Sd kom in i riksdagen minst 2 val för sent de också. Det finns helt enkelt inget tid att spela på längre.
2020-12-03, 16:01
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Kommer AfS in i riksdagen så är det kört för SD. Inga vill ha deras velande i kombination med dåliga politiker. Visst finns det bra folk i SD men dom kan gå över till AfS istället.
2020-12-03, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
SD har nu ett starkt folkligt stöd med mycket hög lägstanivå. Afs i riksdagen skulle i detta läge bara återkoppla till det gamla och orsaka nya fördömanden mot allt som är nationalistiskt. Övriga partier skulle dra sig undan och cementera Jökar och Dö:ar än mer. SD är sveriges sista chans. Tåget har gått för att vänta på ett starkt Afs, de är för sent ute. De är i stort sett samma sak som nationaldemokraterna. Ty du tror väl inte Afs kommer öka från 3% till 50 (eller ens 20) valet efter?

Det är SD eller inget som gäller nu.

Vi har nog olika ingångsvärden hur vi hoppas Sverige ska utvecklas. Du tycker troligen 0 invandring räcker medan jag skulle vilja se storskalig återvandring (troligen en utopi men vad annat göra än att drömma). Sverige är liksom kört som land även vid 0 invandring eftersom demografin redan nu gör att svensken hamnar i minoritet på sikt. Svenska kvinnor är äckligt progressiva och vill skaffa färre o färre barn medan invandrare lever kvar i sina strukturer med stora familjer.

+att ett AfS i riksdagen skulle vara en härlig käftsmäll. Vem vill inte se debatter utan politisk korrekthet (även SD är ofta PK numera i debatter).
2020-12-03, 17:44
Medlem
Tror mättnaden hos SD till stor del beror på att man nu inser att taket är 20-25%. Valresultatet var en missräkning som man har svårt att tända om ifrån.

Man gjorde ett felval genom söka samarbete med M i ett för tidigt skede.

-Man dödade folkrörelsen SD
-Moderathatande sossar stannar istället för att lämna för SD som vill samarbeta med djävulen (M)
-De sossar som lämnar går till M utan att fortsätta till SD. Finns liksom ingen anledning gå vidare dit när dom tillhör samma lag, i princip har samma politik och inte är lika skämmigt att rösta på
2020-12-03, 18:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Tror mättnaden hos SD till stor del beror på att man nu inser att taket är 20-25%. Valresultatet var en missräkning som man har svårt att tända om ifrån.

Man gjorde ett felval genom söka samarbete med M i ett för tidigt skede.

-Man dödade folkrörelsen SD
-Moderathatande sossar stannar istället för att lämna för SD som vill samarbeta med djävulen (M)
-De sossar som lämnar går till M utan att fortsätta till SD. Finns liksom ingen anledning gå vidare dit när dom tillhör samma lag, i princip har samma politik och inte är lika skämmigt att rösta på

Mycket av alternativmedia körde ditt narrativ i valrörelsen; negativt kampanjande mot SD för att framhäva AfS. Det ledde till sämre resultat för SD men utan något lyft för AfS. Detta har de flesta i altmedia insett och nu ändrat narrativet, det gynnar inte svensk nationalism att spy galla på SD. Samnytt har tagit in Ekeroth som är SD-trogen. Mer radikala som t.ex. Palaestra Media säger det de andra säger här i tråden; SD är det bästa hoppet nu. Det enda ni gör är att skada SD utan att växa själva. Ni kan skrämma folk från SD men ni får inte de rösterna. Det blir soffan eller sjuklövern som får dem.

Nu tror jag faktiskt inte ens Kasselstrand kommer köra den taktiken i nästa val för den var ju ett misslyckande för AfS själva.

Dödade folkrörelsen? Min krets Södermalm/Enskede i Stockholm växer t.o.m. nu under pandemin och trots att vårt kontor har fått översvämning.
2020-12-03, 18:34
Medlem
Returpappers avatar
Är det någon som tror på SCB när de har ett svarsbortfall på på nästan 50%?
2020-12-03, 19:07
Medlem
SD är det enda hoppet som finns kvar för Sverige. Även om några uppfattar vissa förgrundsfigurer som "trötta" har dom ändå lyckats få M och S att tala om begränsningar i massinvandringen, SD har lyckats flytta politiken hos andra i "rätt" riktning även om det naturligtvis inte räcker.

