Citat:
Ursprungligen postat av
Emma18
1. I min spekulative teori så har då behållarna inte varit gömda. Det har under kvällen stått massvis med behållare överallt i rummet och man har betat av dem undan för undan. Några stycken behållare har av någon anledning glidit in under ett oanvänt bord, exakt hur vet jag inte. Det är inga resväskor utan precis samma behållare som alla andra röster funnits i.
2. Bestämmelserna säger inte att valövervakarna måste vara på plats, bara att de har rätt till att vara det. Om det inte är någon som vill övervaka så är det bara att köra på. Exakt på vilket sätt folk skickades ut och om de hade tillåtits komma tillbaka är fortfarande lite oklart, men det är såklart möjligt att någon brutit mot lagen där.
3. För min del kan vi gärna exkludera dessa röster från totalen. Då det var valdagsröster så fick säkert Trump de flesta av dem =)
Jag har inte trott på organiserat valfusk, men punkt ett låter väldigt väldigt långsökt. Fyra väskor råkar inte bara glida under ett bord, som dessutom har en duk/ett tygstycke som gör att väskorna blir dolda. Och hur glider större väskor under ett bord utan att det märks?
Sen att de råkar hitta dessa momentet efter när alla har blivit ivägkörd känns suspekt. Väldigt många tillfälligheter.