2020-11-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simme500
Tog mig 2 år innan jag fick brev från tullen att dem hade beslagtagigt 1 av alla mina packet, chokad blev man när inget hade beställt på nästan 1 år😂😂

Om paketet vart taget är det 100% att man åker dit för det då
Citera
2020-11-26, 17:38
Medlem
Nej det är det väl inte
Citera
2020-11-26, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davelito
Om paketet vart taget är det 100% att man åker dit för det då

Jag fick hem att det hade gått över 2 år sen dem konfiskerade packetet, och att ärendet blivit preskiberat. Fick inget då, men åkte på böter och det ena efter det andra för brott beträffande explosiva och hantering eller vad det var, dem tog ett packet på 14 kilo så den sög.
Citera
2020-11-27, 07:31
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Jag fick hem att det hade gått över 2 år sen dem konfiskerade packetet, och att ärendet blivit preskiberat. Fick inget då, men åkte på böter och det ena efter det andra för brott beträffande explosiva och hantering eller vad det var, dem tog ett packet på 14 kilo så den sög.

Får man fråga från vilken sida?
Skicka gärna PM om du vill🙂👍
Citera
2020-11-27, 10:19
Medlem
Vilka är de största riskerna med att tullen tar paketet?
Böter?
Fängelse ?
Eller inget allts?
Blir polisen ens inblandad i dem flesta fallen?
Citera
2020-11-27, 12:13
Medlem
Frawjons avatar
Citat:

Hur kan du ha fått böter om det var preskriberat?
Citera
2020-11-27, 14:44
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emilgab02
Böter?
Fängelse ?
Eller inget allts?

Du nekar bara...finns inga bevis.
Citera
2020-11-27, 15:44
Medlem
Ringde Postnord och dom sa att paketet inte hade blivit scannat sen DK, Det var då han ändrade tonläge inte till det "bättre" lät det. Men iaf tror ni att dom på postnord ser om det blivit stoppat eller hur är det dom gör.
Citera
2020-11-27, 20:46
Medlem
Pyronostalgis avatar
Jadå de kan se om ditt paket åkt ur systemet pga tull. Ser dock ingen anledning till varför de skulle undanhålla den informationen.

Tror ju personligen polisen är grymt sugna på att statuera exempel och trycka till några småsmugglare tillräckligt hårt för att skrämma bort beteendet nästan helt
Citera
2020-11-27, 21:05
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emilgab02
Böter?
Fängelse ?
Eller inget allts?

I vissa länder är det dödsstraff.
Citera
2020-11-27, 21:16
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
I vissa länder är det dödsstraff.

Som i Sverige då eller?
Eftersom det är påföljden i Sverige vi pratar om.

Länka gärna till en avrättning som skett utomlands där smällare lett till den domen.
Citera
2020-11-27, 23:26
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Som i Sverige då eller?
Eftersom det är påföljden i Sverige vi pratar om.

Länka gärna till en avrättning som skett utomlands där smällare lett till den domen.

I Sverige skulle det möjligen kunna bli fängelse, om vi talar om många kg smällare. Det anses sedan några år vara ett grovt brott att inneha sådana mängder utan tillstånd. Troligast dock skyddstillsyn eller villkorligt. Är man under 21 kan man nog klara sig med böter.

Det finns säkert ett och annat skitland som skulle kunna avrätta folk som har smällare. Nordkorea skulle nog kunna göra det. Jag vet en bulgarisk kille som var en duktig kemistudent på universitetet i Sofia, som mer eller mindre blev av med sina medborgerliga rättigheter i flera år för att han tillverkade egna fyrverkeripjäser, och då är Bulgarien ändå civiliserat nog för att få vara med i EU.

Å andra sidan ser många skitländer mellan fingrarna med vad lagen säger, eftersom man förstår hur mycket folk tycker om fyrverkeripjäser, lite som att Thailand i decennier hade en lag mot sexköp, som ingen brydde sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in