2020-12-03, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Mamman är förmodligen själv skadad efter trauman vilket försvårar möjligheten att hjälpa sitt barn.

Om man nu får personlighetsstörningar av trauman. Okej, visst, det krävs något slags trauma, men också anlaget för att får en sån. I alla fall går det aldrig att få bort. Och det brukar avta med åldern. Så hon har nog varit värre när hon var yngre.
Citera
2020-12-03, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Jävlar, om det spelades in ikväll är hon garanterat dement och har släppt in Expressen utan att grannen vet om det, eller så är hon helt sanslöst skum. Det finns ju t o m bilder inifrån lägenheten och den intervjun publicerades idag vid tvåtiden.

Demenssjukdom låter som ett ganska troligt scenario.
Citera
2020-12-03, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RA_86
Inlägg #4028 där har jag citerat dig.

Nej du begriper ingenting det är tydligt, stammar bara en massa blaj, du har ingen som helst kunskap om vad mobbing kan göra med en människa det är tydligt.

Det med soptipp till lägenhet, vanvård, underutvecklad talförmåga är ju bara skitprat från systern för att hon hoppades kunna få tanten omyndigförklarad och ta över pengarna från lägenheten. Samt någon slags hämnd på mamman för att de hade dålig uppväxt. Tro fan mamman hade svårt när hon blev misshandlad gång på gång av nån sjuk gubbjävel.

Hur du inte kan fatta det är obegripligt.

1. Vad talar för att den rimligaste förklaringen till systern berättelse är att hon vill få mamman omyndigförklarad och hur skulle detta gå till i praktiken?

2. Om mamman nu skulle bli omyndigförklarad av vilken anledning som helst, hur skulle systern "kunna ta över pengar från lägenheten"?
Citera
2020-12-03, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vad är det hon har gjort?

Sörjt för att sonen fysiskt och psykiskt är det bnedbrutna vrak i dag såsom han återfanns i lägenheten.
Citera
2020-12-03, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majamedm

Fullständigt omöjligt. Hennes svar är väl genomtänkta, mycket smarta. En demenssjuk person klarar inget i närheten av detta. Om de inte råkar ha en väldig ljus moment just då, men det verkar osannolikt.
Citera
2020-12-03, 23:07
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Har du citerat mig längre bak så att jag har kunnat se att inlägget var till mig? Länka i så fall till det citatet! Du kan inte förutsätta att jag skall lusläsa flera sidor bakåt för att se om någon har skrivit något till mig icke-citerat.

Men, som svar på ditt inlägg. Nä men alltså jag vet knappt vad jag skall svara. Hur i helvete får du ihop detta?

Du skriver praktiskt taget att han har blivit mobbad och fått social fobi och att det inte är svårare än så.

Så du menar på fullaste allvar att bara för att grabben har varit mobbad och fått social fobi, så skall mamman hela/läka sonen genom att låta honom bo i total misär i över 20 års tid tills han uppnår 40-årsåldern, och låta honom ligga på en filt på ett golv i en soptipp till lägenhet, med sår över hela kroppen och inga tänder, med språkkunskaper som en 3-åring?

Det är liksom mammans medicin för att "reparera" sin mobbade son eller hur menar du?

Jag kan inte för mitt liv begripa hur du tänker?

Tanken kanske inte var att hemmasittandet skulle pågå resten av livet.
Jag tror allt rullade på och att det blev ohanterligt för båda.
En god gärning blev en "ond".
Citera
2020-12-03, 23:08
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Detta är ren jävla skitsnack från dig, eller så är du bara lika blind som alla andra i deras närhet.

Jag har aldrig skrivit att sonen är frihetsberövad. Han har ju naturligtvis på annat sätt hållits i schack. Han är ju fullständigt hjärntvättad av mamman.

De har ALDRIG fått hjälp skriver du? Hur många gånger har mamman sökt hjälp tror du? Mitt svar är = 0!
Men din idiot, du vill att det ska vara så för att du ska ha något att gotta dig i! Hela historien är tragisk men du vill inte ta in det. Vi som känner till dem vet att det är psykisk ohälsa som ligger bakom allt. Vet att du blir ledsen när ingen håller med om dina teorier, stackars. Vilken dag som helst kommer det ett nytt fall du kan sätta tänderna i, klappar dig på kinden tills dess.
Citera
2020-12-03, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woldemortdarski
Har några saker att säga:

