2020-12-03, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av droopey
Så här har reglerna sett ut jämnt, det är inte jag som som skrivit dom. Jag bara visar hur reglerna ser ut för alla medborgare i Michigan och ett stort antal andra delstater.

Anser du att det finns fog för att vilja kika på dessa röster om man misstänker ett valfusk?
2020-12-03, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Absolut!

Och precis som dessa vittnen får stå sitt kast och inte ljuga om sitt vittnesmål så är det väl rimligt att man ska få kika på dessa röster?

Eller menar DU att samtliga vittnesmål ska per default tas som sanning som med dessa röster?

Förklara för oss hur du tänker?
Jag motsätter mig ingen granskning, men jag har heller ingen makt över det...

Det blir bara lite fånigt att hävda att alla vittnesmål per automatik är sanna för att man har skrivit affidaviter, samtidigt som man inte vill lita på röster där identifiering skett på samma sätt. Antingen är båda tveksamma eller så är inga tveksamma.
2020-12-03, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Jag motsätter mig ingen granskning, men jag har heller ingen makt över det...

Det blir bara lite fånigt att hävda att alla vittnesmål per automatik är sanna för att man har skrivit affidaviter, samtidigt som man inte vill lita på röster där identifiering skett på samma sätt. Antingen är båda tveksamma eller så är inga tveksamma.

Ok. Då är vi eniga.

Men kanske man skulle softa med att slå på stora tumman i detta forum huruvida vittnena ljuger eller inte?

Jag tänkte att vi har ju ändå ingen makt över det där här i Sverige och kanske man skulle ha lite is i magen innan man börjar skrika om vittnen som ljuger.

Vad tycker du?
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-03 kl. 17:29.
2020-12-03, 17:28
Medlem
Nixters avatar
Tulsi Gabbard stödjer Trumps önskan att ta bort Section 230

https://mobile.twitter.com/TulsiGabbard/status/1334405463375417344
2020-12-03, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Arizona-uppdatering AUDIT LÄGE !

-Domaren har begärt en utvidgad granskning av stickprover.

-Om AZ GOP nu kan bevisa en andra gång att 3% av omröstningarna är bedrägliga kommer fullständig audit att äga rum.

PS. Lägg märke till hur ingen vill att Dominion utrustningen eller omröstningarna granskas någonstans ?

Självklart inte, då skulle man hitta alla falska valsedlar som tryckts upp.

Litet källartryckeri i New York som trycker upp falska poströster till staten Georgia.

https://postimg.cc/gallery/6CzbrFR

Officiella tryckeriet Fort Orange Press som trycker genuina poströster till staten Georgia.

Kolla maskinen som spottar ut poströster och jämför med ovanstående bilder från källartryckeriet.

https://www.facebook.com/268473709883052/videos/1558083304386933
2020-12-03, 17:35
Medlem
Citat:
Anser du att det finns fog för att vilja kika på dessa röster om man misstänker ett valfusk?

Jag anser att det finns anledning och system för att kolla på alla röster genom till exempel canvasing, de omräkningar som redan skett, och stickprov vad dom nu exakt kallas. Men jag anser också i nuläget att det inte finns några tydliga bevis för, eller ens likriktade indicier på ett koordinerat röstfusk i den storleksordning som Trumpkampanjens advokater och diverse andra mer eller mindre löst kopplade till kampanjen har sagt och som skulle vara ett led i att misstänkliggöra hela valprocessen.
2020-12-03, 17:37
Medlem
Citat:
Jag anser att det finns anledning och system för att kolla på alla röster genom till exempel canvasing, de omräkningar som redan skett, och stickprov vad dom nu exakt kallas. Men jag anser också i nuläget att det inte finns några tydliga bevis för, eller ens likriktade indicier på ett koordinerat röstfusk i den storleksordning som Trumpkampanjens advokater och diverse andra mer eller mindre löst kopplade till kampanjen har sagt och som skulle vara ett led i att misstänkliggöra hela valprocessen.

