2020-12-03, 20:55
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, de har förmodligen levt i symbios.

Ja vad hade sonen för val?
Citera
2020-12-03, 20:57
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fairie64
Han kan ha haft brist på kacium då, eller vitamin D? Kanske har han inte skörbjugg, utan paradontit. Då ramlar tänderna också ut.
Det finns både kalcium och d-vitamin i makrill.
Citera
2020-12-03, 20:57
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Ja så kan det ju vara, precis som det kanske är så att sonen erbjudits säng men valt att sova på 2 skitiga handdukar under hela sitt liv för att han tycker det är mysigt....

Ja det är absolut troligast!

Eller hur? "NOT"
Citera
2020-12-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karnor02
Har aldrig påstått att hon är frisk. Jag säger som jag återigen sagt. Hon har haft förmåga att lösa bitar som med försäkringskassan få han bort från skolan och anhöriga. Jag tror nog hon vart kapabel till att söka hjälp om hon velat. Hon kunde ju själv söka upp sjukhuset åt sig själv.

Inte frisk? Förstår du inte att hon har blivit hjärntvättad? Hon hade självklart sökt hjälp annars men du om någon borde väl förstå?

Hjärntvätt tar sällan bort förmågor som att söka bidrag, det vet du!!
Citera
2020-12-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Jag tycker synd om både mor och son. Det tror jag att de flesta gör.
ja-verkligen inget som behövts avhandlas på detta sätt.
Djupt tragiskt hela vägen.
Även dottern som talat ut är det synd om. Hon kanske gickigång utan att hunnit tänka till eller ens tala med sin andra syster.
Usch vilken vändning i denna historia.
Hoppas någon vänlig själ i området erbjuder sig att handla till mamman och sonen.
Inte ens en kopp kaffe kunde Expressen bjuda på.
Jag hoppas verkligen att någon ändå betalar mamman för den intervjun.
Kändisarna får ju betalt när de lämnar information.
Denna mamma lär knappast ha fått betalt.
Citera
2020-12-03, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Problemet är väl - var ska gränsen gå för ”misär”? Att man inte städar? Att man äter makrill och chips framför datorn? Om min 41-årige asociala bror inte går på gym, har utslag och röstar på fel parti, borde jag då anmäla, anmäla vaddå och vardå förresten? Hur fritt ska en vuxen få leva?

Att aldrig ha kommit ut i arbetslivet och inte heller få vård - där har man inte tagit ansvar som förrälder. Om man var så dålig, psykiskt, att han inte kunde jobba, så borde han ha fått terapi, praktik, arbetsträning, och om det inte går då daglig verksamhet. DÅ har man gjort det man ska.
Citera
2020-12-03, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ja det har ju ingen betydelse. Om mamman är grunden till allt så har hon så fint spridit all möjlig skit om sin man redan decennier sedan och sådant lever kvar. Folk minns sådant och tror att det är en sanning.

Först när det finns vittnen till allt mannen påstås ha gjort, som har sett allt med egna ögon, både före och efter gärningen, helst kombinerat med annan bevisning, först DÅ kan man anta att det som sägs om mannen är sant. Fram tills dess får man se till den information vi har idag, och den är ganska talande.

Varför? I detta fall krävs inga bevis öht, mamman ska fängslas! Hon är kriminell!

Samtidigt som åklagaren lugnt och stilla säger att det inte finns något som tyder på att mamman gjort något brottsligt och därefter börjar nedmontera all brottsutredning riktad mot henne.

Kan det vara så att du befinner dig i ett parallellt universum?
Citera
2020-12-03, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Inte frisk? Förstår du inte att hon har blivit hjärntvättad? Hon hade självklart sökt hjälp annars men du om någon borde väl förstå?

Hjärntvätt tar sällan bort förmågor som att söka bidrag, det vet du!!
Men hur kan hon vara på sjukhuset själv utan att bry sig om sin son som är hennes allt? Jo man kan visst tappa förmågor och vara styrd av någon annan. Hon har ingen som psykat henne nu. Däremot kan hon vara i psykos. Och i hennes bubbla är detta rätt, men jag tror hon medvetet isolera honom.
Citera
2020-12-03, 21:07
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Som sagt. Det kostade nästan ingenting att köpa på den tiden. Inga skulder som är brukligt idag. Och deras ekonomi var sannolikt bättre på den tiden. Dagens bostadsmarknad och deras ekomoni ekonomi av idag är helt enkelt ointressant. Så det finns som sagt inget som tyder på någonting annat.

Nåja...Har vi hört något om några andra släktingar som uttalat sig än systern ännu?
Vore tacksam om du läser vad jag skriver.

Om denna lägenhet var hyresrätt när de flyttade in kan de inte ha köpt den då, eller hur?
När hyresrätterna förvandlades till bostadsrätter, torde vara på senare tid, då detta blev populärt att göra.
Alltså inte 1974, då det säkert var billigare att köpa, dock verkar denna familj inte haft det vidare fett?
Citera
2020-12-03, 21:11
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Vore tacksam om du läser vad jag skriver.

Om denna lägenhet var hyresrätt när de flyttade in kan de inte ha köpt den då, eller hur?
När hyresrätterna förvandlades till bostadsrätter, torde vara på senare tid, då detta blev populärt att göra.
Alltså inte 1974, då det säkert var billigare att köpa, dock verkar denna familj inte haft det vidare fett?
Fast nu var den bostadsrätt 1974. Och det är även bekräftat av en som kände familjen här i tråden som bodde i närheten i området. Läs på om föreningen. Och läs alla årsredovisningar så behöver du inte gissa.
Citera
2020-12-03, 21:11
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Är nog ganska mycket pengar för dessa, gissar jag?

Dom brukar alltid ha råd med cigg och coca cola så det är nog en prioriteringsfråga.

Tanken slog mig efter att ha läst en del i tråden

Porrtidningar på balkongen (tjackigt)
Varfyllda sår (injektionssår)
Tandlös (amfetaminmissbruk)
Undernärd (amfetamin)
Rört sig ute på nätterna på väg mot stan (tjackigt)
Paranoid (tjackigt)
Knappt talbar när man hittade han (precis injicerat stor mängd)
Citera
2020-12-03, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Det finns både kalcium och d-vitamin i makrill.

Man måste äta 3,3 kg makrill för att få i sig dagsbehovet av kalcium från makrill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in