Det kommer också fram många nya i SD som definitivt inte är trötta. Se på dom nya kvinnorna, någon ny youtubeserie har jag börjat beskåda som ser bra ut och vi har Tobias Andersson som ofta vågar lyfta "sanningar".
Mattisson heter väl också en annan man som dundrar på även om han inte är lika smidig som moderaternas Johan Forssell.

Jag gillar även AfS men dom skulle inte klara att hantera massmedia, tyvärr det skulle bli en massaker i smutskastning.

Jag tror på SD men man får inte sälja sig billigt till M. Man måste hålla fanan högt. Jag godkänner inte SCB:s resultat 17,6% är helt enkelt inte korrekt liksom att Sossarnas resultat också är felaktigt
2020-12-03, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Mycket av alternativmedia körde ditt narrativ i valrörelsen; negativt kampanjande mot SD för att framhäva AfS. Det ledde till sämre resultat för SD men utan något lyft för AfS. Detta har de flesta i altmedia insett och nu ändrat narrativet, det gynnar inte svensk nationalism att spy galla på SD. Samnytt har tagit in Ekeroth som är SD-trogen. Mer radikala som t.ex. Palaestra Media säger det de andra säger här i tråden; SD är det bästa hoppet nu. Det enda ni gör är att skada SD utan att växa själva. Ni kan skrämma folk från SD men ni får inte de rösterna. Det blir soffan eller sjuklövern som får dem.

Nu tror jag faktiskt inte ens Kasselstrand kommer köra den taktiken i nästa val för den var ju ett misslyckande för AfS själva.

Dödade folkrörelsen? Min krets Södermalm/Enskede i Stockholm växer t.o.m. nu under pandemin och trots att vårt kontor har fått översvämning.

Det är inga procentenheter som försvann på det. Väldigt långsökt att tro människor som är inne o läser samnytt väljer soffan eller går tillbaka till 7-klövern (för AfS fick ju inte rösterna).

Ekeroth tillhörde sajten även innan valet 2018.

Spy galla? Måste finnas rum för kritik. Hoppas självklart det går väldigt bra för SD. Tar gärna egen majoritet i riksdagen över att AfS klarar spärren.
2020-12-03, 20:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Är det någon som tror på SCB när de har ett svarsbortfall på på nästan 50%?

Jag tror alla OI har samma problem eller värre.
2020-12-04, 06:13
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror alla OI har samma problem eller värre.

I maj 2006 hittade SCB 0,9% sverigedemokrater. I november samma år, alltså efter valet 22,6%.
I maj 2010 hittade de 3,9% sverigedemokrater. I november samma år, efter valet, hittad de 6,7%.

Jag slutade föra statistik så jag vet inte hur de skött sig därefter. Det senaste resultatet 17,6% är misstänk likt senaste valresultatet 2018 17,53%.

SCB är duktiga på att kalibrera när de har facit i handen.
2020-12-04, 07:55
Medlem
Scibstedt/Demoskop

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/yRzRre/stodet-for-moderaterna-ar-det-hogsta-pa-flera-ar

SD 19,6 (-0,3)

Någon ytterligare som reagerar på grafiken?

I staplarna är L och C blå men i tårtan är de röda.

MP är röda

SD är grå - för att inte sprida bilden av det blå-gula blocket?

Edit: i tårtan blir SD blå och V blir grå.
Senast redigerad av byggare bob 2020-12-04 kl. 08:12.
2020-12-04, 08:33
Medlem
Jimmie har varit en klippa. Men dags att lämna över till någon annan för att kunna ta ytterligare kliv i opinionssiffrorna.

Vad tror ni om en kvinna som partiledare? SD:s manliga väljare är hardcore och skulle knappast byta parti i första taget, så en kvinna skulle nog inte skrämma iväg de flesta. En kvinna skulle kanske även locka just de kvinnliga väljare SD behöver så mycket för att öka i väljarandel!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in