2020-12-03, 17:59
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Att han inte tagit kontakt med henne på över 20 år är väl lite förvånande om han så självklart är glad att se henne? Förutsatt att han kunnat göra det valet själv då förstås utan rädsla för att det ska hända något negativt.

Att mamman inte släppte in systrarna eller morföräldrarna gjorde det nog tämligen svårt att åka dit och hälsa på
Som jag redan skrivit; ville hon verkligen träffa sin bror förelåg det knappast några större hinder. Både bror och moder har rört sig utomhus regelbundet, enligt vittnen.
Citera
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Jaha... Samtidigt som han låg inne för vård av sina sår då? Och fick antibiotika...
Länk?
Det var i somras som barnvakten sett honom sparka boll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karnor02
Han får INTE träffa sin mamma! Därefter ska han få hjälp till att återfå kontakt med omvärlden och förstå att hennes "sanning" är felaktig! Hjärntvätt på högnivå! Det tar år att komma tillbaka om han ens lyckas så allvarligt är det!
Precis!
Går inte på en dag! Men jag tror på att han kan lyckas! Med mycket hjälp!
Citera
2020-12-03, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karnor02
Och varför tog ingen in han då? Utan tänder undernärd och såriga fötter. Då ska han spela fotboll?! Nä du han ligger på sjukhus av en anledning och det utreddes brott av en anledning. Sen att dom inte kan döma kärringen är en annan sak.

Brottsmisstanke saknas och utredningen lades ner.....
Finnes ingen GM i detta möjligen två stackars offer som varit lite udda
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Enligt intervjuade spelade han fotboll i orten häromdan.

Nej, inte "häromdagen". Mannen var knappast i skick för det. Det var en f.d gammal barnvakt till syskonen som uttalat sig om att hon såg honom spela fotboll i somras.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Mammans trygghet är i den där lägenheten tillsammans med sin son. I Expressens intervju framstår hon lite som en martyr. Det tar ju inte bort hennes lidande, men en del människor vill inte ha den hjälp som erbjuds tyvärr. En del fastnar i det som har varit och hittar inte ut. Hittar inte den rätta nyckeln. Skulle inte förvåna mig om mamman matat sonen med saker som tex "om du lämnar mig så dör jag". Men oavsett det, så är det djupt tragiskt för alla inblandade.

Det vet du inte! Sonen är uppenbarligen förståndshandikappad och klarar sig inte själv. De är socialvården som släppt greppet om de någonsin haft det. Men att han inte kom till skolan borde kommunen reagerat på. Där finns ett tungt ansvar!
Citera
2020-12-03, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Det vet du inte! Sonen är uppenbarligen förståndshandikappad och klarar sig inte själv. De är socialvården som släppt greppet om de någonsin haft det. Men att han inte kom till skolan borde kommunen reagerat på. Där finns ett tungt ansvar!

Sonen är inte förståndshandikappad. Inga diagnoser enligt svt.
Citera
2020-12-03, 18:03
Medlem
Agphyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Brottsmisstanke saknas och utredningen lades ner.....
Finnes ingen GM i detta möjligen två stackars offer som varit lite udda

Två? Enda offret är sonen din dumma jävel.
Citera
2020-12-03, 18:04
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Sonen är inte förståndshandikappad. Inga diagnoser enligt svt.
Om han aldrig utretts för diagnoser, så är det självklart att han officiellt inga har.
Citera
2020-12-03, 18:06
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Va? Hur vet du det? Hittar du bara på?

Knappast då det tidigare stått att hon överklagat till förvaltningsrätten angående sonens sjukersättning som skulle omprövas, alltså arbetsförmågan. De vann ju uppenbart.

Hade han varit psykiskt sjuk så hade han ju haft vårdkontakter, det hade media luskat ut. Verkar inte finnas något där, så en hittepådiagnos från mor.
Citera
2020-12-03, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Allt det där om pappan kan vara påhittat!!! Till och med om andra än bara mamman påstår det!

Det ENDA ni kan lita på i denna historien är RENA BEVIS!!! Bevis i form av bilder, videoinspelningar, ljudupptagningar (i bästa fall, men knappt det ibland tyvärr.).

Ni begriper inte vad ni har att göra med! Alltså, suck alltså... jag lägger ner för ni kommer aldrig förstå.

Allt i en sådan familj är en KULISS!!! Det grannarna "vet" och har "sett" är ofta inte sant! Man kan ENBART titta på, och gå efter, rena bevis, HÅRDA bevis, ingenting annat. Vittnesmål (i många fall) kan ni slänga åt helvete. Enda vittnesmålet jag skulle lita på i detta fall är vittnesmålet från personen som anmälde detta nu och som också larmade för 20 år sedan.

Hon är den ENDA såvitt jag vet, hittills, som har förstått sig på vad som eventuellt kan pågå där bakom lyckta dörrar.

Snälla, var inte så jävla naiva! Lättlurade människor!

Det kan vara påhittat såklart, men det är iögonfallande att samma historia kommer från flera källor som högst troligen inte haft kontakt under de senaste dagarna.
Citera
2020-12-03, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Men hur långt ska en gammal tant på 70 behöva gå för att få sin 41-åriga son till tandläkaren? Det är väl ändå upp till honom själv?
Men snälla du han gick ju med på hjälp av sin SYSTER!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in