Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Du, kungen och tv4s reportrar då. Men nu har ju jag förklarat för dig iaf så då är det en person mindre som inte vet varför FHM inte rekommenderar munskydd.
Antagligen tar du dock inte åt dig av vad jag skriver öht utan kommer skriva samma sak imorn igen.
Jag har bott i Hongkong de senaste två åren och kan jämföra min vardag här med det jag får berättat av familj i Sverige och även här på Flashback under pandemin.
Jag kan inte riktigt förstå varför det inte ens finns rekommendationer för munskydd? Sverige måste ju vara unikt på denna punkt.
Förstår inte vad det finns att förlora på att rekommendera dem. I ett tidigt skede så var det ju brist på dem, så man kan ju eventuellt förstå att myndigheterna var oroliga för att dom inte skulle räcka till sjukvården. Men nu finns dom ju i överflöd. Till och med KN95-munskydd (som jag tror kallas för FFP2 i Sverige) finns ju gott om att köpa.
Det står väl utom allt rimligt tvivel att munskydd har en effekt, i synnerhet KN95/FFP2. Varför inte använda dem?