2020-12-03, 16:47
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
När affidaviterna introduceras som bevisning i domstol (i stället för att enligt Fylle-Rudy ligga i en pärm i hans väska) så ska jag ägna uppmärksamhet åt frågan.

Vadå? Litar du inte på stjärnvittnet Jesse Morgan?

Citat:
Before he became a hero in MAGAworld, Morgan was an amateur ghost-hunter.

Morgan’s first success came with a 2016 video about a “shadow person” living in his basement, from where he claimed to hear strange noises.

“I will not raise my daughters in a place that is haunted,” Morgan declares in the video, dubbed “Shadow person caught on camera.”

Citat:
All of the ghost videos were deleted from Morgan’s YouTube account sometime after the press conference. Morgan didn’t respond to a request for comment.

https://www.thedailybeast.com/trump-fraud-witness-also-believes-ghosts-are-haunting-his-family?ref=home
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Självklart vet jag att det har funnits mycket konstiga saker med röstmaskinerna. Men brukar inte detta vara en standard varje val?

Nej jag tror inte det har varit standard tidigare. Det har säkert skett. Men det verkar ha skett i mycket större omkrets i år, just på grund av hur många mail-in ballots som kom in jämfört med tidigare val. Mycket enklare att fuska med dessa.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Är det inte så att affidaviterna är edsvurna under "penalty of perjury" eller liknande?

Jo, det har du visserligen rätt i. Får tillstå att det är lite komplicerat hur dessa "affidavits" hanteras och betraktas.
Jag noterade bara att under den utfrågning som tex just nu sker i Michigan sker inga vittnesmål under ed.
2020-12-03, 16:49
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Nej jag tror inte det har varit standard tidigare. Det har säkert skett. Men det verkar ha skett i mycket större omkrets i år, just på grund av hur många mail-in ballots som kom in jämfört med tidigare val. Mycket enklare att fuska med dessa.

Men kan det inte vara så att folket bestämde sig för att rösta bort Trump, men ändå ge GOP makten till senaten?
2020-12-03, 16:52
Medlem
Nixters avatar
Arizona-uppdatering AUDIT LÄGE !

-Domaren har begärt en utvidgad granskning av stickprover.

-Om AZ GOP nu kan bevisa en andra gång att 3% av omröstningarna är bedrägliga kommer fullständig audit att äga rum.

PS. Lägg märke till hur ingen vill att Dominion utrustningen eller omröstningarna granskas någonstans ?
2020-12-03, 16:55
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
Jo, det har du visserligen rätt i. Får tillstå att det är lite komplicerat hur dessa "affidavits" hanteras och betraktas.
Jag noterade bara att under den utfrågning som tex just nu sker i Michigan sker inga vittnesmål under ed.

Det är ju en utfrågning inte en domstol. När och om det kommer behövas tas i domstol har ju vederbörande under ed skrivit på sin affidavit att de kommer att vittna och att de kommer vittna kring det som står på pappret.
2020-12-03, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Därför fusket har skett i demokratiskt styrda städer (Philadelphia, Detroit, Minneapolis, Phoenix, Milwaukee o.s.v.). Domare har beordrat att republikanerna ska bli insläppta och få inspektera rösterna, men korrupta lokala domare och politiker har sedan satt stopp för processen.
Kan du vara lite mer specifik? Vilka "lokala domare och politiker" är det som har satt stopp för processen?
2020-12-03, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Om en match slutar 4-0 är det rimligen det förlorande laget som måste bevisa att det fuskats vid alla fyra målen, för att resultatet ska rivas upp.
Lag Trump har inte lyckats bevisa något fusk alls.

