Citat:
Ursprungligen postat av
em-amand
Fast stämmer dock inte gällande ambulans. Dom har aldrig rätt att neka någon vård. Är väldigt många ”friska” som åker ambulans till akuten. Sedan verkar det som att han ej opererades utan fick väl säkert antibiotika mot typ erisypelas, som kan förklara all den mängd vätska från sår. Inte alls ovanligt att sådana ben kan leda till pölar av sårvätska. Men även det är ju oklart däremot vet vi att såren är orsakade av sjukdom. Han ska ju tydligen haft bandage i somras, säger då ett vittne, men även där oklart återigen. kanske är hjärtsjuk och har problem med kroniska bensår? Vi vet ju ingenting. Gällande tänderna vet vi ju fortfarande ingenting. I intervjun lyfter ju systern att hon fick säga att hon skulle följa med, för att han skulle åka med ambulans. Som hon sedan inte fick pga. covid. Den enda som egentligen har företräde samt koll på sanningen är ju sonen själv.
Har arbetat mycket och länge inom psykiatrin och är inte längre förvånad över att människor lever i misär när man träffar dessa individer och samtalar med dem samt förvånas inte längre över folks livsöden, hur tragiska de än är. Men dessvärre finns det en gräns för vem och vilka som ska bära ansvar och att vi någonstans även måste respektera autonomin i alla högsta grad. Tänker återigen att det kan vara farligt för omvärlden att döma för hårt innan allt visat sig. Vård och socialtjänst får förhoppningsvis klarare bild över detta, så både mor och son får den hjälp som de behöver och vill ha.
Du har arbetat länge och mycket inom psykiatrin? Tack, återigen ett bevis för det jag förklarar, att det är bara ett fåtal yrkespersoner inom området som begriper sig på denna problematik. Jag skulle vilja påstå att 90-95% INTE begriper sig på det. Det är vad min egen erfarenhet säger i alla fall.
För övrigt, om jag skall recensera ditt inlägg, så finns det faktiskt ett talesätt för det där.
Den lyder som följande:
- att greppa efter halmstrån