2020-12-03, 15:55
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Har du läst Breitbart artikeln Trumps War Room länkade? För den säger inte alls vad du påstår. Den handlar om hur Wood går emot Trump när han uppmanar folk att bojkotta Senatsvalet i Georgia och att han gör detta för att han egentligen är Demokrat.

Vad har det för betydelse vad Breitbart skriver? Breitbart är fake news. Ägs av judar. Läs kommentarerna på artikeln.
2020-12-03, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Vad har det för betydelse vad Breitbart skriver? Breitbart är fake news. Ägs av judar. Läs kommentarerna på artikeln.
Jaha så Trumps team länkar alltså till fake news då alltså?
2020-12-03, 15:57
Medlem
Trump har "13 paths to victory" medan Biden har 10. You do the math!

https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/gonna-get-real-real-soon-president-trump-still-paths-13-win-2020-election-biden-10
2020-12-03, 15:58
Medlem
Citat:
Har du läst Breitbart artikeln Trumps War Room länkade? För den säger inte alls vad du påstår. Den handlar om hur Wood går emot Trump när han uppmanar folk att bojkotta Senatsvalet i Georgia och att han gör detta för att han egentligen är Demokrat.

Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag förstår verkligen inte detta. Vad är konstigt eller fel med det!?
Det är också en lögn, Lin Wood har bemött och tillbakavisat deras påståenden. De stämmer helt enkelt inte:

https://twitter.com/LLinWood/status/1334333082682449920
2020-12-03, 15:59
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Men snälla rara, du, du kan ju inte förvänta dig att demokraterna skall lägga en massa resurser på att undersöka Trumps påståenden? De har inget ansvar för Trumps anklagelser.

Det bedrövliga är ju att Trump slänger ur sig sånt här trams utan minsta lilla bevis. Naturligtvis sitter demokrater och massor av andra människor lugnt och beskådar det här spektaklet. Det är det enda de kan göra.

Varför litar du blint på Trump? Varför är det så lätt att lita blint på Trump, men misstro alla andra?

Barrs ord kommer efter hans egen initierade undersökning. Naturligtvis skall du lita på honom mer än Trump. Barr har lagt sin anställning i pant, det vet han.

Alla undersökningar ligger på Trumps ansvar.
Men du borde ju verkligen fråga dig varför dessa undersökningar behövs. Varför vet inte Trump var bevisen finns?

Den enda som kastar ut sig trams är du.
Flera vittnar om att valfuskprocessen gått illa till. Det är inte trump jag litar på, det är dessa vittnen jag hört. Din comeback håller inte måtten.

"Helt utan bevis" fortsätter du säga, och jag vet inte om jag orkar fortsätta förklara för dig men vad man har är massvis med människor som bevittnat valfusk, det är enligt mig belägg flr att man bör undersöka så att man kan bekräfta dessa anklagelser med konkreta bevis eller som då kan visas i domstol, alternativt visa att det inte alls var något valfusk.

Och demokraterna var mycket glada att spendera massvis med resurser för att undersöka den påstådda ryska inblandningen i valet 2016, något med betydligt mindre trovärdighet. Så det argumentet håller inte heller.
2020-12-03, 16:03
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Så Trumps kampanj delar alltså lögner med sina supporters?

Tydligen. Finns många inkompetenta och/eller korrupta människor på båda sidor.
2020-12-03, 16:05
Medlem
Det var ganska lugnt i denna tråd ett tag, vad hände och nu är det fullt ös medvetslös med att fylla tråden med synade lögner för att skjuta bak alla inlägg som jag med flera gjort.

Hmmmm....

Edit: eller är det kvällsskiftet vi ser nu komma igång? Haha

Edit 2: Alla dessa påståenden är redan debatterade längre bak i tråden om och om igen. Behöver bara backa ett par sidor så ser du svaren på samtliga av alla dessa inlägg. Skitlöjligt!

Edit 3: Börja rapportera dem. Dessa tillför inte tråden med något nytt som inte har blivit synat och fått sina argument redan söndertrasande. Nu är vi där igen, man låtsas som att det regnar.

Nixter? Har du någon matnyttig uppdatering? Hur läget ser ut nu eller är det för tidigt?
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-03 kl. 16:19.
2020-12-03, 16:10
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Återkom när de vittnat, det är först då de har en relevans.
Och det vi sett är det vågar man inte.

Och visst är det udda att man har valfusk man inte vågar vittna om.
Än mer att aldrig bevis presenteras, dock en massa prat det går inte missa.

Sluta hitta på lögner. Alla vittnen igår sa rakt ut att de svär under ed att vad de säger är sant. Guiliani har tusentals fler av dessa vittnen.
2020-12-03, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Ingen är trög här men vi är inte domstol. Bättre att presentera vittnen där.
Domaren dömer.