Har läst artikeln med intervjun med barnvakten. Artikeln ligger numera bakom betalvägg, men barnvakten berättade att Johnny tog ut alla möbler och brände dem i en skogsdunge. Detta stämmer och det var en snackis i området länge. På den tiden var det ingen som ringde polisen för att man eldade upp lite möbler utomhus. Folk kastade även gamla möbler på majbrasorna på 70-talet. Jag kan även bekräfta att det var möblerat med skumgummimadrasser på golvet i lägenheten, eftersom jag var inne i den tidigt 80-tal.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eKz13Q/det-finns-fler-offer-an-sonen-i-det-har

Barnvakten berättar sedan om att Johnny var misstänksam mot myndigheter och att han stod vakt på balkongen med luftgevär pga detta. Det stämmer att Johnny någon enstaka gång kommit ut på balkongen med luftgevär, men inte av misstänksamhet mot sociala myndigheter, utan därför att vissa av traktens ungdomar retade upp honom genom att väsnas utanför. Vi pratar nu sent 70-tal och tidigt 80-tal. Det var allmänt känt att han hade häftigt temperament. Vissa ungdomar var rädda för honom, medan andra såg sin chans att försöka reta upp honom och sedan kuta iväg.

Såg även mammans berättelse idag i Expressen.

https://www.expressen.se/nyheter/mammans-egna-ord-jag-och-min-son-behover-hjalp/

Jag och andra som bodde i närområdet vet att hon var hårt hållen, men jag ställer mig tveksam till att hon fått så mycket stryk som hon vill påskina. Jag såg henne åtminstone aldrig med några synliga märken som jag reagerade på, varken i ansiktet eller på armar. Det finns en sak till av avgörande betydelse som gör att jag inte tror att hon var i ett regelrätt helvete med daglig misshandel. Vad det är vill jag inte gå in på av anonymitetsskäl. Jag tror dock att hon har fått sig en hurring eller två någon gång ibland. Det var bara Johnny som verkade ha besökare där på den tiden, främst enstaka av traktens ungdomar. Jag såg aldrig att hon hade besök. Kanske fick hon inte ta emot besök, jag vet inte.

Märkligt är att dottern i en intervju säger att de hade en ganska normal uppväxt för att senare säga att mamman är ett brottsoffer som ofta blivit misshandlad i hemmet. Det är inte normalt med dagligt våld i ett hem.

Jag vet ju hur M*ait uppträdde på 80-talet och hur hon uppträdde och vad hon berättat för folk i samband med, och efter att Johnny dog. Hon uppvisade inga tecken på en sån nivå av psykisk sjukdom, att hon skulle varit apatisk inför skötsel av hemmet och sonen. Jag säger detta med anledning av vad hon nu säger i intervjun med Expressen, där hon i princip menar att hon var ett vrak redan i början av 90-talet pga Johnny. Det känns faktiskt lite som att hon vill friskriva sig allt ansvar. Om det nu är som M*ait säger, att det var sonen själv som inte ville gå till skolan efter pappans död, tvingade då pappa Johnny honom till skolan innan? Varför började detta just efter Johnnys död? Det finns ju uppgifter från skolan att sonens hygien och kosthållning var misskött redan innan pappan dog.

Sedan är det ju så att döttrarna berättat att mamman inte velat ha dem på besök och att de inte fått träffa sin lillebror på över 20 år. Detta kan ju knappast ha med Johnny att göra. Det är något som inte stämmer här. Jag tror att M*ait är psykiskt sjuk och att hon varit lika inblandad som Johnny i att skydda sonen från omvärlden. Jag flyttade som sagt från området tidigt 90-tal så jag vet inte mycket om hur de haft det sedan dess.

Tack för insiktsfullt inlägg. Det är mycket som inte stämmer, ja. Johnny verkar ha varit en jävla idiot men är inte ensam rot till allt ont, hon är sjuk.

Har du lyssnat på detta? Lägg märke till hur hon talar och hur de andra bemöter henne. Jag tror att hon har en hyfsat långt gången demens, t ex alzheimers. https://www.instagram.com/p/CIWWwktJFCQ/?hl=sv

Se nu till att posta tio inlägg till så du kan ta emot PM.
Citera
2020-12-03, 23:09
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woldemortdarski
Har några saker att säga:

Har läst artikeln med intervjun med barnvakten. Artikeln ligger numera bakom betalvägg, men barnvakten berättade att Johnny tog ut alla möbler och brände dem i en skogsdunge. Detta stämmer och det var en snackis i området länge. På den tiden var det ingen som ringde polisen för att man eldade upp lite möbler utomhus. Folk kastade även gamla möbler på majbrasorna på 70-talet. Jag kan även bekräfta att det var möblerat med skumgummimadrasser på golvet i lägenheten, eftersom jag var inne i den tidigt 80-tal.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eKz13Q/det-finns-fler-offer-an-sonen-i-det-har

Barnvakten berättar sedan om att Johnny var misstänksam mot myndigheter och att han stod vakt på balkongen med luftgevär pga detta. Det stämmer att Johnny någon enstaka gång kommit ut på balkongen med luftgevär, men inte av misstänksamhet mot sociala myndigheter, utan därför att vissa av traktens ungdomar retade upp honom genom att väsnas utanför. Vi pratar nu sent 70-tal och tidigt 80-tal. Det var allmänt känt att han hade häftigt temperament. Vissa ungdomar var rädda för honom, medan andra såg sin chans att försöka reta upp honom och sedan kuta iväg.