Om det ena laget har fyra bollar, och det andra bara en då? Hur känns det att slippa tänka egentligen, skulle vilja uppleva det!
2020-12-03, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Rudy's första vittne, kvinnan från INdien eller Pakistan, hon berättar att en valrepresentant sa åt henne att inte ta ID på de som kom och röstande samt att hon var tvungen att ta lunch i två timmar eftersom hon inte ville godkänna ballots där underskrifterna inte var de samma osv. Det finns hur många exempel som helst.
Vilket hon säger under ed - så det är absolut allvarligt, men det är också än så länge bara hennes ord. Tex finns det inget som säger att de "id-lösa" eller "underskrifterna som inte matchar" är röster på Biden. Det här är - om det hon säger är 100% sant - allvarliga problem i förfarandet men hur menar ni att det är bevis på ett strategiskt, koordinerat, valfusk som skett över statsgränserna? Det matchar ju inte förfarandet som beskrivits här tidigare i tråden, valfusk via dominion från utlandet (melissas säger ju att de bara matar in samma röstsedlar flera gånger), att det är poströster som är boven (på valdagen - in person - vet vi att de flesta röstade trump, så kikar de inte leg glider ju främst Trumpers igenom) etc. Det borde också ge felaktiga utslag, som Johnson säger borde röstboken rapportera 30k röster för mycket om de kört in samma röster samma gånger.

Återigen, än så länge är det deras ord, men jag har iaf svårt att få ihop det till en konsekvent bild av ett valfusk som ni beskrivit tidigare där miljontals röster gått till Biden i flera olika stater, välkoordinerat och i skymundan, utan här låter det som ett Humle-och-Dumle-fuskande där det glider in lite fakeröster helt på random och det kan sluta lite hur som helst i slutändan. Det jag menar - om det är så här fuskandet gått till så är det ett under om det lyckats i en stat och totalt osannolikt att det ska ge ett konsekvent resultat i samtliga delstater (kom ihåg att Biden fått högt stöd jämfört med tidigare år även i stater han inte vunnit)

Nu kanske ni klagar på "det där tycker du bara!!!" och absolut, det gör jag och ni behöver inte hålla med i hur jag resonerar men där är mina fem cent i alla fall.
2020-12-03, 17:05
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Vilket hon säger under ed - så det är absolut allvarligt, men det är också än så länge bara hennes ord.

Om du ser hela videon så påpekar någon att i MI krävs ej ID när man lägger sin röst, så det är helt i enlighet med rådande lagstiftning i MI.
2020-12-03, 17:06
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Rudy's första vittne, kvinnan från INdien eller Pakistan, hon berättar att en valrepresentant sa åt henne att inte ta ID på de som kom och röstande samt att hon var tvungen att ta lunch i två timmar eftersom hon inte ville godkänna ballots där underskrifterna inte var de samma osv. Det finns hur många exempel som helst.

Och i samband med detta (min fetning) blir hon vederbörligen upplyst om att Michigans lagar inte kräver att man identifierar sig i samband med att man röstar.

Det här är alltså kvalitén på Rudys och Trumps s.k stjärnvittnen. Vilken jävla fars.
2020-12-03, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Trump har haft 4år på sig att fixa det .Varför har inget hänt om han redan i förväg påstår sig vetat om att det skulle fuskas?

Det är precis det man har gjort!

Bl.a lagändringar har klubbats igenom i Kongressen som gör det olagligt för ett utländsktföretag att ha något med valet att göra.

Man dessutom skickat en massa data till servrar i utlandet vilket är info NSA sitter på. Bevisat är det också att dessa röstmaskiner var uppkopplade på internet vilket är förklaringen till att det finns servrar utomlands med all röstinfo.

Nu handlar allt om att uppmärksamma amerikanerna hur djupt korruptionen rotar sig, vem som sitter 4 år till är inte på tapeten, vad som däremot är på tapeten är: Hur många korrumperade skitar lyckas man få bort?

Du känner till uttrycket "Draining the Swamp"? Det är rensningen du ser nu och har du ytterligare frågor om detta så föreslår jag att du kikar längre bak i tråden. Allt detta har redan avhandlats.

Jag kanske har missat det, men vet vi i nuläget något mera om dessa servrar i Frankfurt, Tyskland det ryktas om att man har beslagtagit?

Dessa kan vara bra att ha om man verkligen vill gå till botten med detta valfusk då "bilderna" på samtliga unika "ballots" finns lagrade i dessa.
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-03 kl. 17:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in