2020-12-03, 22:07
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Får man fråga hur du vet detta, mer än den idioti du läser om i tidningen som kommer från utredarna?

Bara tyst med dig såvida du inte begriper dig på PROBLEMATIKEN! Jävla ärthjärna att du inte begriper något. Jag kan bara skratta inombords åt att du med näbbar och klor nu slåss för din rätt. Lycka till. Och allt hårdare och otrevlig kommer jag vara, för jag är trött på idioter som dig som inte begriper helt
(egentligen)grundläggande saker.
Du får vara hur jävla otrevlig du vill, ingen bryr sig om vad du skriver 😂. Du har bara lite svårt att ta in att sonen INTE har varit frihetsberövad. LÄS mina inlägg, jag känner till dem redan för 20 år sen, mamman och sonen har en väldigt fin relation men det psykiska har dem haft problem med och ingen har tagit tag i det. Dem har ALDRIG fått någon hjälp!!
Citera
2020-12-03, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.expressen.se/nyheter/mammans-egna-ord-jag-och-min-son-behover-hjalp/

Hennes make avled 1992 vilket är väl lång tid sedan våldet som hon påstår har skett.
Många har utsatts för våld av sina partners men inte har dom grott inne i 30 år och har sin son på golvet med handdukar oavsett. Något är väldigt fel här.

Det skulle kunna vara så att han är lite envis i sin sjukdom, och känner sig tryggast med att ligga på golvet. Han har överblick från vardagsrummet och ser och hör sin mor komma och gå mellan rummen. Antagligen ser han tv:n därifrån också. Och modern kanske tröttnat på att försöka få honom i säng i något av sovrummet. Vem vet. Att sova på golvet är inget man lider av i längden ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja vad fruktansvärt!
Men det borde bli en sanitär olägenhet, ohyra som kan sprida sig till andras lägenheter.
Dessutom en risk att skada sig själv, bråte och brandfarligt.
Så nog kan jag tycka att det finns skäl för tvångsomhändertagningar i extrema fall.

Att inte bostadsrättsföreningen har agerat är konstigt. Dom har ju känt lukten men inte vetat att sonen har bott på adressen vilket är ännu märkligare då en bostadsrättsförening bör veta det. Dom har ju en hel del att säga till om.

Citat:
Nej exakt, men vissa har ju otroligt svårt att fatta detta, här inne på forumet, ja och för övrigt även ute i samhället. Skrämmande!

Ja, men det är uppenbart att något är extremt galet.
Citera
Medlem
Citat:
Vänta, så här!

Vi vänder på det era jävla idioter, ni som inte fattar! ...detta skall bli kul!

Förklara nu för oss, som fattar vad som EGENTLIGEN har pågått, VARFÖR, och HUR, sonen kan ha hamnat i den fruktansvärda situationen han har hamnat i.

Och vad i hela fridens namn den här andra personen som har anmält detta, som också försökte anmäla missförhållandena redan för 20 år sedan, menar och vill med sina handlingar?

Ge en logisk och trovärdig förklaring till detta, så kommer jag säga att jag har fel, och ni har rätt. Det garanterar jag.
Det skall nog dock jävligt mycket till för att ni skall hitta en logisk förklaring till detta!

Sonen var ordentligt mobbad i skolan och slutade därför gå dit inte svårare än så. Sjuka pappan i familjen levde fan och bröt ned honom ännu mer, han började isolera sig själv för att inte stöta på sina mobbare ute i Handen efter skoltid. Hemmasittandet ihop med mobbingen gav honom svår social fobi.

Det är inte svårare än så och kom inte med nån skit att jag inte vet vad jag talar om jag vet alldeles för mycket om en sån situation tyvärr.

Dottern vill ha mamman och sonen omyndigförklarad för att komma över arv/pengar från bostadsrätten.
Citera
2020-12-03, 22:11
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Att inte bostadsrättsföreningen har agerat är konstigt. Dom har ju känt lukten men inte vetat att sonen har bott på adressen vilket är ännu märkligare då en bostadsrättsförening bör veta det. Dom har ju en hel del att säga till om.

Det var väl bara en man från BRF, som tyckte det luktade lite konstigt ur brevinkastet när han delade ut pamfletter? Är det något som skall föranleda åtgärder, tycker du?
Citera
2020-12-03, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Det skulle kunna vara så att han är lite envis i sin sjukdom, och känner sig tryggast med att ligga på golvet. Han har överblick från vardagsrummet och ser och hör sin mor komma och gå mellan rummen. Antagligen ser han tv:n därifrån också. Och modern kanske tröttnat på att försöka få honom i säng i något av sovrummet. Vem vet. Att sova på golvet är inget man lider av i längden ändå.

Visst skulle det kunna vara så, men skitiga handdukar och lukt är väl inte särskilt trevligt. Så mycket lukt att det kändes i brevlådan. Skolan vittnar om att pojken redan då var skitig, vanvårdad och hungrig och luktade. Hon kan inte rida på våldet för 30 år sedan hela livet det blir lite väl mycket.

