2020-12-03, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
S@nden er gammel hockeyspiller, godt kjent i hockeymiljøet i Lørenskog. Har i mange år vært mye grums rundt dette miljøet. Vil tro Minnimus kjenner til dette?
Snakker vi her om et trekløver? Hockeyspilleren, GHH(tidligere bryter) og VE, som potensielt kan ha hatt adgang til THs mobiltelefon, Ipad og notatbøker? GHH er ikke ansatt hos TH, men har vel stadig vært innom på Futurum, og også i S4.
Jeg tror S"nden tidligere har jobba med sikkerhet i Statoil/Equinor, men dette har jeg ikke sikre kilder på.

Går stadig rykter her og der om at det ettersforskes "andre steder" også nå.

Hvem vet, kanskje hockeymiljøet er et slikt sted. Mange personer med tilknytning til den lokale klubben kan også knyttes til TH, ser det ut til.
Citera
2020-12-03, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ett spørsmål. Hvorfor skulle VE ha behov for leiebil osv den 31? Var han delaktig i drapet? Nei, AEH er jo død rundt klokken 10 slik jeg forstår det.

Så hvorfor skal VE ta all den risikoen i 13-tiden. Er liket i sloraveien i flere timer? Jeg er sikker på at VE ikke har liket i sin bil. Har han hjulpet gjerningsmennene å kvitte seg med det, siden de er fra utlandet?
En annen ting er hvordan mannen skal kunne gjennomføre dette rent mentalt.
Ved et planlagt klokkeslett skal altså han ha drept kona til en kompis og kollega, en kvinne han kjenner godt fra før, en snill og god kvinne alle liker skal altså ha blitt drept av en mann uten erfaring fra voldskriminalitet.

I tillegg skal han ha skjult sine spor så godt at politiet som kaster alt de har av resurser inn i saken ikke klarer å avsløre han.
Han skal også ha klart å sitte i avhør med den kjempebelastningen det vil være uten at politiet sprekker han.

Jeg tillater meg å tvile.
Citera
2020-12-03, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hvis han har en rolle i dette må nesten hans funksjon den dagen ha noe å gjøre med det praktiske i forhold til drapet eller kroppen tenker jeg, ref. leiebil og tvilsomt alibi.

Men noen konkrete teorier har jeg egentlig ikke..
Skjønner. Jeg sliter med å forstå logikken, utover at han kan ha fungert som en guide for eventuelle utenlandske, østeuropeiske leiemordere. Men hvorfor ble han "tatt" på vei til Kvitfjell, som var arbeidsstedet hans ved utleie/salg av tomter?

Må i så fall ha vært fordi planen var å begrave/kondemnere liket hvor man var kjent og man visste det var null forstyrrelser.
Citera
2020-12-03, 13:29
Medlem
Citat:
Og hvilken funksjon hadde han den 31. Oktober? Noen teorier?

Noen forslag.

- Lønnskjøring - telefonen fra MB gjaldt lønn, og behovet for å snakke med AEH kan ha vært konstruert, og livsbevissamtalen kan ha vært planlagt

- Kaste mistanke på TEH pga at han hadde lagt ut To Kill a Mockingbird på Facebook, handler om drap på Halloween

- siste dag i Pareto-saken og aktor la ned påstand om fengselsstraff for to Pareto-ansatte og en konsulent. (En Pareto-ansatt ble frikjent, ankesaken for den andre Pareto-ansatt og konsulenten ble gikk nylig i Borgarting lagmannsrett, og dommen er ikke avsagt ennå.)

- stein som sperret gangveien for biler var nylig blitt fjernet for brøytesesong og vinter.
Citera
2020-12-03, 13:43
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Skjønner. Jeg sliter med å forstå logikken, utover at han kan ha fungert som en guide for eventuelle utenlandske, østeuropeiske leiemordere. Men hvorfor ble han "tatt" på vei til Kvitfjell, som var arbeidsstedet hans ved utleie/salg av tomter?

Må i så fall ha vært fordi planen var å begrave/kondemnere liket hvor man var kjent og man visste det var null forstyrrelser.

Hva tenker du på i forhold til tatt?

Edit: Glem det, søkte og leste litt bakover i tråden, han ble visst registrert i en bompassering på vet mot Kvitfjell den 31.
Men da altså uten å dra i det møtet han påsto han var i.
Senast redigerad av Niffy 2020-12-03 kl. 14:08.
Citera
2020-12-03, 14:07
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg er selvfølgelig åpen for andre hypoteser, men hittil har ikke vi fått vite noe som tilsier det.

Pengene som allerede er overført, tror jeg står urørt på konto som disponeres av TH, og vil etterhvert gli ubemerket tilbake til Hangen-konsernet.