Mike Pence

Där har du fel. En domstol blir viktig när enskilda valarbetare skall sättas in i fängelse och när Hillary äntligen skall sättas åt för att ha anstiftat hela bedrägeriet

Det som är viktigt nu är att presentera tillräckliga bevis för delstatspolitikerna så att de kan motivera varför de tar beslutet att stryka Bidens seger och ge delstaten till Trump. När folk skall straffas för det så måste det in i domstolarna men det är egentligen en senare fråga. Nu gäller det att få politikerna att inse att de har en plikt mot väljarna att avslöja fusket och välja TheDonald

Du kan konstatera att 2/100 valsedlar var manipulerade för att olagligt gynna Biden utan att ha någon misstänkt att anklaga inför domstol. Det räcker att övertyga delstatspolitikerna om att det var fusk

Modellen med "public hearings" är perfekt för att uppnå syftet Alltså att ge den republikanska majoriteten argument för att kasta ut Biden elektorerna och sätta in nya från den goda sidan
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
De som har viftat med sina affidavits så här långt har inte varit mycket att hänga i julgranen när de någon enstaka gång faktiskt kommit upp och vittnat i en rättssal. Men du och somliga andra här i tråden har minst sagt dimmiga föreställningar om hur rättegångar går till i verkligheten.

Eran gubbe är körd, han förlorade valet med god marginal och får inga fler chanser. Och det är vad ni sitter och grämer er över.

Att du återupprepar detta gång efter annan visar att du inte bara tror att det inte stämmer, det visar att du behöver intala dig detta i varje inlägg för att fortsatt själv tro på det. "Keep up the good work Comrad!"
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Lyssna på Rudy Guilianis vittne som vittnade inför Michigan senate igår. https://youtu.be/ZPrV_QPTtrk

Om ni kan titta på detta och fortfarande skrika "INGA BEVIS" så är ni bara blinda för vad som gått fel och som måste bevisas vilket Rudys och andras arbete går ut på. Det är så mycket underliga saker som har skett att det inte går att vifta bort det med "det skulle ändå inte förrändra valet". Det är helt sjukt.
Melissa verkar ju inte superstabil - det är min personliga åsikt och inget som ska påverka om det hon säger stämmer, men jag kan inte heller bara ta hennes ord på att det hon säger sig sett har hänt. Hon säger vid ett tillfälle att 30k röster ska räknats dubbelt och får då mothugg från republikanen Johnson "Då skulle röstboken visa trettiotusen för mycket och det gör den inte" (alltså, boken som hålelr koll på hur många röster som kommit in som ska räknas) och hennes svar på det är "What’d you guys do, take it and do something crazy to it?”, så ännu en del i kedjan av konspirationer som måste vara med på det här.

Sen följer det ju inte det ni pratat om tidigare - som hon beskriver det är det ju manuell felhantering som är problemet här. Det är röster som räknas dubbelt för att maskienrna fastnat, det är någon som registrerar röster oövervakat, det är något mystiskt samtal som hennes chef tar om något problem som hon säger är något viktigt de "cover up".

Jag hör en väldigt väldigt spretig beskrivning av många små felkällor som låter väldigt okoordinerat och framförallt inte överanstämmer med er andra teori om att Dominion hackas från utlandet etc. Hennes beskrivning har ju egentligen ingenting med Dominion som system utan endast kring manuella hanteringen. Jag har svårt att förstå hur ni menar att hennes vittnesmål egentligen backar upp det ni sagt hittills i tråden.
2020-12-03, 16:14
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalazarSlytherin
Jag hoppas verkligen att Trump inte ger sig och tror du har rätt om det. Motiveringen borde vara försöket till statskupp och att han de facto vann valet (när endast lagliga röster räknas) och att detta görs just för att skydda konstitutionen.

Trump leder landet kommande mandatperiod och när nästa val ska hållas 2024 bör sättet man röstar på ha ändrats rejält så att det blir pålitligt. Istället för partimedlemmar borde någon annan sköta rösträkningen; jag förordar nationalgardet.

Även jag hoppas att SCOTUS tar ton och reder ut detta, men samtidigt vill jag se rättvisan hinna ikapp kuppmakarna.

Jag tror inte att konstitutionen tillåter omval eller nyval, eller vad man nu vill kalla det. Utan att alla valdatum redan är bestämda med fyra års mellanrum.

Fel. Trump vann överlägset, 318 mot Bidens 220. Enormt mycket bevis har visats och bara faktumet att 30 stater använde Dominion borde vara tillräckligt för att ogiltigförklara valet. Då Trump har supportrar över hela Världen och fick upp mot 80 miljoner röster är det många som inte håller med i din beskrivningen av honom.

Kan man inte hålla val utan att det fuskas så lever man inte i ett fritt land. Det kan vara något att tänka på för alla miffon som tror det bara handlar om four more years with Trump. Det är uppenbart att amerikanska valsystemet är som upplagt att fuska med. Foto-ID och med få undantag rösta i lokalen som tex nationalgardet sköter. Förtidsrösta OK. Poströster enbart för rörelsehindrade, svårt sjuka, avlägset boende, militär stationerad utomlands samt utlandsboenden. Förtidsröster och poströster förvars i specialplomberade kameraövervakade rum.

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du menar Biden?

Jag vill ha svar nu. Orkar inte vänta längre. Det känns bara som tjurskalliga domare + teoretiker som spelar kort med varandra.

Är du 90- eller 00-talist? Det är bara bra att saker tar tid när ogräs ska upp med rötterna. Då blir det grundligt gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
Det finns absolut trumpsupporters som vill låsa in Hillary &co men då pratar vi om husvagnsfolket och Alex Jones.

På andra sidan är det däremot rätt vanligt att kalla Trump för fascist, och ibland också diktator, något som inte heller "de vanliga" anhängarna tar avstånd ifrån.

Finns betydligt fler än dessa som förväntar sig rejäla straff.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in