Såg även mammans berättelse idag i Expressen.

https://www.expressen.se/nyheter/mammans-egna-ord-jag-och-min-son-behover-hjalp/

Jag och andra som bodde i närområdet vet att hon var hårt hållen, men jag ställer mig tveksam till att hon fått så mycket stryk som hon vill påskina. Jag såg henne åtminstone aldrig med några synliga märken som jag reagerade på, varken i ansiktet eller på armar. Det finns en sak till av avgörande betydelse som gör att jag inte tror att hon var i ett regelrätt helvete med daglig misshandel. Vad det är vill jag inte gå in på av anonymitetsskäl. Jag tror dock att hon har fått sig en hurring eller två någon gång ibland. Det var bara Johnny som verkade ha besökare där på den tiden, främst enstaka av traktens ungdomar. Jag såg aldrig att hon hade besök. Kanske fick hon inte ta emot besök, jag vet inte.

Märkligt är att dottern i en intervju säger att de hade en ganska normal uppväxt för att senare säga att mamman är ett brottsoffer som ofta blivit misshandlad i hemmet. Det är inte normalt med dagligt våld i ett hem.

Jag vet ju hur M*ait uppträdde på 80-talet och hur hon uppträdde och vad hon berättat för folk i samband med, och efter att Johnny dog. Hon uppvisade inga tecken på en sån nivå av psykisk sjukdom, att hon skulle varit apatisk inför skötsel av hemmet och sonen. Jag säger detta med anledning av vad hon nu säger i intervjun med Expressen, där hon i princip menar att hon var ett vrak redan i början av 90-talet pga Johnny. Det känns faktiskt lite som att hon vill friskriva sig allt ansvar. Om det nu är som M*ait säger, att det var sonen själv som inte ville gå till skolan efter pappans död, tvingade då pappa Johnny honom till skolan innan? Varför började detta just efter Johnnys död? Det finns ju uppgifter från skolan att sonens hygien och kosthållning var misskött redan innan pappan dog.

Sedan är det ju så att döttrarna berättat att mamman inte velat ha dem på besök och att de inte fått träffa sin lillebror på över 20 år. Detta kan ju knappast ha med Johnny att göra. Det är något som inte stämmer här. Jag tror att M*ait är psykiskt sjuk och att hon varit lika inblandad som Johnny i att skydda sonen från omvärlden. Jag flyttade som sagt från området tidigt 90-tal så jag vet inte mycket om hur de haft det sedan dess.
Stort tack för ytterligare intressant information. Jag har dock fått höra att J skall ha varit "mycket störd", och brukat våld i just den omfattningen som M och dottern vittnat om. Jag har också fått höra andra bisarra historier om denne man, som jag lovat att inte skriva ut i denna tråd. Men kanske visade han inte upp denna "sida" för alla?
Senast redigerad av Ettsjutretton 2020-12-03 kl. 23:11.
Citera
2020-12-03, 23:10
Medlem
Kommer en inspelad intervju från Gott Snack imorgon. Olidligt spännande

För er som inte har koll är det en morgonradio/podd. Går att lyssna live från 07-09 på Mixlr (sök på Gott snack). Eller betala valfri dollar för att få tillgång till hela avsnittet (och alla andra avsnitt) i efterhand på deras Patreon/podcastappar.
Citera
2020-12-03, 23:11
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majamedm
Ja. Den som visste. Iofs är väl 70 år i regel lite tidigt för demens? Men känslan är väl ändå att saker och ting har eskalerat sista året. Har svårt att tro det har varit sådan total misär under alla dessa år. Då hade nog märkts mer på ett eller annat sätt.
Citera
2020-12-03, 23:11
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manubriumsterni
Sörjt för att sonen fysiskt och psykiskt är det bnedbrutna vrak i dag såsom han återfanns i lägenheten.

Vi vet ju inte om det är hon som har orsakat hans tillstånd.
Jag tror det var ömsesidigt från början men att det på senare tid spårade ur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in