Dersom det er TH som disponerer denne urørte kontoen, så vil det være rart om politiet ikke fanger opp dette på et tidspunkt.
Gli tilbake til Hagen-konsernet? Da er du ikke helt orientert om skatteregler og etatens metoder. Betaling av løsepenger er ikke en utgift i konsernet. Er du usikker kan du høre med skatteetaten om fradrag for løsepenger er berettiget . Det er TH som måtte ta ut og skatte av disse pengene (utbytte), og i den grad de skulle finne veien tilbake, vil de neppe havne i konsernet for 2. gangs skattelegging. Jeg tror bare det blir vanskelig å få brukt de pengene, og ser ikke hvordan det kan gjøres i praksis.
Citera
2020-12-03, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Dersom det er TH som disponerer denne urørte kontoen, så vil det være rart om politiet ikke fanger opp dette på et tidspunkt.
Gli tilbake til Hagen-konsernet? Da er du ikke helt orientert om skatteregler og etatens metoder. Betaling av løsepenger er ikke en utgift i konsernet. Er du usikker kan du høre med skatteetaten om fradrag for løsepenger er berettiget . Det er TH som måtte ta ut og skatte av disse pengene (utbytte), og i den grad de skulle finne veien tilbake, vil de neppe havne i konsernet for 2. gangs skattelegging. Jeg tror bare det blir vanskelig å få brukt de pengene, og ser ikke hvordan det kan gjøres i praksis.

Ja, tviler på at disse pengene noensinne kan tilbakeføres til TH uten at det blir oppdaget.

Spekulerer han i at det en gang vil bli mulig, eller synes han at det er greit at disse pengene blir
liggende i ro i cyberspace?

Skulle disse 10 mill vært betaling til andre, vill de vel neppe vært på å vente så lenge. I till ble betaling trigget av at TH ble siktet.
Citera
2020-12-03, 14:32
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Ja, tviler på at disse pengene noensinne kan tilbakeføres til TH uten at det blir oppdaget.

Spekulerer han i at det en gang vil bli mulig, eller synes han at det er greit at disse pengene blir
liggende i ro i cyberspace?

Skulle disse 10 mill vært betaling til andre, vill de vel neppe vært på å vente så lenge. I till ble betaling trigget av at TH ble siktet.

Tenk at du er i en skikkelig knipe, og desperat trenger penger for å unngå personlig konkurs, eller for å holde torpedoer unna, mens du har 15 millioner på en kryptokonto som du ikke kan røre. Haha! Jeg synes ikke synd på vedkommende
Citera
2020-12-03, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Ut fra den informasjonen jeg har, som ikke er bekreftet, men fra det jeg mener er sikre kilder, var det bare en til på jobb, S@nden, MB, VE og TH. Møtet var på VEs kontor. På Futurum, antar jeg.
VE forlot jobb kl 13.00 for å dra på møte i Lillehammer / Kvitfjell. Det er delvis bekreftet av media, men det har blitt veldig stille om den personen som løy om møtet/ personen som anmeldte et nært familiemedlem for trusler. Jeg tror det er en sammenheng her.
Enig i at risikoen er høy i fullt dagslys, men så er jo kanskje GM en risikovillig person?

Tusen takk for klargjørende svar.

Så en annen her som nevnte at tur med leiebil kan være villedning også. Det er så vanskelig å være nødt til å gjette hva som er villedning og hva som er ekte spor etter forbrytelsen.

Ekstremt risikovillig, vil jeg si, om det var planlagt slik, at drap og bortkjøring av lik skulle skje i fullt dagslys.
Citera
2020-12-03, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tror dessvärre att konans avstjälpningsplats är grundbulten i GMs plan o den sak som han investerat allra störst tankemöda i. Möjligtvis föregår dumpningsplatsen mordplanen som sådan rent av. En narcissistiskt, mentalt tilltufsad byggherre och industriledare lär under sitt yrkesverksamma liv ha kunnat springa på utmärkta avpolletteringsplatser som bara väntat på rätt kropp o rätt tillfälle.

Där tror jag allmänheten får rikta in sig på spår till o på platsen, och hoppas på ”affärskollegers” tips eller egen grundlighet i utforskningen. Det finns ju ett antal parametrar ändå: det bör vara ganska nära, det bör vara vägkamerafritt, det bör vara görligt för MGM själv, och tillgängligt då vad gäller tillträde, tillfart etc. Sen kommer då transportfrågan till det. Vilket fordon? Finns något på vägkamera trots allt?

AE kan ha varit i livet så långt och därmed kan GMs egen bil ha använts. Annars krävs ett annat fordon förstås.

Jag tror ju dessvärre total utplåning är modellen. Det finns som sagt få skäl att tro att GM lämnat kroppen för att en vacker dag flyta upp.

Da blir det kræsj med politiets antagelser om at AEH var utsatt for så kraftig vold at de anser det mest sannsynlig at hun ble drept i hjemmet.

Nei det er en gåte hvor AEH er blitt skjult.
Citera
2020-12-03, 15:18
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Jeg er ingen finansakrobat men tviler sterkt på at han bare gir bort 13 mill til det store intet. Dette er nøye planlagt og de ligger nok i systemet og kan tilbakeføres gradvis i noe av milliardkonsernets pengeflyt uten å påkalle særlig oppmerksomhet fra skatt eller politi.
Citera
2020-12-03, 15:36
Medlem
Citat:
Og hvilken funksjon hadde han den 31. Oktober? Noen teorier?

Beklager, leste spm ditt feil da jeg var innom her en veldig snar snartur tidligere i dag.

Tipper VE kan ha vært falskt alibi, spesielt i forbindelse med møtet 10-11, eventuelt har logget på iPad og vært aktiv på iPad, eventuelt har ringt alibisamtaler med THs Nokia fra Futurum, pluss at kjøretur med leiebil kan ha vært villedning som andre allerede har foreslått.

VE kan ha vært lurt eller truet eller presset inn i medhjelperrollen. På samme måte som andre mulige medhjelpere kan ha blitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in