Håller inte med dig.

Räcker med misstanke om fusk och det ska vara full insyn i valprocessen. Tycker du annorlunda så gör det dig till en rättshaverist.
2020-12-03, 17:46
Medlem
Citat:
Håller inte med dig.

Räcker med misstanke om fusk och det ska vara full insyn i valprocessen. Tycker du annorlunda så gör det dig till en rättshaverist.

Nej att tycka att dom regler som finns och har ansetts vara tillräckliga vid tidigare val helt plötsligt ska anses vara otillräckliga för att den kandidat man hejar på inte har vunnit är mer rättshaveristiskt enligt mig, speciellt när dennes kampanj har helt lagliga vägar att ifrågasätta valresultatet och hittills inte lyckats göra det på ett för de domstolar som man framfört det till tillfredsställande sätt. Att bara fortsätta hävda att det finns bevisning som inte tagits fram än och som diverse andra aktörer som NSA och CIA sitter på utan några som helst bevis för att detta är sant anser jag vara rättshaveristiskt.
2020-12-03, 17:55
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankhelvete
Några av de viktigaste punkterna att trycka på:

- Dumpandet av röstsedlar mitt i natten som Nixter påvisat.

Detta har ju Rudy påpekat flera gånger, "overvoting" som det blir då på 6-700% sådant är ju allvarligt. Jag förstår inte varför Rudy släppt den tråden. Någonstans körde dom 220 000 Bidenröster i en lastbil. Den chauffören bör dom tala med, sådant måste ju vara olagligt.

Mike Pence
2020-12-03, 18:00
Medlem
Citat:
Nej att tycka att dom regler som finns och har ansetts vara tillräckliga vid tidigare val helt plötsligt ska anses vara otillräckliga för att den kandidat man hejar på inte har vunnit är mer rättshaveristiskt enligt mig, speciellt när dennes kampanj har helt lagliga vägar att ifrågasätta valresultatet och hittills inte lyckats göra det på ett för de domstolar som man framfört det till tillfredsställande sätt. Att bara fortsätta hävda att det finns bevisning som inte tagits fram än och som diverse andra aktörer som NSA och CIA sitter på utan några som helst bevis för att detta är sant anser jag vara rättshaveristiskt.

Vad yrar du om?

Lagar är inte skrivna i sten och tolkningen av lagen sker i domstolen och när domstolen är korrumperad?

Menar du att domstolen var korrumperad i val bakåt i tiden?

Hur ska ni ha det? Korruption elller inte?

Ifall ni har missat hela poängen med allt som pågår så handlar ALLT om Korruption. Du verkar tycka att någon korruption finns inte och då förstår jag inte vad du vill med mig?

Valfusket är redan bevisat i åtminstone en annan stat man fått tillgång till röstmaskinerna. Fortfarande inte skäl nog att öppna upp för samtliga "swing states". Är du blind?
2020-12-03, 18:01
Medlem
Tittar man på Georgia Senate Government Oversight Committee Meeting on Election Fraud så hör man ju att dom har kollat maskinerna.Dom har gjort audit och gått igenom maskinerna och hittat noll....https://www.youtube.com/watch?v=BS51Uh1oUlQ
2020-12-03, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Detta har ju Rudy påpekat flera gånger, "overvoting" som det blir då på 6-700% sådant är ju allvarligt. Jag förstår inte varför Rudy släppt den tråden. Någonstans körde dom 220 000 Bidenröster i en lastbil. Den chauffören bör dom tala med, sådant måste ju vara olagligt.

Mike Pence

Det skulle ju vara helt uppenbart i en vanlig canvassing att siffrorna inte stämmer alls. Alla sådana claims som kom tidigt har ju funnits hela tiden, antingen är Trumps advokater fullständigt inkompetenta eller så finns dessa röster helt enkelt inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in