Nej, man behöver inte sova i sängen men den större bilden säger att något inte är som det ska. Det är också åklagarens åsikt att man satt stopp äntligen. Och dom bör få hjälp, men inte fan är det friskt att sköta sina barn på detta viset oavsett hur mycket däng hon fick. Det var hon som fick stryk enligt henne men det är ju för fan 30 år sedan.
Citera
2020-12-03, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zache

Vilken sjukdom skulle han ha som skulle göra att han frvilligt skulle sova på golvet i stället för en säng eller liknande?
Citera
2020-12-03, 22:13
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Fast..Vet vi ens om det stank så mycket? Känns mer som en spekulation. Och jo. Sonen har varit skriven på adressen. Hans existens har aldrig varit okänd vare sig för dom eller myndigheter.
Citera
2020-12-03, 22:13
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av em-amand
Fast stämmer dock inte gällande ambulans. Dom har aldrig rätt att neka någon vård. Är väldigt många ”friska” som åker ambulans till akuten. Sedan verkar det som att han ej opererades utan fick väl säkert antibiotika mot typ erisypelas, som kan förklara all den mängd vätska från sår. Inte alls ovanligt att sådana ben kan leda till pölar av sårvätska. Men även det är ju oklart däremot vet vi att såren är orsakade av sjukdom. Han ska ju tydligen haft bandage i somras, säger då ett vittne, men även där oklart återigen. kanske är hjärtsjuk och har problem med kroniska bensår? Vi vet ju ingenting. Gällande tänderna vet vi ju fortfarande ingenting. I intervjun lyfter ju systern att hon fick säga att hon skulle följa med, för att han skulle åka med ambulans. Som hon sedan inte fick pga. covid. Den enda som egentligen har företräde samt koll på sanningen är ju sonen själv.

Har arbetat mycket och länge inom psykiatrin och är inte längre förvånad över att människor lever i misär när man träffar dessa individer och samtalar med dem samt förvånas inte längre över folks livsöden, hur tragiska de än är. Men dessvärre finns det en gräns för vem och vilka som ska bära ansvar och att vi någonstans även måste respektera autonomin i alla högsta grad. Tänker återigen att det kan vara farligt för omvärlden att döma för hårt innan allt visat sig. Vård och socialtjänst får förhoppningsvis klarare bild över detta, så både mor och son får den hjälp som de behöver och vill ha.

Du har arbetat länge och mycket inom psykiatrin? Tack, återigen ett bevis för det jag förklarar, att det är bara ett fåtal yrkespersoner inom området som begriper sig på denna problematik. Jag skulle vilja påstå att 90-95% INTE begriper sig på det. Det är vad min egen erfarenhet säger i alla fall.

För övrigt, om jag skall recensera ditt inlägg, så finns det faktiskt ett talesätt för det där.
Den lyder som följande:

- att greppa efter halmstrån
Citera
2020-12-03, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Det var väl bara en man från BRF, som tyckte det luktade lite konstigt ur brevinkastet när han delade ut pamfletter? Är det något som skall föranleda åtgärder, tycker du?

Ja med tanke på riskerna som finns och att föreningen är mån om sina köpta lägenheter. Så stinker det hos någon bör en förening kolla upp det. Dom bestämmer ju en hel del och har egna stadgar osv.
Bara en man är ju en man som känt hur det luktar.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Fast..Vet vi ens om det stank så mycket? Känns mer som en spekulation. Och jo. Sonen har varit skriven på adressen. Hans existens har aldrig varit okänd vare sig dom eller myndigheter.

Fast det är ju inte en källa direkt utan flera som påstår det. Dessutom så var det ju skitigt där och skitiga handdukar och infekterade sår, och redan i skolan stank killen. Det är ju inte så jävla bra att ränna runt och stinka direkt. Det gör ju verkligen så att ingen ville vara nära honom.
Citera
2020-12-03, 22:16
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Du får vara hur jävla otrevlig du vill, ingen bryr sig om vad du skriver 😂. Du har bara lite svårt att ta in att sonen INTE har varit frihetsberövad. LÄS mina inlägg, jag känner till dem redan för 20 år sen, mamman och sonen har en väldigt fin relation men det psykiska har dem haft problem med och ingen har tagit tag i det. Dem har ALDRIG fått någon hjälp!!

Detta är ren jävla skitsnack från dig, eller så är du bara lika blind som alla andra i deras närhet.

Jag har aldrig skrivit att sonen är frihetsberövad. Han har ju naturligtvis på annat sätt hållits i schack. Han är ju fullständigt hjärntvättad av mamman.

De har ALDRIG fått hjälp skriver du? Hur många gånger har mamman sökt hjälp tror du? Mitt svar är = 0!
Citera
2020-12-03, 22:16
Medlem
En sak måste man ju säga: Att mamman nu bjöd in journalister och gav en intervju, och även vad hon berättade - den kvinnan måste vara jäkligt smart. Det var det smartaste hon kunde göra. Vad har hon åstadkommit med det?

1. Hon verkar då inte ha något att dölja.

2. Hon säger att de behöver hjälp (jag slår vad om att hon hade kunnat få det för länge sen, men inte ville)

3. Hon skyller på sin ex-man, som ju helt uppenbarligen inte har med saken att göra. Han dog ju precis när det började. Eller innan.

4. Hon skyller på sonens påstådda psykiska problem (som enligt henne den döde maken är ansvarig för, inte hon)

5. Hon låtsas ha en normal relation till sina döttrar (som hon har hindrat från att ha kontakt med sin bror, och som hon ju ha gett bort till släktingar som fick ta hand om dem).

6. Hon ger intrycket att det bara har varit under dem senaste sex månaderna som det har blivit så här (trots att pojken redan i skolan var hungrig och smutsig).

Jag skulle tro att hon så fort som det här har blåst över lite och folk inte tror på systern längre, så kommer mamman fortsätta att isolera dem både, inte ta emot någon hjälp, inte släppa någon i närheten av sonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in